Nexus one i fler länder i europa!

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av Haraldinho, 13 juli 2010.

1. Haraldinho

Haraldinho Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har precis varit på semester i Italien, när jag nu skulle åka hem och var på flygplatsen gick jag runt och kollade lite. Jag gick in i affären Dixons och tittade lite på telefoner och då rakt framför mig var den, Nexus one. Det såg ut som om telefonen var låst till Vodafone, så jag frågade expediten men icke dessutom fick man telefonen med Android 2.2 för endast 474.50 €, så jag slog till. Eftersom det är inom EU så behövde jag inte deklarera den jag bara la den i handbagaget och allt gick bra, nu ligger telefonen på laddning men det kliar i fingrarna.:)

Vet inte om det var rätt tråd att skriva det här på men jag kände att jag bara var tvungen.:)

2. nixxz

nixxz Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    173

MINA ENHETER

Gratulerar till ditt köp, du kommer bli så nöjd.
    Börjar ångra mig nu när jag inte har kvar min N1. Vet inte vad jag ska köpa har tittat på Galaxy S var helt säker på att jag skulle köpa den men när GPSn fungerar så dåligt på den så verkar det kört det med. Så nu har jag börjat tittat åt det börbjudna hållet Ip***e

3. alongusername1

alongusername1 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kommer ju säkert lanseras lite nytt framåt hösten så om du har lite is i kallingarna (förstås svårt med tanke på rådande väderlek) så skulle jag vänta in 3G versionen av Evon eller något annat spännande! Annars kan du gärna få köpa Dell Streak och recensera den åt mig :)

4. Barilla

Barilla Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Dom ska väl patcha mjukvaran så att GPS´en lirar som den ska?

5. Marjan

Marjan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Är det branding på telefonen? Väntar tills de nått tyska butiker för att sedan beställa.

6. Kooffe

Kooffe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Väntar också på just detta. Bara telefonen inte är låst.

7. Haraldinho

Haraldinho Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag tror många har misstagit sig när det ser en nexus one i utlandet då det är mängder med t.ex. Vodafone loggor runt omkring den, men det är så att Nexus är sällan låst till något abonnemang, expediten som jag pratade med sa att man får med ett vodafone-sim men det är bara att skita i det.

8. nixxz

nixxz Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    173

MINA ENHETER

Orkar inte vänta ens en vecka. Hur roligt är det att använda en gammal Samsung D600?

9. alongusername1

alongusername1 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Varför sålde du din Nexus innan du köpt en ny telefon? :)

10. Marjan

Marjan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Vilket innebär att de som köper från butik inom Europa kommer att få uppdateringar samtidigt som de inköpta direkt från Google?

11. Barilla

Barilla Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Självklart.

12. blunden

blunden Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    534
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Nej, det innebär det inte. De är fortfarande "brandade", bara inte fysiskt (utom vissa, exempelvis de som säljs i Frankrike av SFR har en logga på insidan av batteriluckan). Mjukvaran är fortfarande en annna version och dess recovery kräver uppdateringar signerade med andra nycklar. OTA måste anpassas av operatören innan de kommer, till skillnad från de köpta från google.com/phone.

Allt det ovan är bekräftat sant av flertalet källor. För att få de snabba OTA-uppdateringarna måste man roota den och installera en amerikansk stock-rom och recovery.

Undantaget skulle vara om de kör den amerikanska mjukvaran. Kolla om det står "passion_eu" eller "passion" som ro.product.name, ro.product.device samt i ro.build.fingerprint. Är det FRF91 och står "passion" innebär det att det är den amerikanska. Då kommer den troligen som ni säger få de OTA-uppdateringarna. Annars inte utan root.

Last edited: 16 juli 2010
  13. Marjan

Marjan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Kan du bekräfta att det skiljer sig åt mellan den europeiska varianten du köpt och den amerikanska.