Är du nöjd?

Diskussion i 'Galaxy S' startad av mysen, 9 okt 2010.

?

är du nöjd med din samsung galaxy s?

1. Ja

158 röst(er)
    89,8%
  2. Nej

18 röst(er)
    10,2%
  1. Laffe

Laffe Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone 6S

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone 6S
    Platta:
    Apple iPad Air 2
    Välj absolut inte X10!
    Jag har testat den, och det är sjukt mycket sämre.
    Skärmen tar knappt, jag kan inte scrolla i listor för att den är för okänslig (testat flera exemplar), skärmen på galaxyn har mycket bättre färger.
    Galaxyn är snabbare, även utan laggfixar (iaf för mig), och med laggfixar är den sjukt mycket snabbare.
    X10an har fortfarande 1.6, medans Galaxyn har 2.1

2. masze

masze Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    12 Pro Max
    annars finns ju noled som är riktigt bra...
    noLed

3. strangnet

strangnet Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Med senaste officiella uppdateringen så har jag märkt en avsevärd förbättring. GPS:en funkar i stort sett perfekt (har stött på några mindra problem, men inget som stört än så länge) och systemet känns klart rappare (även om den kan bli visa lite seghetssymptom efter en längre upptid).

Att kameran skulle vara kass håller jag inte med om. I normal belysning tar den efter omständigheterna (pytteliten sensor och optik) riktigt bra bilder och i mörker så är night mode förvånansvärt bra. Den enda kritik jag har är att extralägena i kameran inte klarar högre upplösningar än 0,3 Mpxl (https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=16933) vilket gör dem helt meningslösa.

Personligen har jag inget behov av 2.2-uppdateringen. Det enda skulle vara att Samsung kanske optimerar prestandan lite mer. Flash i mobilen har jag inget behov av, då det bara är ännu en källa till minnesslukande, instabilitet och batteridränage. HTML5, ftw!

4. Husknuten

Husknuten Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    81

MINA ENHETER

Jag är riktigt nöjd med nallen som sådan. Synd bara att Samsung är så dåliga på support. Själv har jag både kunskap och intresse nog att flasha nya mjukvaror själv. Men det har inte den stora massan.

Kies är också ett riktigt missfoster. Ska det behövas ett 150 MB grafiktungt jävla program för att uppdatera mjukvaran, synka kalendern och ansluta till internet med nallen som modem. Trots detta saknar jag en funktion, nämligen att kunna skriva sms på datorn och skicka iväg dem via nallen.

Kolla på Nokias Ovi Suite t.ex. Se och lär Samsung!

Jag håller med dig om att kameran i sig är riktigt bra. Det finns dock ett par minus.

Linsen är extremt utsatt. Fick repor på min redan efter en vecka. Smutsig blir den också. Nu använder jag iofs en Zenus gummibumper för jämnan så det är inte ett problem längre.

Avsaknaden av LED är också helt obegriplig. Vad kan en simpel lysdiod kosta i dagens läge? Måste vara fråga om ören om man köper sådana kvantiteter som Samsung. Nämnvärd plats behöver den inte heller ta. Kolla hur det ser ut på Nokia C5 till exempel.

5. ruva

ruva Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    271
    Operatör:
    Vimla (Se) och DNA (Fi)
    Telefon:
    One Plus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla (Se) och DNA (Fi)
    Telefon:
    One Plus 6
    Telefon 2:
    Nexus 6P
    Telefon 3:
    iPhone SE
    Platta:
    Samsung Tab S2
    +
    Läcker skärm
    Tunn
    Skönt "tema" som Iphone utan att vara låst i iOs
    Swype
    Videokameran
    Lätt att roota
    Slipper blixt, bra nattläge på kameran
    Ljudet frän Line Out

+-
    Kameran är ordinär
    Samtalskvalitén är ordinär
    Svårare att träffa rätt på skärmen än med en Iphone 3 GS
    Svårare att skriva än med Iphone 3 GS men bättre än Desire
    Inget styrdon

-
    GPS
    Buggig
    Hanteringen av 3G är ett skämt på en så dyr telefon
    Högtalarna = tyst, prata inte, jag spelar en låt.
    KIES, KIES, KIES och åter KIES
    Denna Linux-telefon är inte full kompatibel med Linux
    Partitionshanteringen
    KIES, KIES, KIES och åter KIES

Last edited: 10 okt 2010
  6. wannebe

wannebe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Är mycket nöjd med min samsung...kommer från en iphone 3gs och denna är bättre på allt.... Har aldrig varit ner nöjd med en mobil innan... Enda problemet är väl kies men även det funkar hjälpligt för mig, gpsen funkar ok men inte använt den så ofta.. Nej kort sagt så är det en kanon mobil som bara kommer bli bättre med uppdateringar... Säger bara..köp!

7. aka_the_barf

aka_the_barf Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

tycker kameran är bra för att vara en mobil kamera, sen är ju en LED blixt endast vettigt på låga avstånd, för att få lite tryck i en LED blixt behövs antingen flera leds eller en stor som drar ganska mkt ström. sen tycker jag skärmen är fantastisk inte bara för att den är otroligt skarp utan för att toutch delen är väldigt exact och precis. hade en iphone 3g förut och denna är bättre.
    det enda jag är missnöjd med är väll att den laggar ibland men det är väldigt sällan och det ska tydligen vara fixat i 2.2.

