[ROM-AOSP] Oxygen - Gingerbread - clean and hack free [info+hjälp länkar]

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av poipen, 5 nov 2010.

  1. poipen

    poipen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    2 270
    Mottagna gillanden:
    1 255

    MINA ENHETER

    Här är en ROM utav AdamGxda. han har även gjort en annan ROM, OpenDesire som blev väldigt populär.


    Det mesta har diskuterats redan i denna tråd så sök innan ni frågar! Hittar ni inte, så fråga på :)


    Oxygen Forumet


    Oxygen tråden på xda finns här. Adamg är inte så aktiv på xda längre.






    SVAR PÅ DOM VANLIGASTE OXYGEN FRÅGORNA: HÄR




    Screenshots:
    Bli medlem eller för att visa innehållet!
     
    Last edited: 9 aug 2011
  2. io53

    io53 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2010
    Inlägg:
    815
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Ser lovande ut. Ska vänta lite så att de värsta buggarna blir fixade och sedan slänga in den :)
     
  3. Broderbluff

    Broderbluff Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2010
    Inlägg:
    103
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Roligt att det kommer en ny typ av rom som inte är cyanogen baserad som CM/Defrost/Opendesire, eller som är sense baserad utan hel och ren aosp
     
  4. Radikaal

    Radikaal Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    samma här, denna med buggfixarna fixade (a2sd problem just nu bla) sedan in med senaste vorkkernel(bästa för non sense roms just nu imo) = superclean supersnabb och batterivänlig rom vilket lämnar allt åt användaren, precis så jag vill ha det :D
     
  5. poipen

    poipen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    2 270
    Mottagna gillanden:
    1 255

    MINA ENHETER

    håller med! hoppas han tycker att det blir skoj att jobba med denna så han inte ledsnar igen.
     
  6. Madeli

    Madeli Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    3 371
    Mottagna gillanden:
    722

    MINA ENHETER

    Intressant... måste testas :)
     
  7. Nth

    Nth Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    196
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Det här verkar ju riktigt trevligt! Gillar OpenDesire skarpt och måste definitivt testa denna. Hoppas som sagt att han inte tröttnar. Blir nog till att testa trots att det bara är beta. :)
     
  8. kandreas87

    kandreas87 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jul 2010
    Inlägg:
    268
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Fan va nice. Denna åker in ikväll! Diggade OD skarpt, så denna lär sitta som handsken!

    Sent from my HTC Desire using Tapatalk
     
  9. Tobias Rydholm

    Tobias Rydholm Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2010
    Inlägg:
    114
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Nu har jag testat denna i ett par timmar, men min LeeDroid-backup åkte precis tillbaka igen. Den kändes väldigt snabb till en början, men när alla program var installerade kändes den segare än LeeDroid. Dessutom fick jag lägre resultat i Quadrant. Hoppas det kommer en bra HD-rom med fungerande kamera snart...
     
  10. Madeli

    Madeli Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    3 371
    Mottagna gillanden:
    722

    MINA ENHETER

    Har även jag testat denna nu.... och jag håller med ovanstående talare. Blev inte så imponerad, men det är ju en beta så ska inte döma ut den än ;)

    Hur som så gick jag tillbaka till LeeDroid med :)
     
  11. poipen

    poipen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    2 270
    Mottagna gillanden:
    1 255

    MINA ENHETER

    tror denna kommer bli grym snart.. hans jobb me OD e ju grym å denna blir nog grymmare. så jag kommer att ha kvar denna ett tag iaf.
     
    Last edited: 5 nov 2010
  12. Radikaal

    Radikaal Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    ni som upplever leedroid 2.2e är snabbare så är det nog pga smartass governören, prova oxygen 0.1.1 med vorkkerneln ( http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=782875, den har bla smartass (om än vissa har wakeup problems, men även utan smartass ger den 1550-1600 quadrant scores utan OC och 1900-2000 med oc och är överlag väldigt snabb :D samtidigt som batteritiden är riktigt bra)!

