Spotify-användare kan nu ta del av Wrapped – statistiken om lyssnandet som släpps i slutet av varje år. Wrapped blev så framgångsrikt för Spotify att andra strömningstjänster härmat konceptet, inklusive Youtube.
Statistiken nås genom att trycka på ”Wrapped” högst upp på startsidan, vilket leder till en hel sida bara för Wrapped 2025. Årets Wrapped är mer påkostat än i fjol. Precis som tidigare berättar Spotify hur många genres, låtar och artister användare lyssnat på under året.
Wrapped berättar även hur många minuter användare lyssnat sammanlagt, favoritgenres, samt artisterna och skivorna användare lyssnat på mest. Nytt för i år är att Wrapped tilldelar användare en lyssningsålder baserat på lyssnandet, samt en ”klubb”.
Spotify berättar dessutom om dagen användare lyssnade allra mest. Sista nyheten i årets Wrapped är vad Spotify kallar ”Wrapped Party”. Det är en social ”upplevelse” med upp till nio vänner som låter användare ”tävla” mot andra. Spotify berättar inte vilken period som omfattas av Wrapped, men det anses vara från 1 januari till någon gång i november.
)


