Den stora politiska tråden

Diskussion i 'Off Topic' startad av Dirk Diggler, 25 apr 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Zargoth

Zargoth Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Araber är en mörkare hudton tex

2. Madeli

Madeli Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    722

MINA ENHETER

Men huuur kan en adopterad arab som bott här hela sitt liv vara kulturellt besläktad med araber som inte växt upp i sverige? Det enda som skiljer är att han/hon har ett annat utseende än en i dina ögon typisk svensk.

Edit: fick mitt svar.

3. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Okey, så då är det alltså hudtonen du är rädd för?

4. Madeli

Mottagna gillanden:
    722

MINA ENHETER

Så om man har en annan hudton så kan man inte styra i sverige?

5. ViLANDER

ViLANDER Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    172

MINA ENHETER

Klart som fan dem inte är samma parti, för NSF har lagts ner - tack gode gud.

Nej, båda är, enligt dig, en vikt av högre grad i en beslutprocess som "svenskar" ska göra.

Jag är vad Zargoth skulle kalla ursvensk, svensk kultur, svensk släkt med band tillbaks till 1700-talet.

Visst fan är jag en stolt svensk, men visst likt förbannat blir jag besviken på vad Zargoth definerar som svensk och äcklad när någon hävdar att människor styr bäst där dem kommer ifrån. Ändå sitter jag och försvarar mig mot hans infantila förslag om etnicitet och homogena folkgrupper. Zargoth får hävda vad han vill men historien har alltid visat det motsatta där såna här ideologier har gått igenom - massmord.

Jag börjar snart undra om du är något jävla tafatt skämt, fast resultatet blir istället att vi har någon jävla infantil pojke som är rädd för skita ner sina reaktionära kalsonger för sprida sin egentliga propaganda, fittunge.

6. Zargoth

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Nej jag är inte rädd för något annat folk vad nu rädsla har med saken att göra med att man vill bevara det svenska/nordiska folket

7. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Men det är hudtonen du inte vill ha in? Det handlar alltså inte om hur en arab lever utan mer om hur de ser ut?

Och dessa araber (det är ju bara ett exempel) skall alltså grupperas som mindre inflytelserika i Svenska samhället?

8. Zargoth

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Massmord? motsatsen till det etnisk homogena samhället sovjet har många många miljoner liv på sitt samvete så var försiktig med vart du drar likhetstecken mellan ideologi och massmord

9. ViLANDER

Mottagna gillanden:
    172

MINA ENHETER

Man ser varåt det lutar...

10. Zargoth

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Hudtonen är ett fysiskt attribut för araber ja, sen så har vi flera faktorer som kan vara genetiskt betingat i olika grad, lynnet, intelligens till viss del finns vissa rapporter kan vara genetiskt betingat etc

11. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Och dessa vill du alltså klassificera i speciella grupper?

12. Zargoth

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Vadå jag? Det är som sagt genetiska skillnader mellan folkgrupper så jag har inte delat in nån i några speciella grupper

13. ViLANDER

Mottagna gillanden:
    172

MINA ENHETER

Vi pratar inte om någon annan ideologi än den du själv förespråkar - rasistiska antaganden med rasbiologin som grund. Samma rasbiologi stod även Hitler för, du vet de där fräcka talen i Nürnberg där rasbiologins tankar sattes i verket.

Men visst, du känner dig att obekväm att snacka om massmorden Hitler gjorde under sin ledning, fullt förståeligt.

14. Madeli

Mottagna gillanden:
    722

MINA ENHETER

Jag hoppas du har släktforskat ordentligt så du vet om du är en riktig svensk... sedan flera generationer.

15. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Okey. Det räcker för mig.

Jag skall nu förklara varför du är rasist.

En rasist ser skillnader där det inte finns några. En rasist ser till en hudton och dömer människor efter det. En rasist ser inte till individen utan generaliserar en hel folkgrupp. Man behöver inte bli Hitler för att vara rasist. Det räcker med att tänka som du gör.

För att du skall förstå lite bättre var rasism är har jag två definitioner åt dig här:

Definition av "rasism"
    i SOU 1989:13 - "Mångfald mot enfald":

"En föreställning om den egna folkgruppens överlägsenhet och en uppfattning om att det finns biologiska skillnader mellan folkgrupper som gör det motiverat att dela in dessa i mer eller mindre värda.

Vidare innebär det att en folkgrupp som betraktar sig som mervärdig 'ras' anser sig ha rätt att förtrycka, utnyttja eller kontrollera de andra eller tvinga dem att leva åtskilda från andra folkgrupper."

FN:s konvention om avskaffande av alla former av rasdiskriminering definierar rasdiskriminering som:
    "...varje skillnad, undantag, inskränkning eller företräde på grund av ras, hudfärg, härstamning eller nationellt eller etniskt ursprung, som har till syfte eller verkan att omintetgöra eller inskränka erkännandet, åtnjutandet eller utövandet, på lika villkor, av mänskliga rättigheter och grundläggande friheter på politiska, ekonomiska, sociala, kulturella eller andra områden av det offentliga livet.

Om du ändå inte tror på att du är rasist så ger jag upp. Ifall du inte inser det vet jag att du besitter mindre verklighetsförankring än en bebis.

EDIT, just det. Hur funkar din rasism med t.ex. Asiater? I samma undersökningar som du refererar till med intelligens står det att Asiater över lag besitter en högre intelligens än oss. Eller är det för att de har sneda ögon som du inte gillar dem också?

kent_, ViLANDER och Madeli gillar detta.
  16. Zargoth

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Samma rasbiologi som svenska staten stod för fram till 70-talet ungefär och ungefär hela västvärlden under 30-talet. Sverige var som bekant världsledande inom rasbiologin under 30-talet med världens första rasbiologiska institut i Uppsala. Så ja hitler är i sammanhanget irrelevant utan bara ett försök till guilt by association från din sida

Och du verkar vara lika obekväm att diskutera massmorden varje kommunistiskt ledare i sovjet och alla andra kommunistiska länder gjort under sin ledning

17. Zargoth

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Visst kalla mig rasist om du vill, inte som att jag är ovan, vad nu rasismen ligger i att varje folk har rätten till sitt land att styra och utveckla.

18. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Din rasism ligger i hur du ser på andra människor i världen.

Förstår du verkligen inte det?

19. Zargoth

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Visst jag är väl rasist i den bemärkelsen att jag erkänner att det finns olika folkgrupper.

Och nu har ViLANDER julafton och jublar åt att jag erkänt att jag är rasist

20. ViLANDER

Mottagna gillanden:
    172

MINA ENHETER

Inte alls obekväm - men du smiter under från diskussionen gemom att diskutera en annan sak inom ett annat ämne. Väsentlig skillnad.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.