    Fast jag har inte hunnit köra in så mycket program än för att se om den faktiskt blir långsammare med massa program installerade, återkommer.
     
    Last edited: 6 nov 2010
  13. poipen

    poipen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    2 270
    Mottagna gillanden:
    1 255

    MINA ENHETER

    körde den kernel till OD å tyckte den va bra.. så ska testa med oxygen också :)
    tack för tipset.
     
  14. kandreas87

    kandreas87 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jul 2010
    Inlägg:
    268
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Oxygen lirar klockrent. Första betan (har inte fixat uppdateringen än) och funkar kanonbra. Snabbheten känns snäppet vassare än leedroid, dock verkligen inte mer än marginellt. Så för mig handlar det bara om vad man föredrar.
    Angående batteritiden; vet någon om det finns några.."standardiserade" batteritester för att utröna hur mycket batteri en rom drar jämfört med en annan? Känns rätt meningslöst med bara subjektiva åsikter där alla använder luren olika.. För tillfället håller jag nog fast vid oxygen, får se hur länge :>

    EDIT: Ni som kör med vorkKernel, har ni också problem med wake när ni kör smartass governor?
     
    Last edited: 6 nov 2010
  15. Radikaal

    Radikaal Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Det är ju inte lätt att göra sådana batteri tester då tex leedroid och defrost (och förut od) uppdateras var och varannan dag, gjorde dock ett sådant test när leedroid var på version 2.2a och Opendesire på .33 (tror jag) och då fick jag ut ungefär 1½ minut mer per varje % vid användning (exakt samma användning med scrollande i menyer i launcher pro och samma inställningar, max ljus, samma bakgrund) och i idle var dem väldigt lika. Då var skillnaden rätt stor, men tror att i de nyare versionerna av Leedroid har detta blivit bättre då jag upplevde bra batteritid med 2.2e.

    Japp smartass har fortfarande wakeup problems i vorkkernel, men kerneln är överlag så snabb att det som är standard utan setcpu går precis lika bra, den är så snabb så man märker faktiskt ingen skillnad. Scorade precis 1739 i Quadrant Standard mitt andra run med allt standard med vorkkernel och Oxygen 0.1.1 :D
     
  16. bergsby

    bergsby Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 feb 2010
    Inlägg:
    260
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Kan någon linka bilder? Hittade inga i hans xda tråd
     
  17. ninjazin

    ninjazin Hedersmedlem Hedersmedlem

    Blev medlem:
    22 sept 2009
    Inlägg:
    868
    Mottagna gillanden:
    344
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 7
    Kört denna sen igår och allt funkar klockrent måste jag säga.

    Screenshots är nog onödiga då det är standardutseendet hos Android

    Sent from my HTC Desire using Tapatalk
     
  18. Broderbluff

    Broderbluff Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2010
    Inlägg:
    103
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    bästa sättet att slippa wakup problemen med smartass är att köra en ondemand screen off profil.
     
  19. kandreas87

    kandreas87 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jul 2010
    Inlägg:
    268
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Ah nice. Dock hade det ju varit jävligt fint om det hade funnits någon app likt Quadrant för batteri. Objektiva svar iaf. Kanske är svårt att få bra värden för sånt iofs.. aja :)
    Hur som helst är batteritiden galen här iaf. Märker stor skillnad jämfört med leedroid. This is a keeper!

    Tack för tipset med smartass gov. Funkade klockers!

    Sent from my HTC Desire using Tapatalk
     
  20. Madeli

    Madeli Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    3 371
    Mottagna gillanden:
    722

    MINA ENHETER

    Här är mitt resultat med quadrant, utan överklockning!:

    [​IMG]

    Denna rom är riktigt snabb och ren..... gillar den bättre nu när han fixade en svart statusbar. Det enda jag saknar är ett annat Galleri.... gillar inte 3D gallery alls :( Någon som har något bra tips på ett galleri som är mer som Htcs?