ZTE Blade - Tillbehör (laddare, skärmskydd, upplåsning etc)

Diskussion i 'Blade' startad av mannyb, 23 okt 2010.

  1. cauthon

    cauthon Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag kan rekomendera http://www.dealextreme.com Alltid gratis frakt och skitbra priser på teknikprylar.
    Har inte hittat något för just Blade än, men skärmskydd för i900, o fordal till E71 osv..
    Dessutom USB-laddare, för under 20 kr. :)
     
  2. bävern

    bävern Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2010
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Just nu får man dock vara glad om man har sin order innan julafton, både DX och Hong Kong post ligger efter.
     
  3. lono

    lono Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    872
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Jepp, vet inte om jag skulle rekommendera dx så hårt. De har sjukt bra priser, men man får ofta det man betalar för. Och ibland inte ens det eftersom de kan byta versioner på varorna utan att de säger till eller säljer olika versioner under samm sku(tror ej ens personalen själva vet om det då). Och som nämnt, frakten kan vara riktigt lång. De verkar heller inte ha något lager på alla saker, utan beställer in direkt från tillverkaren när de fått tillräckligt många orders, så vissa saker kan dröja läääänge.
    Ett annat tips om ni beställer många saker, lägg inte allt i samma beställning utan ta sakerna för sig(frakten är ju ändå gratis). Det är rätt stor chans att de gör fel om det är en stor beställning och det är ett mindre helvete att göra med deras kundtjänst. Gjorde tex en stor beställning i somras då jag fick fel ficklampa och de glömde lägga i en laddare(efterbeställdes). Var så mkt strul att få rätt att jag till slut bara struntade i det.

    Men billigare grejer kan man ju chansa på och hoppas det blir bra. Kostar ju oftast en bråkdel av vad det kostar i sverige, och ibland är det samma grejer man ser på kjell etc.
     
  4. Evinrude

    Evinrude Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2010
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Någon som hittat större/bättre batterier till den? Det som kommer med mobilen är väl på 1250 mAh som jag förstått det. Finns det ens plats för ett 1800 mAH batteri?
     
    Last edited: 25 okt 2010
  5. lono

    lono Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    872
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

  6. Rower

    Rower Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2010
    Inlägg:
    199
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Hejsan!
    Har länge funderat på att köpa en 1A usb laddare till min ZTE Blade, dock är funderingen på ifall det skulle skada antingen batteriet eller telefonen?
    Någon som vet exakt hur det fungerar och ifall det är riskfritt?
     
  7. Skerved

    Skerved Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2009
    Inlägg:
    702
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Jag lade precis upp en tråd som behandlar laddning av ZTE Blade. Det framgår kanske inte så klart av den, men det är laddkretsen i telefonen som begränsar strömmen, så du kan inte skada telefonen med "för hög" märkning på laddaren.
    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=23870
     
  8. lono

    lono Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    872
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Om det är någon som letar efter ett skärmskydd så kan jag rekommendera denna.
    http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=220682804196
    Frakten tog ca 1,5 vecka. Jättelätt att sätta på utan att få bubblor(och jag är inte direkt händig). Inbillar mig till och med att bilden är skarpare och klarare nu(inte för att det var något att klaga på innan). En av de grejerna jag störde mig mest på med Bladen innan var att den blev så flottig snabbt, ibland kunde det tom störa bilden. Det problemet är helt borta nu. Vissa kanske klagar på att det inte är så bra glid på detta skydd, men jag tycker det är helt ok. Blir nog tom bättre ju mer man använder det.
    Rekommenderas!
     
  9. eway

    eway Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2010
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    angående upplåsningskoder, har man väl använt koden 1 gång, och sedan rootar eller återställer telefonen. Återgår operatörslåset på den igen då? kan man då använda samma kod igen?
     
  10. sandstroem

    sandstroem Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    289
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Du behöver inte låsa upp telefonen igen.
     
  11. lono

    lono Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    872
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

  12. emomilol

    emomilol Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har också beställt. Blir nog finemang! (1st comment!!!)
     
  13. TobiasP

    TobiasP Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Är det någon som vet vad som händer med garantin om man låser upp telefonen?
     
  14. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    nån som kört froyo ännu och verifierat att man kan köra med annan sim är orange.. dvs att den blir upplåst? ska fixa 2 lurar åt farsan och en kompis till honom och vill gärna lämna ifrån mig dom... fixade och klara så att säga.. support är inte min grej :D
     
  15. emomilol

    emomilol Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    froyo låser upp. Men om du revertar till 2.1 så kommer låset tillbaka. Dock så kan du väl låsa upp telefonen helt för 4$. Froyo är inte heller helt stabilt ännu.
     
  16. pete

    pete Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    663
    Mottagna gillanden:
    66

    MINA ENHETER

    För er som är på jakt efter ett silicon fodral så verkar detta passa fint:

    http://cgi.ebay.co.uk/NEW-ORANGE-SI..._MobilePhonesCasesPouches&hash=item2c5839ff0b

    Finns inte i svart, utan endast i blå, lila, rosa och orange. Dock så hamnar volymknapparna, powerknappen och den externa högtalaren också under skydd då den ursprungligen är gjorde för Nokia E71, men det kan man väl skära till vid behov. Tycker det verkar gå fint att trycka igenom ändå.

    Tvungen att skära upp för att avtäcka micro-usb kontakten.
     
    Last edited: 3 nov 2010
  17. Budthai

    Budthai Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2010
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Om man som jag byter simkort en del då jag reser mycket måste man köpa en ny unlock code varje gång? Eller funkar samma kod obegränsat med gånger?
     
  18. fryguy

    fryguy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 feb 2010
    Inlägg:
    1 229
    Mottagna gillanden:
    797
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 6
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 4
    @Budthai: När du väl låst upp telefonen funkar den ju med alla operatörer.
     
  19. DaLemon

    DaLemon Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jan 2010
    Inlägg:
    358
    Mottagna gillanden:
    90

    MINA ENHETER

    Du behöver aldrig mer oroa dig över någon form utav "låsning" till specifik operatör
     
  20. LivingPixels

    LivingPixels Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2010
    Inlägg:
    237
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Min laddare till min gamla HTC Diamond funkade perfekt, så om ni sitter inne på gamla HTC-laddare så ta vara på de :)