Gillar verkligen initiativet och det jag ser och jag testar gärna. Har tidigare använt Geocache Navigator som jag tyckte funkade bra förutom att man inte kunde se flera cacher på en och samma karta, vilket jag ser att du fått med = Kanon! Eftersom jag bara använt GCN har jag ingen aning om hur det funkar med gpx-filer just nu.
Det jag skulle vilja få ut av ett Geocachingprogram (kräver en koppling till ens konto) är följande:
- Möjlighet att söka på närliggande cacher (val av avstånd i km, antal och typer (viktigt att man t.ex. kan plocka bort mysterys om man bara är på genomresa) och att man kan sålla bort redan funna cacher.
- Möjlighet att söka på cacher vid en viss plats, t.ex. Halmstad och att den då plockar fram det antal och de typer man valt med utgång från Google Maps centrerade Halmstad.
- Möjlighet att se spoilers (som val via "knapp" så man inte behöver ladda den datan om man inte vill).
- Möjlighet att se hint (som val via "knapp" så man inte behöver se den om man inte vill).
- Möjlighet att läsa cachens samtliga loggar. Klar fördel med GCN mot t.ex. Garmin.
- Möjlighet att logga direkt mot geocaching.com via "Field notes". Dessa kräver att man sedan loggar in som vanligt för att publicera dem men det är ändå ett enkelt sätt att få till en kommentar som man annars kanske glömmer tills man kommer hem. Din variant påminner om det som finns i Garmin och det funkar såklart också.
Något som var bra i GCN var att man kunde få upp en bild där man hade cachen i mitten och en pil som visade hur man gick, typ som en radar. Denna tyckte jag gav en bättre träff än den vanliga kompasspilen när man närmade sig gömman.
Lite tankar och idéer 
EDIT: Insåg just att man kanske inte behöver ha så noggranna sökmöjligheter som jag skrev ovan om kartan fungerar precis som på vanliga gc.com. Om man kan söka på en plats så räcker ju det i princip, sedan kan man ju flytta runt kartan som man vill.
Last edited: 28 juli 2009