Simon, kör du 192mb eller 288mb versionen? Är lite nyfiken bara om du upplever att det saknas ram eller om man kan nöja sig med 192mb.
Man kan installera ett program som heter swapper(kräver att man har root access!) då kan man använda ett utrymme på sdkortet som extra-minne. Eller så kan man använda en swapfil som minne. Standard storlek är 32MB. Jag brukade köra 64. Tycker det funkar bra. Har klass 6 SDkort på 16gb.
Nej men ändå nice att man änns kan göra så, sjukt att det känns som om det går att göra ungefär vad man vill med android, blir ju att man inte behöver byta mobil lika ofta utan istället kanske köra annan rom osv så e de som att ha en ny mobil
Det är en androidwidget som kommer ingå i donut-releasen tror jag. Den har tagits därifrån iaf och följde med romen jag kör.
jag vill ladda upp mine homescreen här med. men fattar inte hur man gör? jag har tagit screnshots med mobilen från screenshot appen. men sen fattar jag inte hur man får in dom här?
De hamnar i /sdcard/DCIM/Screenshot Så bara att plugga in usbkabeln och kopiera över dem till datorn, sen ladda upp någonstans, ex fuskbugg.se eller liknande.
Förresten såg att du körde superdialer så jag tankade ner den och testade... men får den inte att köra T9 mot telefonboken... nån som vet om de går, stod i description att de ska gå...
Jag har inte gjort något speciellt för att T9 ska fungera, installerade Superdial och det fungerade direkt.
CyanogenMod och Smorg-temat är bara att hämta hem här och här. Det enda jag gjort själv, är att byta ut ikonerna för de Market-apps jag har på skrivbordet för att de ska matcha temats ikoner för standard-appsen. Det har jag beskrivit här. Wallpaper är ett eget foto som jag lekt lite med i GIMP. Klockan/kalendern är Retro Clock Widget från jSource. CyanogenMod är bara för Dream, men jag har sett att någon portar hans ROM till Sapphire/Magic också, och enligt det senaste jag läst, så verkar Cyanogen själv vara på G med en egen version för Magic (då han tydligen köpt en sådan till frugan för de donationer han fått in för sitt ROM) EDIT: "later today" ska Magic/Sapphire/myTouch-versionen av CyanogenMod komma, enligt Cyanogen själv. /EDIT /Mats