Apprekommendationer - Bara tips, ingen diskussion

Diskussion i 'Applikationer' startad av mannyb, 25 maj 2009.

  1. Ramboline

    Ramboline Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2009
    Inlägg:
    2 686
    Mottagna gillanden:
    925

    MINA ENHETER

    Tycker Doodle Jump inte flyter på lika bra som i Iphone.
     
  2. Dennies

    Dennies Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2009
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  3. AndyInternetGuru

    AndyInternetGuru Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    3
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Sony Xperia Z5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Sony Xperia Z5
  4. ZilverZurfarn

    ZilverZurfarn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2009
    Inlägg:
    909
    Mottagna gillanden:
    276
    Telefon:
    Redmi Note 9 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Redmi Note 9 Pro
    Platta:
    Huawei Mediapad T1
    Det har antagligen varit uppe i denna tråd tidigare, men då det inte går att söka på tecken som "+", tar jag det för säkerhets skull igen: Home++ är verkligen en riktigt bra home replacement. Funkar klockrent med CyanogenMod

    /Mats
     
  5. djjokke

    djjokke Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2010
    Inlägg:
    3 621
    Mottagna gillanden:
    375
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Tack för tipset! Körde DxTop ett tag men Home++ är överlägset mycket bättre. Flyter på hur fint som helst på min Magic :D
     
  6. Jovial

    Jovial Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jan 2010
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Trillade över detta spelet/tidsfördrivet idag, synd bara att jag är askass på det :P

    Toss It: Preview heter det, går ut på att kasta papper och via en fläkt ska den styras ner i papperskorgen.

    [​IMG]
     
  7. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Bra Browser!

    Kanske varit uppe tidigare men jag vill tipsa om en Browser som åtminstone är ny för mig, xScope GL. Jag har testat version efter version av Dolphin men blir aldrig vän med den, rycker & laggar när jag bläddrar nedåt på sidorna m.m. samt är bara marginellt snabbare på att ladda sidor än original. Har alltid slutat med att jag återgått till min Heros originalbrowser trots att jag i den saknar flikhanteringen.

    xScope GL har flikhantering & är den klart snabbaste Browser jag testat, möjligtvis med undantag av Opera mini (?) men den har ju andra nackdelar. Självfallet så finns saker att klanka ned på men jag tror (?) att den är relativt ny så man kan ju hoppas på förbättringar. Gratisvarianten har tyvärr bara stöd för 10 bokmärken samt har inte stöd för zoomning med två fingrar men däremot så kan man zooma på ett annat sätt med ett finger vilket man kan läsa om i hjälpavsnittet (Tutorial) som finns på samma sida som bokmärkena. Läs igenom detta, det lönar sig!

    Än så länge så är jag grymt nöjd men samtidigt så har jag bara använt den i några timmar än så framtiden får utvisa... Testa!
     
  8. ZilverZurfarn

    ZilverZurfarn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2009
    Inlägg:
    909
    Mottagna gillanden:
    276
    Telefon:
    Redmi Note 9 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Redmi Note 9 Pro
    Platta:
    Huawei Mediapad T1
    Jag testade xScope några dagar, men avinstallerade sedan. Må vara snabb, men gav i övrigt ett rätt "opolerat" intryck. Opera Mini har jag däremot behållit, även om std browser duger alldeles utmärkt för mig, och fortfarande är den jag använder mest.

    /Mats
     
  9. CwL

    CwL Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2009
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag kör den med 2.1, finns olika versioner. Jag kör denna http://www.androlib.com/android.application.sui-xEtw.aspx
    Xscope tycker jag är den trevligaste browsern för tillfället. En fingers pinchzoomen är ju tok mycket bättre än normal pinch. Görs med ett finger och dessutom får man mycket bättre kontroll över zoomnings punkten. Tab funktionaliteten är också bättre, av någon anledning laddas inte tabarna i bakgrunden i dolphin längre vilket jag tycker är helt sjukt störande. Dessutom om man långklickar på en länk så öppnas den i direkt i en ny tab i xscope medan i dolpin får man upp en meny och får däri välja att öppna en ny tab. Helskärms läget är även det bättre, menyn försvinner så fort man börjar scrolla och vill man ha tillbaks den så drar man ner den såsom man gör med notifikations baren. Lätt att synka bookmärkerna med orginalbrowserns vilket är smidigt om man kör med båda eller använder t. ex home++ och vill kunna använda deras bookmärkens knapp. Xscope har vunnit över mig.
     
