Idag fick jag då äntligen klämma på ett antal plattor.
Var först inne på Telia där jag fick chansen att pilla på både HTC Flyer, Samsung Galaxy Tab 10.1, Motorola Xoom och därefter en snabb visit till Inet där jag fick chansen att hålla i en Eee Pad Transformer (dock avstängd).
Här kommer lite av mina intryck och funderingar:
- HTC Flyer - Ingen hit, exemplaret i butiken verkade bristfälligt och därför fick jag inga direkta positiva intryck
- Galaxy Tab 10.1 - Tunn och lätt leksak, fint designad, knapparna (Power, Volume Rocker) förmedlade en bra känsla med helt OK motstånd (dock inte lika bra som iPad/iPad 2). Modellen hade TW installerat, nackdel eller inte, det fanns i alla fall där. Dock fick jag mina farhågor bekräftade, det som jag alltid tycks se i alla youtubefilmer när jag kikar på Honeycomb, plattan "laggade", hackade en hel del. Jag har alltid varit en av de som försummat dessa problem i Android, "lite hackande hit och dit skadar väl inte" har gång på gång flugit ur min mun.
Men nu när jag även också fick pilla lite på iPad 2, där allting flyter som smör, kändes det lite irriterande att operativet inte kändes 100 procent. Vad beror detta på? Är det Google som ännu inte hunnit finslipa sitt operativ eller är det något annat som spökar? Både vid bläddrande mellan hemskärmar samt när man hoppade in och ut ur appdrawern upplevde jag frysningar. Som sagt, irriterande att det inte känns riktigt klart, hur upplever ni andra detta?
- Motorola Xoom - Finns inte mycket att säga om denna, det mesta har jag tagit upp i Samsungen. Xoomen är lite tyngre och tjockare, dock verkade "laggandet" mindre märkbart på denna platta, även om de fanns närvarande.
- Eee Pad Transformer - Snygg platta, fick dock inte chansen att starta den. Dock väldigt tung, men med docka verkar detta ett trevligt alternativ.
Nu är vi dock i GT10.1-tråden och det är där jag lägger min fokus. Någon annan som provat plattan? Vad tycker ni? Försummar ni frysningarna eller är det precis för er som det är för mig, väldigt irriterande?
Last edited: Jun 22, 2011