Galaxy Tab 10.1

Discussion in 'Samsung' started by bd85, Feb 13, 2011.

1. nox

nox Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har inget emot TW, utan snarare följderna av en tillverkares pillande i programvaran. TW följs av att Samsung fuckar upp BT-stacken. Med detta sagt kommer det vara omöjligt att med hjälp av Wii Controller IME koppla in sin handkontroll trådlöst till plattan. Då en platta är en nöjesmaskin i mina ögon tappar den väldigt mycket om jag nu inte kan avnjuta spelen med en trådlös handkontroll. Då spelar det ingen roll om man gjort den tunnaste, lättaste, snyggaste och snabbaste plattan, då måste jag förbaskat nog se mig åt ett annat håll.

Köp! No doubt!

Det minns jag faktiskt inte, vill inte påstå något som jag sedan inte kan stå för. Kan ta mig en titt senare idag om jag hinner för att se om uttag för Micro-SD finns närvarande eller inte.

Ingen aning faktiskt. Dock väldigt dumt av Telia att ha en laggig version framme med TW om det nu visar sig att "final build" egentligen är en laggfri produkt med stock, speciellt nu när den faktiskt redan finns som lagervara bakom stängda dörrar.

Detta kan ju trots allt innebära att vissa ser åt andra håll, däribland jag, som sakta börjar snegla in de andra plattorna.

Dock stod det inget vid montern där jag provade, ifall det handlade om ett demo-ex eller slutgiltig produkt.

2. Nightfly

Nightfly Kid Droid Medlem

Telefon:
    Sony Xperia 5 II

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony Xperia 5 II
    Finns den ute i vissa Telia-butiker så att man kan klämma och känna? Jag kollade i Helsingborg igår (vid Knutpunkten), men där fanns den inte. Bara Xoom och Flyer.

3. Exile82

Exile82 Senior Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 LTE
    ROM:
    Custom
    Övrigt:
    Ticwatch Pro 3 GPS
    I den Telia-butik som jag var i i Linköping fanns ett ex av Galaxy 10.1, så visst borde det finnas?!

4. svasse

svasse Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej alla! Ny här på ert trevliga forum:-)
    Jag har sökt och kollat på olika sidor men jag hittar inte svar på när denna platta kommer att släppas?
    Telia först såklart men sen då? Och när? Rent allmänt tycker jag Samsung är dåliga på att informera. Plattan är ju släppt i U.S.A och vet man när Telia får den så borde man väl veta när andra kan få lägga vantarna på den?

M.v.h
    Svasse

5. Silvercliff

Silvercliff Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

En kvalificerad gissning - i mitten av augusti hos andra återförsäljare. Det baserar jag dels på Ellos datum (10:e aug), som faktiskt brukar vara rätt korrekta, och dels på Samsungs pressrelease: Först ut hos Telia: Säljstart för Samsungs nya surfplatta Galaxy Tab 10.1 | Nyheter från Samsung
    Samsung Galaxy Tab 10.1 börjar säljas av Telia 29:e juni | Swedroid

6. zaphyrdroid

zaphyrdroid Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Nå er det jo helt umulig å si med 100% sikkerhet hva det er vi får, men er det noen som har sett på de modeller som er i butikkene nå, om de har ulåst bootloader?

7. RikardX

RikardX Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Last edited: Jun 25, 2011
  8. RikardX

RikardX Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Det kommer nya versioner från av Honeycomb från Google hela tiden. Den senaste versionen flyter som smör :)

9. nox

nox Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Är det så? Låter trevligt! Har dock tyvärr hittills inte sett något flyt på en enda Androidplatta, fortfarande Apple som är "kungen av flyt". Trevligt att det verkar förbättras med kommande versioner i alla fall!

10. alexm

alexm Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Har den stöd för MHL? Har den USB port? Alltså en full USB port så som t.ex. Asus Transformer har.

11. baracken

baracken Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Det kommer att finnas en HDMI adapter ja. USB finns tillgång till genom adapter. Allt annat än SIM-kort, kanske sd-kort kommer att kräva en adapter då den bara har en utgång

12. alexm

MINA ENHETER

Okej, men är det Samsungs egna adapter? Finns dom redan att köpa? Sen en annan grej, har alla SGT 10.1 plats för sim-kort som gör att den får 3G?

13. baracken

MINA ENHETER

Kommer att finnas en "wi-fi only" variant som inte har plats för sim-kort. Om tillbehöver finns att köpa redan nu vet jag inte, men kan tänka mig att telia kommer att ha ett par utav dom vid lanseringen

14. alexm

MINA ENHETER

Okej tack! Men den som säljs i USA på t.ex. bestbuy.com, är det en wi-fi only variant?

15. noobs

noobs Youth Droid Medlem

Telefon:
    Samsung Galaxy S6

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Telefon 2:
    Apple Iphone 6
    Platta:
    Asus Nexus 7
    Övrigt:
    Nvidia Shield Android TV
    Är det bara 3mån med fiberlan? adsl/vdsl har ju högre hastighet i 6månader. Går ju tyvärr inte att leka med siffrorna på hemsidan och det verkade inte gå att lösa via telefon förrens på måndag.

16. baracken

MINA ENHETER

Vad jag vet så ska det framgå om den har 3G eller inte

17. nox

nox Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Dubbelpost

Last edited: Jun 26, 2011
  18. nox

nox Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Vad är det egentligen för hårdvarumässiga skillnader mellan Xoom, GT och Transformer? Finns det någon bra sida där man får en bättre överblick?

Om det inte är några direkta skillnader vinner, i mina ögon, Xoomen med sina flera olika uttag! Är fortfarande lite förvirrad i tabletdjungeln...

19. maba

maba Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Högre hastighet ja för samma pris som den lägre hastigheten, men då jag inte kan få högre hastighet än 100mbit så fick jag tre månader gratis istället. Det ingick i paketet när jag nytecknade mitt abbonemang, tillsammans med tre månaders prova-på på deras digitaltv-paket stor. En vecka efter jag beställt kom erbjudandet om galaxy tab ut på telias hemsida, ringde då till dom och de la till paddan i erbjudandet fast det står på deras hemsida att det inte gick att kombinera med andra erbjudanden. Så jag är helnöjd :)

Sent from my HTC Vision using Tapatalk

20. archen

archen Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag hade en ipad förut men nu när jag bytt till en sgs2 vill man ju ha en tab istället för ipad2.

på ipad skiljer de inte bara 3g mellan wifi 3g och wifi utan wifi-only saknar även gps. På taben, är det bara 3g som skiljer dom åt eller är wifin mer strippad?

Anders

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk