Hallådär!
Nu börjar min Samsung krångla en del..
Har problem vid laddning av telefonen när jag t ex sätter i USB sladden och låter den ladda i några minuter.
Från att ha ca 22% batteri kvar, och på några minuter har jag 100%??? med usb kabeln ikopplad.
Det första jag märkte när problemen uppstod var när jag var ute och åkte bil, sätter alltid min Samsung i samsungs egna bilhållare gjord för galaxy S2. Jag fick koppla ur och i flera gånger innan den kunde börja ladda, när jag väl kopplat i den och börjat ladda så kunde de helt plösligt sluta ladda igen. Typ som om jag körde i nå gupp på vägen så telefonen vibrerade lite.
Det verkar liksom glapp på nå vis, det där ljudet som man hör när man kopplat in en grej i datorn. Det ljudet kan komma när som helst efter att jag stoppat i USB kabeln. Och direkt efter kan ljudet komma som man får när man kopplat ur något. Använder windows 7.
Och idag märkte jag när jag haft telefonen på laddning över natten med vanliga laddaren. När jag väckte telefonen så flimmrade hela skärmen. När jag tog ur laddaren så fortsatte det. Jag slog telefonen mot min egna hand för att se om det hjälpte och flimmret upphörde.
Och jag provade stängde av telefonen för att se om det hjälpte. Men när jag slår på den igen så kommer det upp en batterisymbol och en gul varningstriangel och en tempmätare bredvid.
Och efter varje laddning man gör, så larmar telefonen när den är fulladdad, det kommer upp ett meddelande: Info: Batteriet fulladdat, koppla ur laddaren.
Det meddelandet har sedan stått kvar där även när jag tagit ur laddaren och allt.
Jag fattar inte hur alla dessa problem kunde börja uppstå, från ingenstans.
Jag har inte gjort något speciellt med telefonen senaste dagarna heller.
Finns det något att göra eller måste jag lämna in den där jag köpte den?
Jag köpte telefonen på Thephonehouse dagen innan den "riktiga" releasen blev av i alla butiker.
Så garanti har jag ju kvar såklart. Om det är ett år?
Snälla, någon måste hjälpa mig! Vore väldigt tacksamt.
Hoppas någon vet vad man kan göra.
Tack så länge!
/Andreas
Last edited: 4 februari 2012