Säljes: Intressekoll; Galaxy Nexus import från Saudi Arabien, 1703 sek

Diskussion i 'Arkiverade annonser' startad av Playstation, 18 okt 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Playstation

    Playstation Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2012
    Inlägg:
    1 764
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER


    Nu drar du en massa slutsatser - Det var dig som man inte fick tag på, det var du som skulle höra av dig innan bio etc, det var du som sedan skulle åka hit, det var OK, det var du som frågade flera gånger om dealen fortfarande var aktiv och och jag sade hela tiden Ja, tills vi inte hördes av mer, du har INTE varesig ringt, sms;at eller PM;at mig.

    Bli medlem eller för att visa innehållet!
    Fel av mig. Vi talades vid och jag sade att man såg på bilden att det var samma skrivbord som min andra annons där jag ordnat med en bild med nick. Nu råkar det dock vara så , som tur är, att jag faktiskt har kvar alla bilder i datorn med.

    Jag vet inte varför inte DU hörde av dig, hur DU kan sitta och säga att telefonen inte ens fanns, när uppenbara bevis var postade i tråden och du var inbjuden att hämta den på plats.

    Men jag förstår, det är väl lätt att bara häva ur sig precis vad som helst i det här läget.
    Och varför det var billigt? Jo, för jag hade tillgodokvitto så det var EJ möjligt att använda sig av öppetköpt, jag minimerade alltså förlusten och fick ut mellanskillnaden så länge jag sålde den för mer än 4000;- då jag hade tillgodokvitto på 1990 från en Xperia Sola som de hade kampanj på, detta tillgodokvitto fanns specifierat på det vanliga kvittot med så det gick att styrka att så var fallet, herregud.
     
    Last edited: 1 nov 2012
  2. Lidback

    Lidback Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2011
    Inlägg:
    2 420
    Mottagna gillanden:
    503

    MINA ENHETER

    Konstigt att inga bevis i form av kontoutdrag eller liknande har postats i denna tråd (blurra ut allt som ej är relevant på utdraget) för att lugna ner folket med att det faktiskt har köpts från personen i fråga. Som någon tidigare skrev, skulle ju finnas x antal köp på samma summa via bankutdraget då.


    Rolig läsning denna tråd.
     
    TazZy och ASR gillar detta.
  3. SHM

    SHM Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    18 feb 2012
    Inlägg:
    3 952
    Mottagna gillanden:
    1 360
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14
    Jag skulle också köpa den där mobilen men han sa att någon skulle komma och hämta den. Om varken jag eller du fick den, vem vare då som köpte hans iPhone 5?

    Fortfarande inget. Jag skulle också vilja se någon flygbiljett eller liknande. Självklart kommer han säga att han har slängt flygbiljetten för vem sparar egentligen sin flygbiljett?
    Han kan åtminstone visa en bekräftelse från något mail som han har fått från flygbolaget eller visa sitt kontoutdrag där samma summa har dragits 9 ggr som tidigare nämnts i tråden.
     
    Lidback gillar detta.
  4. Timpppa

    Timpppa Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2009
    Inlägg:
    8 116
    Mottagna gillanden:
    3 919
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    Pixel 8 Pro
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Bullshit. Vi bestämde lördag för hämtning av luren. Jag skickade ett sms på fredagskvällen som jag inte fick nått svar på och sen skickade jag ett till på lördagförmiddag. Men du har rätt att jag inte skickade nått PM.

    Skitsamma, det spelar egentligen ingen roll nu, ingen blev lurad och inget hände.

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  5. Playstation

    Playstation Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2012
    Inlägg:
    1 764
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    I beg to differ, det skulle tas en annan helg, nästkommande för att vara exakt, och du frågade om förmiddag/eftermiddag fungerade, jag sa nej utan att förmiddag/eftermiddag var vad som funkade (Dvs, motsvarigheten, jag minns faktiskt inte vilket det var) och efter det så hördes vi helt enkelt inte av.
     
  6. Manneman

    Manneman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2011
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Kommer inte att ske. Jag har varit i kontakt med moderator... i väntan på svar så kvarstår min totala övertygelse att TS aldrig varit iväg överhuvud taget.

    Storyn att 3 personer skulle ta med 3 telefoner vardera är helt legitim. Men saker och ting ändras hela tiden... inget stämmer för den som är berest. Det känns bara fel.

