Problem: Dålig batteritid TROTS att ha följt alla tips

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av enectrixx, 23 feb 2012.

1. Ampakin

Ampakin Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    72

MINA ENHETER

Okeeej??? :(
    Eftersom att vi ändå är inne och gräver i din lur..;) ... Testa att installera portabelhotspot i inställningsmenyn.. För den används ju tydligen men uppenbart inte med rätt inställningar. Om det funkar vet jag däremot inte...

2. enectrixx

enectrixx Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hjälper inte. Wifi-delningstjänsten fortsätter att köras, men det verkar inte som att wifi-delningen förbrukar lika mycket batteri som innan. Är det säkert att wifi-delningstjänsten inte ska finnas med under tjänster som körs normalt sätt? En annan märklig grej är att när jag försökte ställa in lösenordet till wifi-hostpoten så resettade det sig till ab11....-nånting trots att jag sparade 12345678, om det nu är relevant. Att det inte går att få ordning på den här jäkla telefonen...

Däremot så verkar problemet med partial wakelocks att ha försvunnit och Android OS är nere på 6% och vaken-tiden stämmer överens ganska väl med skärm-tiden. Får se hur det blir nu när jag installerar K9 och andra appar.

Last edited: 24 feb 2012
  3. Ampakin

Mottagna gillanden:
    72

MINA ENHETER

visst ska processerna finnas där men de ska inte förbruka så mycket kräm...
    Men du, 6% os användning skulle jag vilja påstå är helt normalt och as kalas :-)

Kan vi kanske säga att problemet är löst?

4. enectrixx

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Japp, det verkar så :D Skulle den förbruka mycket igen under natten så får jag väl fråga här igen. Tack för all hjälp Ampakin :)

5. haren8

haren8 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Har exakt samma problem. Laddade S2an idag på morgonen och det gick inte mindre än 3-4 timmar och mobilen var nere på 56 %. Vill tillägga också att när jag inte laddar mobilen så står det ÄNDÅ att mobilen är i laddning. SKUMT BEETENDE av en mobil i 4ooo kr klassen.

Och nu startar inte ens mobil tips snälla hjälp mig !

6. Ampakin

Mottagna gillanden:
    72

MINA ENHETER

Står det att det laddar fastän att det inte gör det så prova rengöra usbkontakten med en liten borste... har du testat att ta ut batteriet en stund eller testat ett annat?
    Jag tror du behöver läsa den här tråden - https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=65054

7. Hartsner

Hartsner Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Har inte läst så noga ovan, men har du externt minneskort? Provat att plocka ur det?

8. Benk

Benk Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

När jag köpte min tycker jag det tog nästan två veckor innan batteritiden blev bra, var helt usel i början men blev bättre och bättre när dagarna gick.

9. trashed78

trashed78 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Vissa program drar enormt med batteri, men jag har alltid wifi och synk mot google igång. Nu använde jag ju inte telefon då mycket när jag tog dessa. 2 samtal och nått sms och 1 mail och lite tapatalk

Jag är nöjd

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

10. enectrixx

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jävlar vilken batteritid!

Mitt batteriproblem verkar tyvärr inte ha löst sig :( Laddade den kl 12, då var den på 89% och nu är batteriet nere på 28%! Har använt mobilen totalt 1,5 timmar med lite styrande, tagit ett tiotal bilder, gps i kanske en kvart. Den verkar ha varit vaken nästan 3 timmar, dock ingen av partial wakelocksen som verkar sådär jätteonormal. Push-mail för två konton samt Twitter som uppdaterar var fjärde timme (mentions och sånt, ej själva flödet). Wifi har inte varit anslutet men jag har glömt att stänga av det under 5 timmar. Har dock stängt av att den ska meddela om öppna nätverk så den borde väl inte leta hela tiden? Känns ju helt absurt, inte en chans att den skulle ens en halv dag med mycket användning :( Och frågan kvarstår, vad kan det vara?! Det kan ju så klart vara fel på batteriet, men skulle det kunna vara fel på själva telefonen? Eller ska jag försöka stå ut i två veckor och hoppas att det blir bättre sen?

Edit: Sen jag började skriva inlägget ca 20 minuter sen så har batteriet gått ner från 28% till 20%... För två minuter sen var den på 22%...

Last edited: 25 feb 2012
  11. Ampakin

Mottagna gillanden:
    72

MINA ENHETER

Är det originalbatteriet så tycker jag att det låter ganska normalt faktiskt... den dalar mycket fortare mot slutet...
    Tycker inte att du bör oroa dig för fel med den användningen :-)

12. enectrixx

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Nor...malt?! Du menar alltså att det är normalt att den går från 89% till 28% på 1,5 timmars användande och 4,5 timmar standbytid? 60% av batteriet på 1,5 timmars användande? Så mobilens totala användningstid på ett fulladdat batteri skulle vara 2,4 timmar?! Det kan omöjligt stämma! Man skulle kunna driva ett kärnkraftverk mer energieffektivt än så...