  10. djjokke

    djjokke Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2010
    Inlägg:
    3 621
    Mottagna gillanden:
    375
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Hmm, verkar bestämt som att xScope är något för mig. Jag kör med Home++ och vill ha en browser som är snabb och som kör helskärm. Opera var otroligt snabb och enkel men den går helt bort för mig då den hade två "bars", en där uppe och en där nere, som gjorde själva browser-ytan alldeles för liten. Skall testa xScope under dagen i morgon!
     
  11. Danne W

    Danne W Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2009
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Välj "helskärm" i inställningarna. Då kommer de två "barsen" fram när du trycker på Menu. Jag var irriterad över detta också men lyckades snubbla över lösningen.
     
  12. djjokke

    djjokke Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2010
    Inlägg:
    3 621
    Mottagna gillanden:
    375
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Se där, tack! Nu fattas det bara att göra den till standardbrowser..
     
  13. suzpel

    suzpel Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2009
    Inlägg:
    233
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Mina apps efter ca 9 månader med Android

    Hej,
    Det var ett tag sedan jag presenterade mina apps och spel som jag har installerade, det har hänt en hel del så därför tänkte jag återigen presentera min lista. Jag har nu två Android mobiler att pyssla om, en Magic och en Milestone, måste erkänna att mest tid läggs på min Milestone. Jag brukar vara rätt kinkig när det gäller apps och spel, provar massor men avinstallerar även det mesta. Det som får stanna kvar på mina telefoner ska:
    1. Vara 100 % stabilt, inga FC
    2. Användas regelbundet. Dvs inga show offs

    Vet inte hur många apps jag har testat men kvar på min telefon finns nu 60 apps (varav 7 betal) och 17 spel (varav 12 betal). Många apps kan tyckas men alla fyller faktiskt en funktion. Tack vare dessa apps har jag nu kunnat lägga undan en hel del andra prylar, så som Ipod Touch, Bil GPS, Tränings GPS, Kompass vilket känns väldigt bra.

    Nåväl, här följer listan (den långa), den är grupperad i grupper som jag själv använder på telefonen för att kunna navigera bland alla apps. Jag har markerat betalapps med (B) efter namnet.

    Bilder
    MagicMarker: Skapa dina egna bilder I fräcka Neonfärger
    Photoshop.com Mobile: Förbättra dina foton som du tagit med mobilen.
    PicSay Pro: Editera foton på ett roligt sätt, lägg till texter, clipart etc
    Picture Map: Visa vart du har tagit dina bilder på karta (geotaggning)
    Upload 2 NAS (B): Laddar automatiskt upp dina bilder/videor till hemmanätverket via FTP en gång per dygn. Underbart att automatiskt få tillgång till sina mobilfoton bland övriga foton hemma.

    Kartor & GPS
    Google Sky Map: Utforska natthimlen med planeter och stjärnor. Håll upp mobilen mot himlen och få reda på vad du ser. Barnens absoluta favoritapp.
    Here I Am 2: Skicka SMS med koordinater och Google maps länk till kompisar för att göra dom avundsjuka när du är på något coolt ställa.
    AndMeasure: Mät avstånd mellan valfria punkter på en karta.
    SkyDroid (B): Golfapplikation som visar olika avstånd på golfbanan. Väldigt enkelt att lägga upp nya banor via webben.
    SportyPal: Träningsapp som håller reda på dina löprundor, promenader etc. Gillar framför allt att det går att katigorisera olika typer av aktiviteter samt att du kan sätta personliga mål, något som motiverar mig lite extra. Ett ok webbgränsnitt för att analysera dina data, men det går utmärkt att exportera data till Sporttracks om man vill ha mer avancerade funktioner.

    Meddelanden
    Handcent SMS: SMS + MMS klient med skön stil.
    K-9 Mail: POP3 klient, bättre än den inbyggda.

    Multimedia
    Bandit Goteborg: Bästa radiokanalen I Gbg
    BookDroid (B): Lyssna på ljudböcker gör jag varje dag. Detta är en enkel spelare som gör sitt jobb utmärkt.
    OrbLive (B): Streama musik, video, tv, bilder från ditt hemmanätverk. Framför allt funktionen att streama live TV från ett TV kort i en dator hemma är kanon när man är på resande fot. Har räddat mig ifrån tråkiga CNN sändningar många gången.
    Spotify: Streama musik. Röstsökning fungerar väldigt bra.
    Video Player: Enkel spelare för att titta på filmer från SD. Bra på långa flygresor.

    Nyheter
    Supernytt: Aftonbladets nyheter i en RSS variant.
    TV.nu: TV tablå där du kan välja själv vilka kanaler som ska visas.

