Övrigt: VIKTIGT! Samsung levererar inte några blå Galaxy SIII till Skandinavien inför release

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av CDON.COM, 23 maj 2012.

1. zade

zade Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fick oxå precis mail, men det stog att det var Samsung Navigator Voucher som var postad.... Beställde 3/5

2. Foosvald

Foosvald Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Exakt samma här. Dock beställde jag den 8/5.

3. Satoki

Satoki Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    94
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Platta:
    Ipad Pro
    Telefonen skulle ju vara minst 1-2 dagar försenad. Detta betyder inte direkt att man inte kommer få den innan första veckan. Jag gissar på att vi (vi som beställt 11/5 och innan) har telefonen i handen innan fredagen.

Oavsett om man får vänta 1 dag eller 10 så skulle man få vouchern.

4. Davil

Davil Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    454
    Telefon:
    HTC U11+

MINA ENHETER

Telefon:
    HTC U11+
    ROM:
    Stock Root
    Permanent Banned

...... Gone...................

Skickat från min HTC Desire via Tapatalk 2

5. MrSGS2

MrSGS2 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Sak samma här:ehm:

6. SteaDy

SteaDy Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Beställde min 8/5 och blev överlycklig när jag fick ett mejl av CDON idag om att ett paket är skickat till mig, men...vid närmare läsning va det bara det beställda skärmskyddet som va skickat. Stod iofs inget om någon voucher. Det är en vit S3 som jag väntar på. Det stod att resterande skickas så fort det finns på lagret.
    Kan iofs vara medvetet delay bara för att hade dom skickat den nu så hade den kunnat landa hos mig redan imorgon lördag vilket är innan premiären.

7. Tintorera

Tintorera Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Fick också mail om voucher precis, beställde 15/5. Hoppas att det inte tar allt för lång tid att få mobilen då många av er som beställde tidigare inte heller verkar få den vid release.. aja, har man levt med omnia 2an sedan dess release ska man väl palla ett par dagar till..

Tycker förövrigt inte att cdon är att beskylla för detta men är imponerad av deras spontana kompensation och goodwill, många andra kunder lär inte få samma behandling

8. Dahliz91

Dahliz91 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    212
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Väx upp! De kollar ju bara vad Samsung sagt att de ska få för leverans och när de kan skicka ut den. Hur tänker du själv när du förväntar dig att de ska skicka någonting de inte har. Vill du inte ha vouchern kan du väl skita i och hämta ut den då.

Byt till en vit om du har så *** bråttom så är ju problemet löst!

9. pmugghc

pmugghc Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 063

MINA ENHETER

10. osvanberg

osvanberg Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    373
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21+

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21+
    ROM:
    Stock/OneUI
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    IPhone 16e
    nån som vet hur denna vouchern används? Vart nyttjar man den?
    Är Samsungs nav-prog bra? Hittar nästan inget alls om det på nätet?

11. S-Droid

S-Droid Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    744

MINA ENHETER

12. Stekflott

Stekflott Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Men lugna dig lite, du beteer dig som ett litet barn (ber om ursäkt om du tar det som ett personligt påhopp), lite får du lugna dig. Jag menar, det är inte som att ditt liv går under för att du inte får den blåa just den 29:onde utan några dagar senare, eller hur?. Samsung har lovat CDON och ett antal andra återförsäljare att den skall komma den 29:onde, men pga vissa misstag från Samsung själva så blir det inte så, du ska då rikta din lilla ilska mot Samsung och inte CDON.

Vadå "dellevererat med någon töntig skit sak" ? Det är fortfarande en sak som kostar CDON pengar som de har varit snälla och kompenserat för Samsungs misstag, CDON hade inte behövt skicka något. Jag är inget CDON fanboy eller liknande, har endast beställt 1 VoD-film från CDON. Men du riktar din ilska helt fel.

Jag tycker att du skall förklara hur du tänker istället för att fråga hur CDON tänker. Jag tackar för att Swedroid har forumregler, annars hade detta MSG sett rent sagt ut förjävligt.

EDIT: Fast när du ändå har bedrivit ditt lilla krig mot CDON kan du passa på att göra det mot alla andra företag också, Tele2, Telia, Telenor, Halebop, 3 och så vidare, eftersom att det har blivit samma sak för dessa företag också.

