O2X eller Arc?

Discussion in 'Köpråd och fyndtips' started by Xaphod, Mar 21, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Xaphod

Xaphod Teen Droid Medlem

Telefon:
    Sony Xperia Z3+

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony Xperia Z3+
    ROM:
    Sony Stock
    Hjälp nån som inte är mogen nog att besluta och ta ansvar över sitt eget liv ... vilken ska han ta Arc eller O2X??? :innocent:

2. chompiz

chompiz Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

ARC!!!

3. baracken

baracken Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

O2X alla dagar i veckan :)

4. Xaphod

Xaphod Teen Droid Medlem

Telefon:
    Sony Xperia Z3+

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony Xperia Z3+
    ROM:
    Sony Stock
    Ja, det lutar åt Arc!

5. chompiz

MINA ENHETER

Du menar alltså att man väljer en buggig telefon över en som tom. Iphone fantasterna på Feber hyllar??
    "Arc flyter bättre än O2X" m.m m.m
    Den bästa Androiden som släppts till dags datum.
    Och litar du inte på det så kolla på:
    http://feber.se/art/204803/se_reprisen_av_frra_veckans_fe/

Och tycker du fortfarande att O2X är bättre så bor du i ett land som varken räknar dagar eller veckor :P

6. baracken

MINA ENHETER

Jag tar tanken till det också att SE är kända för att ha fel på sina lurar. Konsitgt nog så har jag aldrig haft en SE som inte fått problem med laddning och då har jag ändå ägt en X10 med micro-usb.
    Så jag skulle välja O2X över ARC direkt, men skulle däremot vänta till SGS2.
    Jag har i vilket fall som helst tappat förtroendet totalt för SE efter alla problem jag haft med deras lurar.

7. ninetwozero

ninetwozero Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Kuriosa: Om än X10 Mini Pro släpptes i April 2010 (med 1.6), fick den sin första och sista (viktiga) uppdatering så tidigt som i September 2010.

Med det sagt måste jag passa på att fråga - vad är det som gör att ni inte avskräcks av detta? För mig var aldrig Arc ens aktuell (berodde till stor del på det jag tar upp i stycket ovan) - däremot är och var O2X en pärla utan dess like. :teeth:

8. chompiz

MINA ENHETER

SE har själva gått ut och erkänt att dom gjorde bort sig md X10 serien.
    Det är därför som dom nu för tiden inte implementerar sina egna saker som timescape m.m lika djupt i Android för att snabbare komma med uppdateringar.

Men hellre en SE där jag får vänta på uppdateringar som funkar än en LG som skeppar ut telefoner med buggig programvara bara för att få ut dom på marknaden.

Att sedan SE släpper Arc med 2.3 direkt och visar vart skåpet skall stå visar bara att dom lyssnar på konsumenterna vilket alltid är bra.

9. inza

inza Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Håller med. SE har visat upp arc med 2.3 och tom. 2.4 innan någon visste att 2.4 fanns. De fick tom gå ut med att den var en miss men jag tror att killarna på SE bara är ruggigt peppade på att skärpa sig när det gäller updates. Tror SE:s lurar inte kommer ligga särskilt långt efter Nexus S i framtiden faktiskt.

10. Xaphod

Xaphod Teen Droid Medlem

Telefon:
    Sony Xperia Z3+

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony Xperia Z3+
    ROM:
    Sony Stock
    Det ser ut att vara ruggigt bra telefoner båda två. Beror nog mest på tycke och smak och vad man prioriterar i toppen som avgör vilken det slutligen blir.

Har kommit fram till att för mig är det jätteviktigt med en bra kamera på min androidmobil.

X10'an tar kanonbilder utomhus, men sämre inne. Tycker nya Exmor sensorn ser lovande ut.

11. andysign

andysign Senior Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xiaomi Mi 13 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xiaomi Mi 13 Pro
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab4 10.1
    O2X: Full HD Kamera, 5,51gb interntlagrings utrymme, 1GHz Dualcore, ARM Cortex-A9 MPCore, Nvidia Tegra 2 AP20H, 1 500 mAh Batteri
    Arc: 720 Kamera, 320mb interntlagrings utrymme, 1GHz Singelcore, Qualcomm Scorpion, Adreno 205 (AMD z460), 1 500 mAh Batteri

Lätt val för mig, O2X

12. siqmak

siqmak Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Dual core enough said?

13. inza

inza Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Gillar hur extremt överhypat dual core är. Märker ingen som helst skillnad mellan O2X och Desire HD i snabbhet.

