Froyo tillbakadragen

Diskussion i 'Galaxy S' startad av par.ahlund, 25 okt 2010.

  1. mickeko

    mickeko Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    3 285
    Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Om telefonen inte uppfyller det annonserna lovade vid köptillfället kan du häva köpet. Du måste dock vara beredd att ta det till rättegång, och det är inte särskilt många som gör det. Det är lite synd, för det gör att tillverkarna vågar fula sig i större utsträckning.
     
  2. SwedBear

    SwedBear Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2009
    Inlägg:
    449
    Mottagna gillanden:
    52
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 Edge
    Telefon 2:
    Samsung S6 Edge
    Telefon 3:
    iPhone 6s
    Platta:
    Nexus 9
    Platta 2:
    Nvidia Shield Tablet
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV. Samsung Gear S2 Sport.
    Jag tycker faktiskt inte att det är ett alternativ att stänga av synkningen. Då förlorar man ju en del av tanken med en smartphone. Då kan jag ju lika gärna stänga av datauppkopplingen och hålla mig till telefon/SMS/2G och få jättebra batteritid.

    Själövklart så ska man inte synka hela tiden men jag tycker ändå en smartphone ska kunna fixa att synka 1 ggn/timmen utan att batteriet tar slut på 10 timmar.

    Efter att ha haft ok batteritid första dagen efter Froy-släppet så är den nästan katastrofal nu. Igår så lyssnade jag på ingen musik, hade Wifi avslaget och synkade mail/exchange/facebook 1 ggn/timme. Dessutom pratade jag i telefon 2 ggr a 5 minuter. Efter 9 timmar var batteriet nästan helt slut när jag var på väg hem. Tidigare har jag aldrig haft dessa problem.
     
  3. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 028
    Mottagna gillanden:
    1 965
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Blir ju det vanliga svaret.

    försök kolla upp vad som dragit mest.
    Har du installerat någon app som inte tillåter viloläge av någon anledning.

    till sist, detta har hänt de flesta med android någon gång, fast då med betydligt snabbare urladdning. Ungefär som att Windows någon gång på ett år ger dig en bluescreen :)
     
  4. teknocide

    teknocide Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    361
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Lite OffT kanske, men hur är det egentligen med gmail/talk och push-notifikationer; drar det mycket energi?

    Jag upplever att min mobil har blivit mer hungrig sen Froyo, speciellt då jag kör bluetooth/handsfree-kombo.

    När jag pluggat ur nallen ur laddaren efter en natts vila dröjer det inte mer än en halvtimme förrän jag är nere på 97-98 procent. Med JF3 kunde den ligga kvar på 100% i en dryg timme.
     
  5. mickeko

    mickeko Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    3 285
    Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Posta gärna frågan i en tråd om batteritid, det finns ett flertal... (Här tillexempel)
     
    Last edited: 26 okt 2010
  6. SwedBear

    SwedBear Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2009
    Inlägg:
    449
    Mottagna gillanden:
    52
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 Edge
    Telefon 2:
    Samsung S6 Edge
    Telefon 3:
    iPhone 6s
    Platta:
    Nexus 9
    Platta 2:
    Nvidia Shield Tablet
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV. Samsung Gear S2 Sport.
    Jag har hållt på med Android länge nu och vet precis vad jag ska titta på. Tänk efter lite - om samma program och inställningar under 2.1 räcker länge men sen under 2.2 räcker mycket kortare, då är det något som är fel. Jag har sett att Samsung widgeten varnat för att något program drar mkt CPU ofta, något som mkt sällan hände under 2.1, och det handlar då om mail-klienten eller i några fall Spotify.

    Att detta kan hända någon gång med alla Android-version må stämma men om jag märker att efter en uppdatering, där jag gjort fabriksåterställning och sett till att bara installera de program jag behöver (samma eller färre än innan) samt att inställningarna för synk är detsamma, att jag plötsligt varje dag ligger precis på gränsen (10-15%) när jag åker hem och jag vet att jag aldrig tidigare haft de problemen, då handlar det mer om en enstaka händelse.

    Jag börjar fundera på om de gjort något med radiodelen. jag sitter i ett stenhus vid Stureplan och har ganska dålig mottagning. Ibland går den ner till Edge. Kanske är det så att den är lite mer aggresiv i att försöka hitta signal och drar upp styrkan lite vilket drar mer batteri ...

    Och det börjar bli lite off-topic (även om en anlending Froyo är tillbakadragen också skulle kunna vara att något drar mer batteri) så jag drar mig över till andra batteritråden. Sorry
     
  7. Husknuten

    Husknuten Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    872
    Mottagna gillanden:
    81

    MINA ENHETER

    JM2 ansågs ju uppenbarligen tillräckligt bra för att kunna installeras på nya nallar flera månader innan den kom till Kies. Vad var det då som orsakade förseningen menar du?
     
  8. mickeko

    mickeko Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    3 285
    Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Kan ju vara vad som helst. Om du bryter benet är det inte på grund av lathet du låter bli att jogga din dagliga runda. Jag konstaterar att det var förseningar, och tycker det tog för lång tid med uppdateringen. Jag låtsas inte som att jag vet varför, och framför allt undviker jag att anklaga individer för något om jag inte har något någorlunda konkret att basera det på.
     
  9. Evil Peter

    Evil Peter Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2010
    Inlägg:
    618
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Du verkar helt missa poängen eftersom du ställer den frågan. Jag vet inte exakt varför det var som det var, eftersom jag inte har tillräcklig insyn i företaget. Därför gör jag inte något så dumt som att välja en möjlig lösning på måfå och hävda att det är så det gick till.
     
  10. tomeks

    tomeks Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2010
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Allt är av, Wifi, bluetooth GPS. Inga applikationer och ingen synkning på. Ändå är luren ljum ibland, vilket tyder på att processer utförs... Hoppas också det blir bättre.