8. Evil Peter

Evil Peter Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Jag kan hålla med om att linsen är utsatt. Nu har jag visserligen inga repor på den, trots att jag inte använder något skydd förutom en tygpåse när jag är ute, men risken finns definitivt.

Vad gäller LED-blixt så skulle jag ändå tro att det handlar om platsbrist pga den design de valt. Som sagt saknar jag det dock inte för kameran då LED inte ger bra bilder utan ibland sämre bilder än SGS Night Mode. Dock är det ju aldrig fel att få det som bonus, åtminstone som ficklampa.

Jag hade dock trott att avsaknad av LED skulle betyda mer innan jag fick telefonen men när jag tagit kort på mörka rum med bara en ljuskälla (som en liten TV) har SGS tagit bättre och ljusare kort än de LED-lurar jag jämfört med. Det ställer dock högre krav på stadiga händer. Jag ogillar också LED för porträttkort för man bländar alltid personen innan kortet tas.

Detta var en förvånande åsikt. Den stämmer inte alls över med min, eller mina iPhone-ägande vänners åsiker men det är alltid intressant att få respons från många olika personer för uppenbarligen varierar det en hel del ibland.

9. grief

grief Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    85
    Telefon:
    Oneplus 3

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 3
    Telefon 2:
    Motorola Lumia 640 LTE
    Telefon 3:
    SGS3
    Platta:
    Sony Z3 Tablet Compact 611
    Platta 2:
    iPad 2 3G
    Är väl sådär nöjd just nu. Nånting får min SGS att dra ur batteriet bums, får ladda 3 gånger per dag. Känns som den sitter mer i laddaren än inte.

Har fabriksåterställt den flera gånger och felet vill inte försvinna.

10. strangnet

strangnet Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Har du kikat på vad som drar batterier under telefoninfon (Settings -> About phone -> Battery use)? Inte ens när jag använder min extremt mycket behöver jag ladda tre ggr per dag. I skrivande stund är jag nere i 20% batteri efter 53 timmar - i det har jag sett på video i omkring 50 min, surfat kanske en halvtimme, och haft ett par kortare telefonsamtal.

Jag kan rekommendera att installera (köpa) SystemPanel App Task Manager som kan ha en övervakningstjänst igång så du kan se exakt hur batteriförbrukningen är, och vilka appar som belastar systemet.

11. GregerW

GregerW Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Installera Mobile Signal widget så får du se exact hur bra mottagning du har på mobilen, det kan vara så att du har långt till närmaste mast och då tar batteriet slut fort pga att den inte ska tappa kontakten/täckningen med nätet.

12. Brundin

Brundin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32
    Operatör:
    Televox
    Telefon:
    Samsung galaxy s20

MINA ENHETER

Operatör:
    Televox
    Telefon:
    Samsung galaxy s20
    Platta:
    iPad pro 12

Då kanske jag har keffa inställningar för min kamera då ? Fast min Nokia N96 tog tusen ggr bättre bilder ;)

13. grief

grief Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    85
    Telefon:
    Oneplus 3

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 3
    Telefon 2:
    Motorola Lumia 640 LTE
    Telefon 3:
    SGS3
    Platta:
    Sony Z3 Tablet Compact 611
    Platta 2:
    iPad 2 3G
    Kollar jag på det så visar den att "Android-OS" står för största delen av batterislukandet. Funderar på vilken av mina appar som drar all ström...
    Ska prova programmet.

På jobbet, där telefonen huvudsakligen används, har jag ungefär 200 meter till masten så det borde inte vara orsaken.

Tack för tipsen! :)

14. mysen

mysen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 edge
    har man bra mottagning om man kör via gsm nätet? för det spar ju också på batteriet?

klarar man sig en hel dag utan att ladda batteriet?

15. lumba

lumba Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag bor på landet i norrland och har dålig täckning, så jag får ställa in "endast GSM" för att inte mottagningen skall fluktuera så mkt och då drar den mindre ström.

16. mysen

mysen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 edge
    det är ju bra, för 3g drar ju endel batteri. Hört att många klagat på att batteriet är dåligt, men bra att veta vad man jämför med också :)

men lutar mer åt att jag köper en galaxy än x10 som halkar längre å längre bak.

17. lumba

lumba Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Ja förtusan, rekomenderar galaxy alla gånger.

18. Evil Peter

Evil Peter Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Jag har halvdan täckning vid mitt sommarhus (0-2 av 4 staplar, fast man får notera att samtalen har god kvalitet även vid 0 staplar) och kör med Tre så jag har endast 3G att tillgå men jag klarar mig ett par dygn på en laddning.

För att få en sådan tid har jag iofs inte mer förbrukning än ca 1,5h röstsamtal, några sms, lite surf och lite generellt appanvändande.

19. mysen

mysen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 edge
    Denna tråden har verkligen hjälpt mig :)
    Var helt inne på x10 först men nu hittar jag bara massa saker som är mycket bättre än med x10.

Det bästa är minnet, skärmen, touche känslan, och tv-ut. att den redan har 2,1 å får froyo snart.

det enda jag skulle sakna var bättre kamera, men har ju digital kamera så jag klarar mig ändå :)

20. mysen

mysen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 edge
    så om man har 3 kan man inte välja GSM nätet då?