Enligt Netflix tittade kunder på tjänsten sammanlagt 95 miljarder timmar fram till slutet av juni. Allra mest strömmade serien var hyllade brittiska realtidsdramat Adolescence med 145 miljoner visningar. Därefter följer andra och tredje säsongerna av Squid Game.
Populäraste filmen under perioden var Back in Action genom 165 miljoner visningar. Till skillnad mot uppgiften om antalet strömmade timmar som inte bör vara öppen för tolkning ska statistiken om visningar tas med en stora nypa salt. Om du bara sett två minuter av en tvåtimmars-film räknas nämligen det som en visning av Netflix, vilket tidigare rapporterats.
Enligt Netflix är företaget på väg att dubblera sina annonsintäkter det här året. Tjänstens billigaste abonnemang innehåller reklam i utbyte mot en lägre månadskostnad. Netflix påstår därtill att tidiga resultat för den nya appen är ”uppmuntrande” och att medlemmar visar ett stort intresse för de nya finesserna. Det råder dock delade meningar om nya tv-appen.