Hej! Jag kollar upp det på respektive tillverkares sida när jag hittar en lur som intresserar mig, via deras support/manual sida. Annars googlar jag först för en överblick, ex "Samsung S21 ultra sar value eu".
Jag diskuterar sällan huruvida telefonerna påverkar vår hälsa, däremot försöker jag alltid hitta telefoner som har ett lägre SAR värde för huvud och kropp (<1 men gärna lägre letar jag efter). Jag köper 4 mobiler vart annat år till familjen, att kika på sar värdet är det första och enkla jag kan göra. Just Samsungs högre kropps värde på s21, s21 ultra mfl är högre än andra leverantörer som jag jämfört med och det retar mig... telefonerna bär vi ofta på oss nära kroppen.
Sitter och skriver på en Samsung idag, men denna gången behöver jag byta om jag inte tittar på billigare Samsung, har för mig a52 hade ok värde men luren känns sådär när man är van vi galaxy.
Jag skulle önska att recensenter tydligt hade med SAR värden i sina recensioner, här på Swedroid. Jag har redan fått foliehatt kommentar i denna tråd. Jag har även fått höra fegsnören om bilbälte och det är något de flesta av oss använder ändå.
Last edited: 27 juni 2021