Har sammanställt visdomarna och klurat lite till och ser framför mig detta scenario. Stämmer?
När allt verkar korrekt så uppdaterar jag förstaposten, då jag tror att fler paranoida snåljåpar faktiskt kan ha nytta av det. 
Omflashning och "felsäkring"
1. Backup av nuvarande originalrom och recovery-partition samt omflashning till Swedish Spring i ett svep med hjälp av Kallt_Kaffes senaste innovation OneClickRecovery?
2. Flytta backuper från minneskortet till datorn. Originalrom ligger i /sdcard/clockworkmod/backup och recovery-partitionen ligger i roten.
3. Nedgradera ClockworkMod till version 3.0.1.4, för att göra den kompatibel med ZTE:s officiella uppgraderingsmjukvara.
FRÅGA: Görs detta lättast genom att, inifrån den redan installerade ClockworkMod v3.0.2.4, köra "recovery-clockwork-3.0.1.4-x880-update_signed.zip" (hämtad från den här sidan) ? Visst är det rätt version för en Gen2 Blade?
Om olyckan är framme
Alternativ 1: Om Bladen inte har tokpajat (och den inte behöver skickas till Anovo), alternativt att man bara känner för att byta rom.
--> Flasha in ny rom eller originalbackup med hjälp av ClockworkMod.
Alternativ 2: Om Bladen måste skickas för reparation till Anovo.
--> Flasha in originalrom+recovery med hjälp av ZTE:s officiella uppgraderingsverktyg.
Detta återställer både recovery-partitionen och romen till originalskick och säkrar att eventuell reparation täcks av garantin.
Ser ok ut?
Last edited: Apr 19, 2011