Fråga: ZTE blade s6; nybörjarfrågor

Diskussion i 'Blade' startad av Klockantio, 12 aug 2015.

  1. Klockantio

    Klockantio Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2015
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Zte Blade s6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Zte Blade s6
    Platta:
    iPad mini 2
    Jag fick köpa en ny lur för några dagar sen, och då fick det bli blade s6 med android lollipop.
    Hade en iPhone innan, men batteriet svällde såpass att displayen släppte.

    Men här kommer mina funderingar, som jag inte har lyckats lösa själv än;
    1- går det ha så att det visas hur många procent batteriet har kvar? Har inte hittat det i inställningarna.
    2- varför skickas det dubbla sms så fort jag lägger till en smiley? (Har installerat ett annat tangentbord nu, så det funkar ändå, men av nyfikenhet)
    3- går det ta bort smsräknaren vid konversationerna? Isåfall hur?

    Är ny på forumet också, så ber om ursäkt om det redan finns trådar för dessa, har testat o leta mig fram och söka men hittade ingenting.
    Tilläggas bör att jag har haft iPhone dom senaste fyra åren, så jag känner mig lite vilsen i androidvärlden.
     
  2. apelipell

    apelipell Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2013
    Inlägg:
    505
    Mottagna gillanden:
    133

    MINA ENHETER


    Tjenare! Nu skrev du för ett tag sen så det är möjligt att du har funnit lösningar på problemen. Annars har du lite svar här:

    1. Inte så att det visas konstant utan att ladda ner en app. ZTEs UI bygger till stor del på original Android och där finns inget sådant alternativ. Om man däremot sveper ner notifikationspanelen kommer visas procenten bredvid genvägen till batteriinställningarna.
    Jag själv använder appen GSAM Battery Monitor, då får du även en schysst mätare på vad som drar batteri.

    2. Vet faktiskt inte varför.

    3. Nej, inte vad jag har sett. Du får byta smsapp om du vill det. :)

    Hoppas att det hjälpte något i alla fall.
     
    Last edited: 24 aug 2015