Jag antar att du har insikt i hur dem tillverkas, kan du berätta mer då om processen?

Last edited: 26 maj 2012
    BjF gillar detta.
  13. S-Droid

S-Droid Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    744

MINA ENHETER

Insikt å insikt men jag läser rätt så mycke.

Tydligen så kan dom producera ca 5miljoner telefoner i månaden om dom kör sina fabriker på max då dom har ca 750000 arbetare som just jobbar med SGS3 och det blir i runda slängor runt 1.3 i veckan.

Nu vet jag inte om dom har 5 eller 7 dagars arbetsveckor men med 5 så blir det 250000 telefoner och på 7 blir det ca 180000 per dag

Sen så vet vi inte om dom hejdar den vita produktionen för att komma ikapp den blåa men 600000 kastade luckor borde bara ta några dagar att producera

14. marw77

marw77 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

exakt så tänke jag också. undra om det är nordens mobiler som var kassa.

15. Stekflott

Stekflott Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Med andra ord, du har ingen aning om hur processen verkligen går till. Jag tackar så mycket :).

Precis, jag håller med.

Fast ta det inte fel, du får jätte gärna spekulera hur mycket du vill.

Last edited: 26 maj 2012
  16. ellirhc

ellirhc Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Väx upp kan du göra själv..

CDON strula till det och LOVAT till 29 trots det posta här att den var försenad så igen till dig Väx upp.. ok!!

17. masze

masze Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    12 Pro Max
    hehe lugna ner er nu... det är en mobil som är några veckor sen med leverans..inte ett skit som ni kan göra åt det ändå, bara tröttsam att läsa om allt gnäll och tjafs..

Droid119, Mogge44, BjF och 8 andra gillar detta.
  18. Tråget

Tråget Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    229
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 8.4
    Men va f*n! Jag har försökt att inte bry mig om eran töntiga debatt. Men seriöst nu, kan ni inte bara lägga ner? Att älta samma sak hela tiden kommer inte magiskt göra att det helt plötsligt ploppar upp en blå mobil i brevlådan.
    Jag har också beställt en blå, jag tycker också att det är tråkigt. Men, den kommer när den kommer, jag behöver inte beklaga mig om det 3ggr per dag.
    Ni kommer säkert bli skitnöjda när den till slut dyker upp, och då kommer allt det här tjatet bara kännas pinsamt.

Dessutom tycker jag att ni som klagar på CDON i stället ska vara tacksamma för att dom åtminstone går ut med information om att den kommer senare. Själv beställde jag via Tele2 och har inte sagt ett ord om att den kommer bli sen. Och känner jag dom rätt kommer dom inte göra det heller.

SÅ, TAGGA NER SOM SAGT!

BjF, bullemina, Xebylon och 3 andra gillar detta.
  19. silversked

silversked Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Jag tycker mest det är roligt o läsa alla desperata kommentarer här. Loggar in flera ggr om dagen för att få garva lite :D beställt en blå jag med, ändrade mig tom från en vit jag hadr förhandsbokat från början, men vad göra..bara att gilla läget :)

wuqqs och marw77 gillar detta.
  20. loffetre

loffetre Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Irritationen beror nog inte bara på att telefonen är några veckor sen. I mitt fall så är det bristen på information både ifrån Samsung och återförsäljarna som är det jobbiga då jag inte var jag kommer befinna mig vid leverans och måste därmed ordna med vidareleverans vilket blir jobbigare då jag inte vet om telefonen kommer imorgon eller om flera månader.

Sen så tycker jag att CDON imponerat då det är de är de enda återförsäljarna som gett någon som helst information utåt. Sen att de även ger iväg en liten ersättning då det inte är deras fel på något sätt visar ju att de bryr sig om sina kunder. Hade de bara skickat ut e-mail med information till sina kunder vilket jag förstått att de inte har gjort så hade det varit 5 stora plus :)

Om de hade erbjudit tele2 studentabonnemang så hade jag blivit kund hos de vid nästa mobilköp pga deras goda information och uppträdande här :).

marw77 gillar detta.