(För att inte tala om rapporter från folk både på Swedroid, XDA och andra ställen som får ut betydligt mer än så.

Last edited: 25 feb 2012
  13. Ampakin

Mottagna gillanden:
    72

MINA ENHETER

Hur ser ditt android os ut då? Ligger det i topp?
    Jag kollade tiden du skrev inlägget... mellan 12 - 20 så har du kört gps samt har 1,5 timmes skärmtid, push och annat.
    60% på 8 timmar med den användningen låter rätt normalt i mina öron... sgs2 suger sin kräm ;)

Däremot så kanske ett extended batterykit är att rekommendera? Jag laddar min varannan dag nu och använder luren som webläsare oftare än sällan. 73% kvar efter 13h ;)
    Men sen har jag ingen sync förutom gmail, inga tredjeparts systemappar som snurrar m.m. Cerberus tex, det drar nog batteri.
    Det är inte riktigt bra att jämnföra batteritiden på det sättet eftersom alla använder sin telefon olika, har olika appar installerade m.m.

Men det är ju klart, upplever du det som ett problem så är det ju också ett sådant!! Extended battery kit - rekommenderas varmt ;)

14. Ampakin

Mottagna gillanden:
    72

MINA ENHETER

Men visst... du kan ju också ha fått ett kasst batteri, det bör ju inte uteslutas.

15. enectrixx

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Yes, Android OS är i topp. Sa fel innan, hade aldrig på gps utan positionerade genom mobilnätet/Wifi, behövde ingen exakt gps till det jag gjorde. Använde det höst en kvart. Enda sm använder push är två mailkonton, Viber (dock är den inte på i bakgrunden) och Facebook Messenger. Twitter och ett till mailkonto synkar med några timmars mellanrum. Cerberus ska enligt uppgift inte påverka batteriet och jag ser den inte bland partial wakelocks längre. Detta tycker inte jag låter som heavy use, kunde utan problem ha på allt detta + konstant gps med location reminders och ändå få ut runt 3-4 timmars användande och resten av dagen standby med Wifi och 3g på och ändå haöver 20% kvar på kvällen på min iPhone 4. Den förbrukade aldrig mer än 5-6% under natten med wifi på. Skulle Android samt en tum större skärm verkligen göra batteritiden SÅ mycket sämre? Säger inte att du har fel men det du säger verkar väldigt orimligt i min värld.

Beställde extended battery kit på Kjell igår så jag hoppas att det kommer hjälpa :) Fungerar också på att testa JuiceDefender och se om den hjälper lite.

Edit: Det var 12-19, så 7 timmar.

Edit 2: Och att den förbrukar 15-20% under en natt i flygplansläge, hur är det normalt? Den synkar ju inte ens med nåt! Den enda uppgiften den har är att sätta igång ett alarm på morgonen.

Last edited: 26 feb 2012
  16. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Ja någonting verkar ju fel med ditt faktiskt... Att den klarar så lite som du säger i inläggen ovan är onormalt skulle jag säga...

Och på natten, med flygplansläge, så borde den inte dra mer än 1% per timme UNGEFÄR... Det varierar ju såklart, men 15-20% är lite väl mycket skulle jag vilja säga! :(

17. Ampakin

Mottagna gillanden:
    72

MINA ENHETER

Nej, du har rätt, har nog slarvat lite med läsförståelsen inatt - de siffrorna är ju åt *******

18. Ampakin

Mottagna gillanden:
    72

MINA ENHETER

Men som Hartsner skrev tidigare i tråden - har du minneskort i, provat att plocka ut det?

19. nire431

nire431 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb

MINA ENHETER

Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb
    Platta:
    Samsung galaxy tab 3 10.1
    Hur kan du ha så dålig batteritid? Jag köpte ett sånt Samsung galaxy s2 extended battery kit. Och på första laddningen fick jag nästan 2 och en halv dag ifrån batteriet. Så mitt tips är att köpa det grymt nöjd! Var dock även nöjd med mitt orginal batteri räckte drygt 1 dag. Observera några samtal,spel,sms inget "tungt" användande.

20. enectrixx

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Nope, inget minneskort i. Blir helt enkelt att testa med extended battery kit, blir det bättre med det så är ju problemet löst! Verkar inte finnas så mycket annat man kan prova ju.