Har du testat MyPhoneExplorer med Blade...? Jag gjorde nämligen det, och fick felmeddelanden (antingen att programmet inte kände igen telefonmodellen eller något generellt felmeddelande) av nästan allt jag försökte göra. Det enda som fungerade var att läsa SMS, och kanske något mer. Allt annat gick åt skogen.
Men nej, har inte haft några problem med min kontaktlista. Har dock inte använt SIM-kontakter på lääänge (trodde inte folk gjorde det längre - den senaste telefonen jag hade som inte kunde lagra kontakter i sitt eget minne var nog Nokia 3210). Innan jag köpte min Blade exporterade jag kontakterna från min gamla W810i och importerade dem till Google Contacts. Där fixade jag till dem lite och la till mer information (adresser, osv). När jag sedan köpte min Blade och loggade in på mitt Google-konto med den så hade jag alla kontakter direkt. Oerhört smärtfritt. Och nu när jag väl har dem i Google Contacts så tänker jag aldrig köra med lokalt sparade kontakter igen (även om de förstås sparas på telefonen när de synkas från ens Google-konto - vore hyfsat irriterande om man inte kunde se sina kontakter utan internetanslutning). Molnet rockar!
Last edited: Feb 21, 2011