ROM: CyanogenMod 10.2 släpps i stabil version

Diskussion i 'G2 - ROM-filer och utveckling' startad av bjuren, 3 dec 2013.

1. bjuren

bjuren Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

2. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 038
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Har testat CM men det är ingen höjdare på G2 i och med en touchbugg som berör många spel. Touchen slutar att fungera helt i flera spel. Sen så är ju kameran tämligen tråkig i jämförelse. Det finns en moddad LG kamera att installera i CM men den fungerar inte tillfredsställande. HDR fungerar inte t.ex. Jag hade kul med CM (dock inte en ren CM variant) i en vecka ungefär sen vart saknaden av stock för stor.

Last edited: 3 dec 2013
  3. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

en sak som stör mig mycket numera är att kameran ALLTID blir lidande i en custom rom... på nexus är det bättre men där är ju kameran i regel skit redan från början så det spelar lixom ingen roll..

4. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 038
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Haha jo kameran är ju faktiskt en relativt sorglig historia på Nexus. Google verkar inte ha något intresse av att förbättra den heller den har väl inte förbättrats på väldigt länge? Bara ändrat layout litegrann.

Få funktioner och tråkig mjukvara generellt för kameran som är bökig att använda tycker jag. Sen att den bara har 4:3 ratio är ju ett skämt som heter duga. En förnedring mot alla som köper Nexus. På video är det tydligen 16:9. Jag menar vad pysslar de med? De verkar ha noll intresse av att göra kameran bättre och således så kommer även CM att dras med den. Som sagt Vanilla börjar halka efter ganska rejält på flera områden känner jag.

5. bjuren

bjuren Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

synd :( de kallar den stable fast de e så? :( kanske inte har med det att göra?

6. TheBishop

TheBishop Kid Droid Administratör

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Är det bara jag som inte kan ladda G2 när den är avstängd med CM 10.2? Den startar sig själv direkt.