Headset, vilket använder du till din Nexus?

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av Blondyz, 22 feb 2010.

1. Dennis

Dennis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej jag har ett sony ericsson hbh ds205 men får inte upp det i telefonen när den söker efter enheter. Någon som har hatt samma problem?

Tack på förhand Dennis

2. nuco

nuco Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25+ SD

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S25+ SD
    Telefon 2:
    Nothing Phone
    Platta:
    Samsung S8
    Jag använder samma... Har inga problem .. Kör du med orginal ROM? Antar du har provat att starta om N1 och headsettet? Har du också kollat så att ditt headsett är i sk "pairing mode" innan du söker efter det med N1?

Pairing mode = håll inne powerknappen tills batteriet på displayen börjar blinka.

3. Barilla

Barilla Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Beställt ett par MW600. Verkar riktigt nice enligt förhandstesten. Helt ok lurar som följer med också.

4. swe_downhill

swe_downhill Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    422

MINA ENHETER

Är också sjukt sugen på dom där.. Men frågan är bara om displayen fungerar bra ihop med Nexusen.. Det borde ju vara en helt vanlig standard som alla kör med men man vet ju aldrig.. Skriv gärna här i tråden när du har fått testa det ordentligt! Gärna ihop med Spotify om du har möjlighet.

Jag kör nämligen med ett DS205 just nu (versionen innan MW600, dock utan en riktig display) så jag tänkte eventuellt byta upp mig, men då vill man ju veta att det fungerar ordentligt innan..

5. pacman

pacman Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    105

MINA ENHETER

Har ölagt in bilden i denna tråden:
    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=6969

6. Barilla

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Den visar inte vad som spelas om det är det du undrar över. Det har SE "låst" till sina egna lurar. Så du har inge mycket nytta av skärmen om jag förstått det hela rätt. Men ska testa så fort jag fått den och skriver lite om det här då.

Borde komma i morgon eller senast onsdag.

7. swe_downhill

Mottagna gillanden:
    422

MINA ENHETER

Alright, då är det med andra ord egentligen samma funktioner som finns i det jag redan har (SE DS-205).. Va skönt att höra, då slipper jag lägga ut extra pengar på tillbehör. Undra varför inte fler tillverkare gör liknande headset som det Sony Ericsson har.. Jag gillar det att man har en display och kan se vem som ringer, vilken musik som spelas osv och även ha möjlighet att ändra låt, play/pause och även volym.

Men som sagt, skriv gärna här sen! Hade varit trevligt att få höra vad som funkar respektive inte funkar tillsammans med N1!

8. Barilla

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Köper den för att den är sjukt snygg och lurarna som följer med är helt ok. Skönt med USB-laddare istället för SE´s egna fulkontakt som vissa andra av deras trådlösa headset har.

Här har du lite tester av det. Ska visst gå att se vem som ringer. I alla fall på en iFån.

"The MW600 appears to be optimized for Sony Ericsson phones. However, I was able to take advantage of the voice control on my iPhone 3GS and use all of the features anyway. The play/pause buttons worked, but the track buttons did not, this is because the iPhone does not support AVRCP. I was able to use voice commands for “next” and “previous” to compensate though. Also, I was able to use voice commands like “Call Chip Chick” and “Play artist Decemberists”. No song information was transmitted to the device (as it would on compatible Sony Ericsson Phones), but contact names did pop up when receiving phone calls."

http://www.pocket-lint.com/review/4596/sony-ericsson-mw600-bluetooth-review

http://www.knowyourcell.com/sony-er...eviews/394574/sony_ericsson_mw600_review.html

http://www.chipchick.com/2009/12/sony-ericsson-mw600-review.html

9. Punkista

Punkista Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag kör också med dessa. Riktigt fint ljud för att vara ett mobilheadset.

Ett tryck vid samtal: Svara/Lägga på.
    Ett tryck för övrigt: Startar musikspelare/Play/Paus

Dubbelklick: Nästa låt

Jag kör med MixZing för mp3, har inte testat funktionerna på originalspelaren. Främst för att MixZing startas per default vid tryck på knappen.

10. Dennis

Dennis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jag har ett sony ericsson hbh ds205. Fungerar ass bra nu när nexusen hittat den. Men gillar inte de med följande lurarna. Gillar in-ear hör lurar med gummi kunde utan på men kan inte hitta några med så kort sladd. Tycker det är väldigt jobbigt att ha en 1.5m när man bara behöver lite. Någon som har ett bra förslag på hur man löser detta?

11. swe_downhill

Mottagna gillanden:
    422

MINA ENHETER

Jag kör med dessa - http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=257971

Det är riktigt bra ljud och detta är "sportversionen" av CX400.. Det som skiljer är att man får som ett halsband som hörlurarna hänger i och sen är sladden bara 20 eller 30 centimeter lång, så med andra ord passar det perfekt till DS205 eftersom man slipper ta fram ett gummiband och rulla ihop det som blir över..