    Sociala nätverk
    Bambuser: Sänd videoinspelningar live på nätet. Integrerar med Facebook bland annat.
    Pixelpipe Lite: Skapar enkelt nya blogginlägg mot en mängd olika bloggar. Själv använder jag Blogger.
    Facebook: Officiellt FB klient.

    Spel
    Armored Strike (B): Worms liknande spel fast med pansarvagnar. Multiplayer läget är roligt.
    Basket Ball (B): Kasta bollar i korgen, enkelt men beroendeframkallande.
    Block Breaker Deluxe 2 (B): Klassiskt spel
    Bomberman Dojo (B): Klassiskt spel
    Chessmaster: Klassiskt spel
    Midnight Bowling 2 (B): Multiplayer Bowling
    FarmFrenzy (B): Lek bonde genom att hålla reda på ankor och andra djur. Inte att förväxla med Farmville, detta är ett väldigt kul spel där det händer väldigt mycket på skärmen samtidigt.
    Flying Aces (B): Lek flygledare och se till att planen landar säkert. Lite samma koncept som FarmFrenzy men svårare och därmed tråkigare.
    Jewellust (B): Klassiskt spel
    JumpyBall 3D: Styr en studsande boll på en hinderbana. Svårt.
    OpenSudoku: Bra implementering av Sudoku
    ParkingBreak (B): Frigör en bil på en parkeringsplats genom att flytta andra bilar. Ungefär som ett klassiskt 15 spel. Absolut det mest beroendeframkallande spelet jag har. Jag och barnen spelar det varje dag.
    Robo Defense (B): Bygg försvar mot anfallande styrkor.
    Snesoid (B): Spela Super Mario och andra SNES spel på din Android. ”Kräver” fysiskt tangenbord för att bli spelbart.
    Speed Forge 3D: Racingspel i 3D
    Tiki Towers (B): Bygg bambuställningar över hinder som apor sedan ska klättra över. Kräver en hel tänk för att få konstruktionerna att hålla. Snygg grafik.
    UNO: Klassiskt kortspel, Multiplayer

    Shopping
    eBay: Officiell klient från Ebay. Bra gränssnitt.
    Market Suggest: Ger förslag på nya apps baserat på vad du har installerat.
    MarketEnabler: Ger dig möjlighet att köpa apps från Market. Kräver root.
    Pkt Auctions eBay: En annan Ebay klient. Lika bra som den officiella. Körde denna innan eBay släppte sin officiella. En ska bort men jag vet inte vilken ännu.
    Prisjakt: Ett måste när man handlar prylar så att man inte betalar för mycket. Genialt enkelt men lite nördigt att fota streckkoder i butiken.

    Sökning
    Goggles: Ta en bild på ett föremål och du får Googles sökresultat. Väldigt träffsäkert och hög imponatorfaktor.
    Gesture Search: Skriv tecken på skärmen och allting på telefonen som matchar listas. Mer coolt än användbart eftersom jag har kolla på vart allting finns.

    Trafik
    Get On That Bus: Visar nästa och nästkommande buss för en hållplats hos Västtrafik.
    Reseplaneraren: Fungerar som Vastrafik.se och hjälper dig att planera bussresor.
    SMS-Biljett: För Västtrafik
    Trafikinfo: Under utveckling av Woody som är aktiv på detta forum. Visar aktuell trafikinfo i olika regioner. Kommer att bli helt oundviklig när den är klar. Vem vill sitta i bilköer!
    CoPilot (B): Bil GPS som fick mig att kasta ut den vanliga bilgpsn. Varnar för fartkameror.
    Car Dock: App som ger dig en förenklad hemskärm när du stoppar mobilen i bilhållaren. 6 stora ikoner för valfria applikationer. Gör det enkelt att använda din Androidmobil när du kör bil.
    Car Dock Speakerphone: Slår autmatisk över till högtalartelefon när nu sätter mobilen i bildockan.

