Comments on Profile Post by guerillerox

  1. Whey
    Whey
    @guerillerox är en oseriös köpare som drar sig ur affären efter 2dagar med hänvisning att man saknar omdömen. Jag lämnar ett negativt omdöme p.g.a hur han hanterat affären, och nu plötsligt lämnar han som en hämnd en negativt tillbaka. Detta bevisar nivån på han som köpare.
    4 jun 2021
  2. Whey
    Whey
    En "stor summa pengar", Det rör sig om 900kr för en ssd och inga tusenlappar som han försöker att få det till, alldeles oavsett självklart ska man vara försiktig när man köper saker över internet, men vare sig jag har eller inte har omdöme så visste han redan och väldigt onödigt att han drog ut på det och sedan bete sig på detta vis.

    Har varit medlem här över 10år och köpt och sålt saker utan problem genom åren.
    4 jun 2021
  3. Droid_269
    Droid_269
    Ett tips är att be folk du gjort affär med skriva ett omdöme på din sida!
    4 jun 2021
    guerillerox gillar detta.
  4. guerillerox
    guerillerox
    @Whey Du hade en till som gav samma bud som jag i din annons men som backade ut. Så kom inte med ditt gnäll att vara oseriös. Hade du vart seriöst från första början hade vi rett ut detta i en privat PM. Men istället så surnar du till och ger en negativ omdöme för att 2 personer redan hade backat ut ur samma affär.
    4 jun 2021
  5. guerillerox
    guerillerox
    @Whey Vill du vara en seriös säljare här borde du börja med att respektera dina köpare här i Swedroid, och respektera när nån drar sig ur en affär för att du saknar omdömen. Behandlar du alla med att ge en negativt omdöme såfort nån backar ur så kommer du snart få det svårt att få nått sålt. Och som Menno säger be att få omdömen, det hjälper.
    4 jun 2021
  6. Whey
    Whey
    @guerillerox, För det första så har du inget att göra med hur andra köpare på Swedroid gör sina affärer. För det andra har du ingen aning om varför och på vilka grunder första köparen drog sig ur. För det tredje så hör det inte ens hit utan håll dig till detta ärende och hur du har hanterat affären.
    5 jun 2021
  7. Whey
    Whey
    @guerillerox, du pratar om seriösa säljare och respekt. Det går åt bägge hållen, skulle rekommendera dig att göra dina efterforskningar innan du inleder affärer.
    5 jun 2021
  8. Whey
    Whey
    @Menno, Tack för tipset men alldeles oavsett har det egentligen inget med denna enstaka affär att göra och hur guerillerox hanterat det hela.
    5 jun 2021
  9. guerillerox
    guerillerox
    @Whey finns en hel tråd som pratar om hur viktigt det är med omdömen och varför man INTE bara ska swisha pengar till nån som inte har några omdömen här på forumet.
    6 jun 2021
  10. guerillerox
    guerillerox
    Men tydligen så är det nått som bara passerar över huvudet på dig. Börja respektera dina kunder.
    Be om omdömen som Manno säger.
    Lös dina affärer privat i PM istället för att surna till och skicka negativa kommentarer för att de inte litar på dig.
    6 jun 2021
  11. guerillerox
    guerillerox
    För så som du har betet dig i denna affär så har du inte fått några pluspoäng precis. Som min rekommendation till dig är att respektera dina medlemar om du vill få nått sålt i framtiden. För jag tror att flera Swedroidare kommer tänka en extra varv när de gör affärer med dig.
    6 jun 2021
  12. Whey
    Whey
    @guerillerox, Istället för att reflektera över hur du agerat som köpare och ta till dig konstruktiv kritik försöker du isället victimblamea och slå ifrån dig.

    Rekommenderar dig att ta till dig konstruktiva kritiken du har fått. Att lämna ett negativt omdöme tillbaka som en hämnd bevisar ju hela denna soppan du försöker driva upp.
    6 jun 2021
  13. Whey
    Whey
    @guerillerox Istället för att vara besatt och fokusera på hur jag som användare skall få positiva omdömen så borde du fokusera på hur du skött affären. Det är väldigt simpelt, jag var missnöjd hur du skött affären och lämnade ett omdöme.
    6 jun 2021
  14. guerillerox
    guerillerox
    @Whey Vad är det jag ska reflektera, att jag följde rådet att avböja köp från en som inte har omdömen som det rekommenderas? Du var ju nyligen där och läste tråden. Du kan väl börja med att bete dig bra mot dina kunder. Då kanske du får nått sålt i framtiden.
    6 jun 2021
  15. Whey
    Whey
    @guerillerox, Det du ska reflektera över har jag skrivit om och om igen men det verkar inte gå fram?. Du inledde en affär och strulade till det, jag var missnöjd och lämnade ett omdöme. För framtida affärer hänvisade jag dig att göra din "research" innan du inleder en affär för att undvika liknande.
    6 jun 2021
  16. gooner
    gooner
    @Whey Det är givetvis tråkigt om någon drar sig ur en affär, men det är inget som är bindande här. Det händer ju hela tiden att man drar sig ur eller ångrar bud av olika anledningar. Tycker inte det är fel, man måste vara försiktig i dessa tider. Jag har någon gång dragit mig ur en affär för att jag helt enkelt ångrade mig, det är väl inget med det?
    7 jun 2021
    guerillerox gillar detta.