Uppdaterad! Fungera endast för Android 2.1
Som alla vet som har en x10 mini/pro så visas inte alla applikationer på Market p.g.a 240x320 (QVGA) upplösningen.
Denna patch kommer att ta bort denna begränsning och göra att ni får se alla applikationer på Android Market -inte bara 240x320(QVGA).
Merparten av apps kommer att fungera alldeles utmärkt eftersom Android downscales dem automatiskt, det är bara vissa utvecklare som är så lata.
Jag tar inget ansvar för vad var och en gör med sin telefon, allt sker på egen risk!
Förutsättningar:
1. Root, detta görs enklast genom att följa denna guide.
2. Grundläggande kunskap om ADB, kan man få här. Och genom att ladda ner Android SDK här.
Så här gör ni:
1. Hämta hem en av dessa som du vill ha: Nya Utseendet av Market eller Gamla Utseendet av Market. Dessa länkar är hämtade från här:http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=841001.
2. Flytta filen com.android.vending.2002206.patched.shokmah.apk eller com.android.vending.2002013.patched.shokmah.apk beroende vilken du hämtade hem till rooten på minneskortet på mobilen.
3. Inaktivera Datatrafiken.
4. Gå sen till inställningar>Program>Hantera program>[Meny knappen] Filtrera>Alla>Market>Avinstallera Uppdateringen>Tvingad avslutning.
5. Anslut sen mobilen till datorn och kör igång cmd.exe (Windows Kommandoprompt). Se till USB-felsökning är aktiverat på mobilen.
6. Kör dessa kommandon efter varandra:
OBS! Välj rätt när ni kommer till "cat" som beror på filen ni hämtat!
Kod:
adb shell
su
mount -o rw,remount /dev/block/mtdblock0 /system
cat /system/app/Vending.apk > /sdcard/Vending.bkp.apk
rm /system/app/Vending.apk
rm -r /data/data/com.android.vending
rm /data/dalvik-cache/system@[email protected]@classes.dex
cat /sdcard/com.android.vending.2002206.patched.shokmah.apk > /system/app/Vending.apk
eller
cat /sdcard/com.android.vending.2002013.patched.shokmah.apk > /system/app/Vending.apk
reboot
7. Gå ut från kommandoprompen och allt är klart.
Saker att tänka på är att:
- Vending.bkp.apk som ligger i minneskortet är backupen på orginalet ifall om ni vill återställa.
Guiden är hämtad från http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=841001 som är skriven av shokmah.
Nu är jag ingen expert på detta utan körde efter guiden själv och det fungera på min x10 mini utan problem.
Vill tillägga att detta är min första guide och är nybörjare det här med rootning så jag kan kanske inte svara på alla frågor som kommer.
/Richi
Vill tacka shokmah för orginal guiden samt TpS för hans guider på denna forumet och för att jag lånade lite text från en av dom.
Vill även tacka Inteks Orion och shokmah.
EDIT: 2010-11-07 Kommer att uppdatera denna så den gäller för Android 2.1 inom par dagar!
EDIT2: 2010-11-08 Uppdaterat guiden så den gäller endast för Android 2.1 då de flesta har det snart.
EDIT3: 2010-11-16 Har byt ut APK-filen till en nyare p.g.a efter Market uppdatering så slutade den gamla att fungera.
EDIT4: 2010-12-26 Har lagt till valmöjlighet mellan nya och gamla Market och ändrat guiden lite.