    Verktyg
    Antennas: Visar basstationer i närheten på karta och signalstyrka. Lite nördigt men bra när man inte är nöjd med täckningen i ett område.
    App Referrer: Program som listar alla installerade program och mailar listan vidare. Använder det dessutom för att hålla koll på alla installerad appar när jag wipar telefonen.
    Apps Installer: Installera apps från SD
    Apps Organizer: Organisera dina apps I grupper (som denna lista), lägg genvägar på skrivbordet till grupperna. Välj själv vilken ikon du vill ha per grupp. Ett måste om man har många apps.
    Backup for root users: Tar Backup på allt i din telefon. Bra att ha när man byter ROM eller gör en wipe.
    Better Cut (B): Skapa genvägar på skrivbordet till aktiviteter eller apps på vilka du själv kan bestämma namn och ikon.
    Keeper: App för att lagra lösenord etc. Krypterad och går enkelt att synka med en dator. Programvaran till datorn kostar dock pengar.
    Live Bookmarks: Lägg en mapp med dina bokmärken på skrivbordet. Olika sätt att sortera.
    Metal Detector: Precis som det låter. Underlättar arbetet med att hitta reglar bland annat.
    MotoTorch LED: Använd fotoblixten som ficklampa. Kan även signalera valfri text som morse.
    PremoteDroid: Förvandlar din mobilskärm till en touchpad för din dator med musknappar över Bluetooth eller WLAN. Perfekt att använda vid presentationer för att bläddra bilder. En kul funktion är dessutom att du kan använda telefonenstangenbord för att skriva på datorn. Ser dock inte nyttan med just det.
    PrinterShare (B): Skriv ut från mobilen över Internet till din skrivare hemma. Detta kräver dock en installerad serverprogramvara på en PC hemma. För vissa skrivare kan du skriva ut direkt över WLAN men då givetvis enbart när du är ansluten till WLAN nätet.
    Spare Parts: Extra inställningar
    Speed Test: Mäter din datahastighet. Finns en mängd olika servrar att testa mot. Sparar historiken.
    SyncMyPix: Använd dina vänners Facebook bilder i kontaktboken.
    TrueCaller: Se vem som ringer om personen inte finns med i kontakterna.
    Wake On Lan: Väck en dator från standby när du behöver access till den. (Typ den jag har skrivarservern på hemma). Fungerar alldeles utmärkt att använda över Internet om man har gjort rätt inställningar i hemma routern.
    Utseende
    Milky Icon Pack: Snygga ikoner för att skapa en trevlig hemskärm
    Retro Clock: Snygg widget med två delar, klocka och datum. Använder bara datumdelen, tryck på datumet så öppnas kalendern.
    Scandinavian keyboard: Svenska tangenter och svensk ordlista.
    Snowstorm: Underbar Väderwidget med data från YR.NO. Svenskutvecklad av Kaj som är aktiv på Swedroid.
    StereosLeopard: Snygga ikoner för att skapa en trevlig hemskärm
    Unity Icon Pack: Snygga ikoner för att skapa en trevlig hemskärm

    Övrigt
    10001 Cocktails: En himla massa drinkrecept.
    Bartender: En himla massa drinkrecept.


    Håll till godo !
    // Suzpel
     
  14. yayayay

    yayayay Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2009
    Inlägg:
    1 080
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Om du installerar dina apps manuellt, vilket det låter som att du gör, kan du istället installera Astro och använda backup-funktionen. Den tar en backup på alla dina applikationer i form av .apk-filen (du kan välja vilka som ska backas upp) och lägger dem i en mapp på ditt SD-kort. Tyvärr behålls inte inställningar du gjort i programmen, men du kan lätt installera alla applikationer igen genom Astro.

    Lättare än att göra en manuell backup.

    Men du kanske vet det här redan. Bara en rekommendation. :)
     
  15. Druid

    Druid Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2010
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack!!
    Bra utgångspunkt för en nybörjare :)
     
  16. johnAls

    johnAls Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2009
    Inlägg:
    158
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Aftonbladet har släppt en fotbolls app på market
     
  17. JimmyP89

    JimmyP89 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2010
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Finns det en speciell farmvilleapp?

    Mitt favoritspel för tillfälligt är "What the doodle". Det är ett pictionary (stavning?) liknande spel, där man spelar mot 5 andra personer i 10 olika omgångar. Man ritar alltså 2 bilder var och de andra ska gissa vad bilden föreställer. JÄVLIGT kul faktiskt!

    Edit: Läste ordentligt nu Suzpel. Det stod ju inte att förväxla med farmville :D Glöm vad jag skrev :P
     
    Last edited: 20 mar 2010
  18. joelbitar

    joelbitar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2009
    Inlägg:
    233
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

  19. swimtoast

    swimtoast Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2009
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min favorit är förnärvarade Sportbladets fotbollsapp för Allsvenskan och Superettan. Skulle vara kul att få se en liknande med Elitserien i hockey inför nästa säsong. :)
     
  20. NalydBob

    NalydBob Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2009
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Finns redan! http://code.google.com/p/webhockey/ (vet inte varför den inte finns på market, men denna app funkar kanon)