Det syns ju rätt tydligt vad som funkar till vad. Sedan är det ju inte mycket pengar. Jag köpte en app som inte funkade till 1.6 när jag var för snabb i vändningarna. Men den låg ju kvar och någon månad senare när Acer uppgraderade sina Liquids till 2.1 kunde jag ladda ner den med mitt svenska SIM och köra på! Det är inget stort problem.
Läs på istället för att testa genom att betala? Inte meningen att låta dryg men den möjligheten har man ju trots allt.
Ser ut att vara bekräftat nu. Betalapps i Sverige är ett faktum. https://swedroid.se/betalapps-utan-...landskt-sim-dyker-upp-pa-swedroids-telefoner/
Ok löste problemet med att jag inte såg paid apps. Fick editera en fil manuellt så gick det bra sedan (kör inte marketaccess och har aldrig gjort heller). Filen som jag fick editera ligger under /data/data/com.android.vending/shared_prefs/ och heter vending_preferences.xml Leta upp denna rad <boolean name="metadata_paid_apps_enabled" value="false" />, ändra false till true och spara. Rensa sedan market cachen och starta till sist om telefonen.
Jag fick fram betalapps på NexusOne med CM genom att rensa allt data ("Clear data") under Manage Applications för Market.
Fick betalappsen att funka efter att jag gjort som du skrev (MoDaCo R9). På sambons icke rootade Tattoo funkade det direkt.
Hur betalar man för apparna? På telefonräkning eller finns andra sätt? Vill inte gärna lasta jobbet med mina "lek" appar.
Jag kan inte handla på Market med mitt VISA-kort. Vid "Authorizing purchase" så får jag felet Verified by Visa är aktiverat för mitt kort sedan lång tid tillbaka (har även precis bekräftat det genom att logga in på banken också). Är det fler som har problem? edit/ jag kan ju tillägga att jag har Skandiabanken om det skulle ha något med saken att göra.