Ja, och jag har varken en Pixel telefon (däremot Pixel Experience custom ROM, Android 9) eller Android 12
Du får ingen notis, utan det visas i Pixel launcher högst upp på hemskärmen, där det annars står dagens datum och vädret
Nej. Inte där. Den appen finns inte ens till Android 9. Troligtvis är det inställningen som finns under Inställningar -> Appar och aviseringar -> Varningar vid nödsituationer. (Nu går jag efter vart jag hittar dessa inställningar i Android 9) Där kan du ställa in vissa saker. De är som standard aktiverade
Blir inte klok på hur GoogleAssistant 'note to self' fungerar numera; det brukade gå att styra vart denna (röst)påminnelse tar vägen men nu verkar det hamna i Keep. Det vore väl ok om denna Keep-note skulle klistras högst upp men som det verkar fungera nu så glömmer jag garanterat bort den.. Funderingar? Jag har en Pixel 4a.
Kanske har varit uppe tidigare i tråden men vad är detta för symbol. Samsung S20, nyss uppdaterad till Android 12
Ser ju ut som "gubben" som används som ikon för tillgänglighetsfunktionerna. Klicka på den när den dyker upp så ser du väl vad den gör (själv har jag en tangentbordssymbol på den platsen).
Den är där hela tiden, händer inget då jag trycker på den. Det var via tillgänglighetsfunktionerna, min lösenordshanterare som valt att lägga sig där. Dock hände det inget då jag tryckte på den.