Galaxy S - Batteritid

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av Enback, 27 jun 2010.

1. Enback

Enback Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Någon som har några åsikter angående batteritiden på Galaxy S. Har själv ägt min i 3 dagar nu och hoppas att den kommer bli bättre. Dock så lekar jag väldigt mycket med den just nu.

Än så länge så får jag ladda den efter halva dagen och sen igen på kvällen. Har ni några tips hur man ska spara på batteritiden och kanske hur man ska göra för att köra igång batteriet på bästa sätt?

vad är era åsikter ang batteritiden och dylikt?

2. tigersaid

tigersaid Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Jag har det som dig min vän.
    Jag kör med lägsta nivån för belysningen och valt bort animationer men kör i 3G nätet.

Jag använder task manager och dödar program som körs i bakgrunden så det inte drar batteri tid i onödan, du kan prova det du också och se.

Är det någon som vet var man kan köpa bättre batteri?

3. svendolph

svendolph Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag eftersöker också starkare batteri och det kommer nog. Min drog ur helt i natt i viloläge och 25% under dagen dito. Jag misstänker Spotify laddar ner mina offline spellistor?

4. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Jag väntar tills jag laddat om telefonen typ 10 ggr innan jag säger nått. Moderna batterier är lite mysko när de är nya. Och det i min telefon är nog det nyast tillverkade jag någonsin haft. :)

5. svendolph

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tycker min blivit sämre efter 10 laddningar men svårt att säga säkert.

6. zyxey

zyxey Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Köpte min i Torsdags och behövde inte ladda förrän på Lördagen, Har små pysslat med den installerat lite appar testat Blåtand och surfat lite till o från. Är helnöjd med batteritiden den är lika bra som på min gammla Hero.

7. svendolph

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det stämmer för det är nog inte sämre batteritid än andra smart phones. Det är nog till och med bättre men jag har kanske något som kör igång i viloläge och som drar.
    Jag har inte lust att göra en fabriksåterställning igen, jag vill lösa problemet. Tyvärr är telefonen på laddning, igen, så kan inte hämta den och skriva vilka apps jag installerat men de jag kommer ihåg är: Speed test, livsviktiga Spotify, Sveriges Radio och google earth. Tror inte jag har något mer.

Annars älskar jag telefonen så mycket att den också drar mycket ström, men batteri- förbrukningen tycker jag är tok för hög i viloläge. Inget vi kan lösa nu men lite tips om vart man hittar sparade loggar vore till stor hjälp. Sedan kunde jag posta dem här och något snille säger, Jadu, detta är det :)

8. sniff

sniff Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

tycker själv att batteritiden känns bättre än på min hero, men då har jag inte gjort något riktigt test så jag har säkert haft olika antal applikationer som legat och synkat i bakgrunden på de olika telefonerna.

kan hur som helst inte säga att jag är missnöjd.

9. gazab

gazab Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 2

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 2
    Batteritiden känns betydligt bättre än på min gamla vanliga Galaxy så jag är helnöjd!

10. Yasho

Yasho Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Batteritiden är mycket bättre än på i7500 men vill man ha ännu bättre så kan man stänga av synkningen och ljuset på skärmen.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

11. svendolph

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu ska jag vara rolig

Man kan ju skämta och säga att, varför köpa dyr telefon och sedan stänga av allt gott :)

Skämt och galla, som jag ser det får man tänka på att det är mycket kraft i nya dyra telefoner. Jag gillar att använda det den är bra på och får ladda 2-3 gånger om dagen. Det suger barkis men det får man leva med.

Fast hoppas att det kommer starkare batterier som inte kostar skjortan, eller en bordsladdare för endast batterier och att man äntligen kan få tag på extra batterier.

Tips någon?

12. Evil Peter

Evil Peter Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Nu börjar det bli dags för mig att ladda telefonen om ett tag. Den var senast fulladdad runt kl 18, för två dagar sedan. Startade telefonen i samband med det och upptiden är över 50 timmar.

Har inte använt telefonen jättemycket under den tiden men har surfat, ringt, spelat, testat GPS, fotat samt lyssnat på musik under den tiden. Har inte stängt av något eller gjort några andra inställningar för att förlänga batteritiden.

Kort sagt är jag riktigt nöjd, även om det såklart går att dra ur batteriet mycket snabbare om man vill det.

Last edited: 29 jun 2010
  13. itadruid

itadruid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

14. Klonka

Klonka Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Vad tycker ni egentligen om batteritiden? Nu har jag iofs bara laddat telefonen två gånger än så länge (blir väll bättre) men jag är inte imponerad. Jag har klarat mig ungefär ett dygn än så länge. Då har det varit några timmar när jag pillat ganska intensivt med den och resten av dagen bara då och då. Under natten har den bara legat påslagen (med skärmen avstängd såklart). Jag har sänkt ned ljuset på skärmen till det lägsta eftersom det verkar vara skärmen som drar det mesta av batteriet.

När jag jämför med det som gsm arena fick ut av en laddning så känns det ouppnåbart. Er eran upplevelse att Galaxy S klarar den användningen som GSM Arena påstår? ... http://blog.gsmarena.com/samsung-i9000-galaxy-s-full-battery-test-ready-–-up-with-the-best/

15. aka_the_barf

aka_the_barf Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

android 2.2 och en ny officiell FW borde nog lösa en del...

16. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 623
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Nä, jag håller med Klonka.

Min Hero klarade sig betydligt längre (vilket många kommer att säga emot) med de senaste 2.1-rommar jag körde, och då var den dessutom överklockad till 710Mhz.

Det jag dock har märkt är att laddning på landet där endast 12V cigguttag finns är klart sämre, än att ladda med medföljande 230V-laddare. Har ingen förklaring till det, men det är en klar skillnad.

Och jag har också börjat ha displayen så mörk som möjligt just pga dålig batteritid. Klarar mig iaf en normal vaken dag utan problem trots en hel del surf å lek

17. EUNE

EUNE Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Haft luren i drygt en vecka och känner en viss besvikelse över batteritiden. Använder telefonen flitigt från ca kl 8 på morgonen vid 17 är batteri indikatorn gul för att vid 21 tala om att batteri nivån är låg.

18. Denny

Denny Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Om ni går in på Settings > About Phone, vad säger eran statistik? Min säger;

Status > Battery > 56%

Battery Use >
    1d 15h 59m 37sec since unplugged.
    Cell Standby 40%
    Phone Idle 30%
    Display 14%
    Voice Calls 11%
    LbsTestMode 3%
    Android System 2%

Detta är efter en factory reset och JG5-firmware. Skärmen är inställd på svagast ljusstyrka. Jag har ingen app som kör i bakgrunden. Har haft några samtal. Även kollat mailen som syncar emellanåt.

19. Klonka

Klonka Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Nu laddar jag min telefon precis. Men när jag kollar så är det skärmen som drar väldigt mycket kraft. 60% står det att skärmen dragit.

20. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 623
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Display:42%
    Batteriviloläge:24%
    inaktiv telefon:17%