Det var allt. Google utelämnade dock helt frågan om latens och hur man tänker tackla det problemet. Enda som nämndes var att man strömmar direkt från Googles datacenter utan någon tredjepart inblandad, men det är var ju givet. Antagligen lyfte man det för att andra aktörer hyr in sig hos olika leverantörer, och kör inte egna datacenter man byggt från grunden.
Lansering: 2019 någon gång. Google skall uppdatera med mer information om tjänster i sommar, så före dess blir inte aktuellt.
De lyckades få mig rätt exalterad ändå, de tar definitivt "molngaming" till en helt ny nivå, och drar från grunden nytta av betydligt fler av de fördelar det innebär att köra spel i molnet. Det vill säga i motsats till andra tjänster som fokuserar strikt på att bara leverera en speltitel som om den kördes lokalt.
För att dra nytta av all kringfunktionalitetet krävs att spelen också anpassas för Stadia, så Google har en del uppförsbacke. Å andra sidan är man först med att visa molngaming på det här viset, vilket ju talar till deras fördel.
Last edited: 19 mars 2019
katho och eastbound gillar detta.