Har DU uppdaterat till Froyo 2.2 beta lr ej? [Poll /omröstning/ rösta gärna!]

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av SkyddsAngel, 3 juni 2010.

?

Har DU uppdaterat till Froyo 2.2 beta-version?

1. JA, det har jag

99 röst(er)
    69,2%
  2. NEJ, inte än

44 röst(er)
    30,8%
  1. SkyddsAngel

SkyddsAngel Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Som ni säkert vi så är vi ALLA sugna på att testa på den nya versionen 2.2 men jag har stor beslutångest just nu eftersom vi inte vet så mycket om framtiden.

Av det jag hört så är det svårt att gå tillbaka om man uppdaterat till en nyare version men iaf: Den här tråden är skapade för att jag vill se hur många av er som redan uppdaterat till 2.2 så rösta gärna i pollen här nedan. Det kanske hjälper mig att besegra ångesten för det kliar i fingrarna att uppdatera men samtidigt så är man lite nojig och osäker

Så rösta på och tveka inte att trycka på knappen! :)

2. DrLaban

DrLaban Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    94

MINA ENHETER

Den här gången kommer jag vänta till den officiella OTA-releasen och se lite hur väl det kommer slå ut för alla de som redan gjort manuella uppdateringar.
    Nästa gång lär jag vara mer på hugget att uppdatera så snabbt som möjligt, men mycket av det kan vara att jag inte känner att jag har störtstort behov av att få tag på alla nyheterna då jag tycker telefonen gör ett riktigt bra jobb redan.

Sen kan det också vara så att jag bara haft telefonen i en månad ca och att det iom det inte hunnit avslöjas många buggar som förstör helhetsintrycket för mig. Jag gick dessutom från en Magic till Nexus, vilket bara det är ett stort steg.

3. pacman

pacman Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    105

MINA ENHETER

Mycket bra uppdatering. Tyvärr så löste inte det förbättrade ActiveSync-stödet problemen med synkning mot företagets Exchange-server då den inte stödjer att stoppa synkning när man roamar. Lite synd med tanke på att det enda de hade behövt göra är att verifiera att Packet data roaming inte är tillåten i Wireless-inställningarna innan de går ut och hämtar datat - en bagatell att implementera...
    ...har även noterat att en del har problem med "password recovery" som krav i ActiveSync. Enklaste sättet att verifiera om man får det att fungera eller ej är genom att ladda ned TouchDown (gratis i 30 dagar, notera att det är en separat version för 2.X) och sedan gå in under inställningar(grafik enbart)->advanced->SecurityPolicies där man kan läsa vad servern kravställer mot klienten.

4. Honn

Honn Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jopp. Mycket nöjd med att ha gjort det. Var lite drygt de första dagarna innan alla apps hade anpassats för 2.2, men efter det så är jag nöjd och glad. Telefonen känns lite snabbare och Flash har jag längtat efter länge.

5. alongusername1

alongusername1 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Självklart vill man testa det senaste :) Google har redan sagt att det kommer gå att uppdatera till den "riktiga" versionen av 2.2 när den släpps officiell så det finns inget att oroa sig för!

6. ther

ther Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29
    Telefon:
    Google Pixel 4

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 4
    Känns som att om jag väntat så här länge, kan jag lika gärna vänta in den officiella.. Även om jag måste medge att det kliade i fingrarna när man läste om det precis när uppdateringen läckt ut ;)

7. sebastian

sebastian Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18
    Telefon:
    5x

MINA ENHETER

Telefon:
    5x
    Platta:
    Nexus 7
    ROM:
    Lenovo tab 2
    Haft 2.2 nu i tre dagar. Allt fungerar precis som innan och det var lätt att få in den.
    Men lite besviken är jag. En snabb telefon blev lite snabbare sen känns det inte så mycket mer. Dvs det finns mer saker i den men inte så att jag får stå päls. Men jag har froyo och är sjukt stolt över det.
    Det som är mest annorlunda är att det är en nexus och man ser folks blickar när telefonen är framme. Tom att folk vill känna på den när jag åker tåg eller buss.

8. SkyddsAngel

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Äntligen vågade jag uppdatera till 2.2 nu nyss :P

Måste erkänna att jag tycker om det jag såg :) Underbart med flash!

Och den där pinch to zoom i själva bildgalleriet när man inne i mapparna, WOW säger jag bara! Snyggt!
    Styrkulan har jag tyvärr inte hunnit uppleva än för mitt batteri har fortfarande kvar en hel del ström så det får vi se sen om det börjar blinka i olika färger eller ej.

Internet däremot vet jag inte riktigt om det gått snabbare? känns till å med långsammare för mig men det är kanske bara en inbillning

Ska även testa Tethering sen (wireless dvs) får se om det funkar som de lovat

Aja, i vilket fall som så trycker jag på "Ja" också nu bland de som uppdaterat, fick ta risken för nyfikenhet var tyvärr starkare än försiktighet haha :D Så går det ibland ^^

9. Androidfantast

Androidfantast Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Finns det några rykten om när Google kommer med den slutgiltiga 2.2 uppdateringen?

10. inact_0035

inact_0035 Guest

denna månaden...:innocent:

11. isMaskin

isMaskin Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

När apple visar sin iPhone släpper dom froyo och tar uppmärksamheten :)

12. jonaz

jonaz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

jag gissar faktiskt på det oxå.. dvs nästa vecka :)

13. söder

söder Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Det känns lite fel ändå, för jag tror nog att deras nya iPhone (hårdvara) OCH lite nytt gott i fort av mjukvara, skulle vara större än att Google släpper sin mjukvara som de trots allt redan haft sin I/O för redan.

Tycker det hade varit bättre att i så fall släppa redan nu, och istället låta alla ha MYCKET fetare telefoner än alla iPhone-älskare.

/Söder

14. DrLaban

DrLaban Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    94

MINA ENHETER

Känns inte riktigt som om FroYo är en release som är tänkt att mäta sig med Apples kommande. Det kan sammanfalla med datumen, men om gemene man tänker sig att FroYo skulle verka som en matchning mot den nya iPhone-uppdateringen, då undrar jag vad Apple har pysslat med den senaste tiden.

Men jag kan ha fel...

15. SkyddsAngel

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Skulle vara kul om de hade släppt Froyo exakt samma datum som Apple visar sin "fina" iPhone :)