14. baracken

MINA ENHETER

Dock bör sägas att 2.3 inte är optimerad för dual-core om jag förstått det rätt

Last edited: Mar 23, 2011
  15. inza

inza Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Vilket O2X inte ens har med sin 2.2. Kommer nog dröja minst till sommaren innan den får en Android version som verkligen utnyttjar de båda kärnorna.

16. exore

exore Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Av det jag har sett så har ARC:en imponerat mycket på mig, men samtidigt så har SE ett ganska dåligt rykte de senaste åren med deras smartphones. Sedan är nog kvailiten på inspelningen viktigare än upplösningen, finns många exempel på det.

iPad 2 klarar 720p men mycket brus i bilden. http://www.youtube.com/watch?v=8hTxZqYnVWU

Optimus i dagljus 1080p: http://www.youtube.com/watch?v=R2pBIFCS8Sw

Arc i dagsljus http://www.youtube.com/watch?v=LOgYfMCNaI0

Arcen skall dessutom ha en riktigt bra senor för förhållanden i dåligt ljus.

iPhone 4 brukar annars sägas ha den bästa kameran bortsett från Nokia N8, men SE Arc verkar stå sig väldigt bra i konkurennsen mot den. I denna video görs en jämförelse och själv tycker jag att arcens färger känns mer naturliga och inte lika saturerade. http://www.youtube.com/watch?v=GfhGTF-XOT0

På papperet tycker jag att SE Arc har en bättre kamera och min Desire får skämmas i jämnförelse.

Jag håller också med om att det är mycket hype över dualcore nu och i vardaglig användning kommer man nog inte att verka några större skillnader mellan telefonerna. Men när det gäller "flytet" så är mjukvaran helt avgörande. Däremot så lär nog Optimus 2X vara mer framtidssäker. Men hur bra sig telefonen står sig efter 1 år (vilket enligt MIG är den troliga tiden båda kommer att få uppdateringar) är upp till homebrew communityt runt omkring dessa telefoner. Tyvärr har jag ingen större erfarenhet av vardera LG eller SE telefoner i dessa avseenden.

Sedan när det gäller grafik så är Optimus betydligt bättre än SE Arc.

Last edited: Mar 23, 2011
  17. zizou

zizou Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Överhypat? Testa spela ett tungt spel som Dungeon Defenders på tex LG o2x och sedan en DHD eller SE Arc. Du kommer nog märka att det kommer lagga sönder på SE Arc.

18. chompiz

MINA ENHETER

Det viktigaste är inte specen utan hur sakerna samspelar och där vinner Arc alla dagar i veckan enligt alla de test jag sett där man jämnfört Arc och O2X.
    Är ju trots allt så att Arcen flyter på mycket bättre trots att O2X på pappret har en vassare spec.

Gällande Full HD kamera så är den viktigaste delen sensor och lins för att få en bra bild. Där piskar Arc O2X rejält.

Dualcore fyller sin funktion när det kommer till spel. Men i 2.2 och 2.3 finns inget stöd för dualcore och när det väl kommer vet ju ingen idag. Kan komma med 2.4 men frågan är när kommer den ut och när finns den tillgänglig för O2X som redan från start levereras med en gammal version av Android.

19. JohnDoe007

JohnDoe007 Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag är själv, eller var, i valet och kvalet om Arc eller 2X.

Jag var först inne på 2X, tyckte den verkade bättre och snyggare än arc'n.

Men nu har jag vänt. Har egentligen inget behov av dual core, kommer inte spela tunga spel på min mobil.

Jag vill ha en rapp Andriod telefon, som jag kan leka runt med appar på. Samt titta på filmer & serier.

Vill även kunna ta hyfsade bilder med mobilen. Systemkameran är inte alltid med.

Om inte Swedroid sågar arc'n kommer jag mest sannolikt att köpa den.

20. inza

inza Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

http://www.youtube.com/watch?v=ZWCYs590uv0

Långt ifrån att den "laggar sönder" men den flyter nog på bättre på LG O2X. Bara inte så sjukt mycket bättre som vissa tror (inklusive mig innan jag blev "upplyst").

På en vanlig Desire däremot. Där laggar det:
    http://www.youtube.com/watch?v=unqgegg7wUk

Sedan verkar det ju ganska konstigt om en utvecklare av spel gör ett spel som bara funkar på två telefoner(Atrix O2X) i dagsläget och inga när det släpps. Hur mycket säljer man då?

Thread Status:
Not open for further replies.