Sennheiser gör sjukt bra grejer och dessa lurar kan jag varmt rekommendera!

12. ztrafe

ztrafe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Beställde en sån med. Får den idag om inte posten tabbar sig. :D Är det första AD2P headsetet med lika bra ljud (om inte bättre - enligt reviews) än sladd :D Finns heller inget annat med FM-radio. :D

13. Bergling

Bergling Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10E

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S10E
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Lenovo Tab 4
    Övrigt:
    Mi Box 3
    Är det något speciellt man behöver tänka på om man vill koppla in ett "vanligt" headset avsett för fasta telefoner. Headsetet har 2.5 mm kontakt, men jag har testat med en 2.5 mm -> 3.5 mm adapter. Jag hör personen i andra änden, men mitt tal går inte fram.

Misstänker att det är något skumt med adapter för den känns lite glappig. Skall ner och byta den på lunchen och se om det gör någon skilnad.

14. marukusu

marukusu Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

430kr på Dustinhome med studentrabatt :)
    Inte helt illa! Blir nog ett par såna.

15. Barilla

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Fick min igår, riktigt nöjd. Tog ett par försök att få den att börja spela musik genom lurarna. Först kom det bara ur telefonen när man tryckte på play. Men sen kom det igång och har funkat klockers sen dess. Ljudet är riktigt bra, kör spotify och det varierar väl lite med låt. Men jag är nöjd, tänker inte på att det är trådlöst ljud, låter som med vanlig kabel.

De medföljande lurarna duger gott åt mig. Tyvärr så ser man inte vilken låt som spelas i displayen, det gör man bara med en SE lur. Dock så fungerar de andra funktionerna, man ser numret på den som ringer men inte kontaktnamnet. Går utmärkt att svara och ljudkvalitén är riktigt bra enligt de jag pratat med.

Är helnöjd.

Tips: Det är som en liten "touchremsa" som man rör vid för att höja och sänka volymen. Det tog mig en liten stund innan jag kom på att man måste dra fingret längs hela remsan en gång för att "låsa upp" själva volymkontrollen. Drog fingret upp och ner som en galning utan att få det att fungera ett bra tag haha.

16. hammeron

hammeron Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Hur funkar kontrollerna? Finns det nåt sätt att snabbspola i en låt?

17. Barilla

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

pause, play och att byta låt och volym fungerar perfekt. det går inte att spola vad jag märkt.

18. ztrafe

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Har MW600 nu. :D

Riktigt bra ljud. Blev dock lite besviken på ljudkvaliten till en början, då det brusade mycket men var enbart på de hörlurar som följde med. Synd då sladden var kort, blir väl till att göra sladden kortare på några andra. Spotify laggar inte lika mycket vid CPU tunga aktiviteter som rendering av Aftonbladet.se eller då man spelar Robo Defence, vilket det gjorde hela tiden för mig innan.

En sak som jag stör mig på dock, är att man inte kan ändra volym till högsta utan är tvungen till att göra det på telefonen. EDIT: FIXAS genom att man ställer in telefonens media volym på högsta på telefonen (inte headsetet)

EDIT: Inget ljud-lagg vid upplåsning/vila, CM5 rom:en som orsakade det. :D - Enomthers 1.6.1 nu. Kommer aldrig mer köra en CM rom, sämre får man ju leta efter.

Last edited: 3 mar 2010
  19. ztrafe

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Efter en dags användande av MW600 så kan jag konstatera att det är riktigt bra Stereo-lurar. Upplever att ljudet t.o.m. är bättre än det man får ut från 3.5 mm jacket på telefonen. Plus för att man kan ha den kopplat till två enheter samtidigt, har den kopplade till datorn och till Nexusen. Om man har ljudet från datorn aktivt och man får ett samtal så switchar headsetet ljudkanal till samtalet, när det avslutas så återgår den till datorns ljud. Riktigt smart. Dock finns det lite nackdelar (se inlägget ovan). Rekommenderas!

Till skillnad från Nexusen så fungerar alla headsetets funktioner på min Mac så måste vara så att Android 2.1 inte stöder bluetooth-standarden helt och hållet, t.ex. så fungerar det inte att snabbspola i låtar, ser ej låtens titel och ser ej kontaktens namn (gör det t.ex. på iPhone). Verkar därmed som inga funktioner är SE specifika utan alla funktioner följer Bluetooth-standarden. Hoppas Google och androids OS-community fixar detta.
    ...
    Är dock problem med blåtand och CM5 så använd inte den rom:en med headset (se ovan), i alla fall för mig. Fungerar bra på Enomther's Nexus1 v1.6.1

Last edited: 4 mar 2010
  20. Cire

Cire Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

ni som köpt MW600, vart köpte ni? Verkar ju vara slut överallt!