    Anledningen till att jag reagerar så starkt är att jag har betydligt närmare anknytning till denna typen av ärende än någon anar.. på daglig basis. Och jag har hört bortförklaringar sjukt mycket konstigare än dessa. Men är det något som aldrig slår fel så är det min intuition. Och den är oftast baserad på sunt förnuft. I början, när jag läste tråden, så hade jag samma reaktion som många andra... "vilken schyst kille". Men sen tänker man efter... varför i all världen ska man ägna tid åt att logga in på ett svenskt forum för att håva in pengar till att köpa 9-10 telefoner? OM man då tvunget ska ta ett gott erbjudande så köper man telefonerna och säljer dom till ett aningen högre pris hemma i Sverige. Hade han pengarna att köpa telefonerna? Troligen inte... om han hade haft det, hade han köpt dem då? F*n heller... risken var för hög. Den låter jag någon annan ta! Och detta är ändå under förutsättning att han verkligen VAR i Saudi Arabien. Måste faktiskt uttrycka min tveksamhet igen...

    Nä... hela tråden osar katt. Och det räcker med EN missnöjd "kund" så får skattebetalarna stå för notan när det kommer till polisutredningar, åtal och sedan rättegångskostnader. Herr Playstation tror att det räcker att betala igen de pengar han "lånat" och sen är problemen ur världen. Om EN ENDA tappar tålamodet och polisanmäler så kommer varenda person som deltagit i denna affären att förhöras på ett eller annat sätt, oavsett de vill eller inte. Och 8-10 personer drabbade i ett uppsåtligt bedrägeri? Det kommer svida duktigt! Nu pratar vi inte böter eller skyddstillsyn.
     
    Last edited: 1 nov 2012
  7. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    4 288
    Mottagna gillanden:
    7 032
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Jag har redan fått tillbaka mina pengar och kan känna mig nöjd på den punkten.

    Men precis som många andra här i tråden så efterlyser också jag något slags dokument som kan verifiera att Playstation överhuvudtaget varit i Saudiarabien och köpt dessa telefoner.

    Det var just avsaknaden av något slags fysiskt bevis som gjorde mig misstänksam och sedan hjälper det inte hur många vältaliga ursäkter och bortförklaringar man kommer med. Kan man inte backa upp sin story med någon form av tydligt bevis på att det hela faktiskt ägt rum på det sätt som påstås så kan hela historien lika gärna vara påhittad.

    Naturligtvis är jag beredd att ändra uppfattning om bevisen faktiskt läggs fram.
     
  8. Timpppa

    Timpppa Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2009
    Inlägg:
    8 116
    Mottagna gillanden:
    3 919
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    Pixel 8 Pro
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Ok då har vi helt enkelt missförstått varandra. Jag har dock skickat 2 sms som jag skrev ovan och inte fick nått svar på och efter dessa så la jag ner.
    Ber om ursäkt för offtopic i den här tråden.


    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  9. ElecTriX

    ElecTriX Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2009
    Inlägg:
    1 186
    Mottagna gillanden:
    109
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel
    ROM:
    Aint nobody got time for that
  10. Manneman

    Manneman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2011
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Det är det beskedet jag väntar på från moderator, enligt mitt tidigare inlägg.
     
  11. Playstation

    Playstation Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2012
    Inlägg:
    1 764
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    Som sagt, du kan verkligen tagga ned, det ordnar sig. Vill någon göra en polisanmälan, fine, gör det. Eftersom jag, som jag tidigare talat om, har ryggen fri, så är det inga som helst problem. Det ändrar dock inte på saken att jag så att säga ändå självklart återbetalar pengarna.

    Det är dessutom inte så konstigt, kollar du min loggin historik så ser du att jag varit inne även när jag varit bortrest på semester etc och postat om allt möjligt.

    Det hela var en förfrågan, ingen var tvingad till någonting. Jag hade som krav att hälften skulle läggas som deposition, dels för att veta att jag verkligen skulle kunna avyttra en sådan mängd. Jag fick som sagt idén från en helt annan användare som gjorde samma sak med N7, jag tänkte göra detsamma vilket jag försökte.

    Som sagt, jag har fått över 30 förfrågningar, jag kunde ha använt en annan vpn (tex använt hotell vpn;n och sedan en proxy) än jag gjort, skaffat ett målvaktskonto genom valfri alagare eller vad som helst, jag kunde trixat andra användare på multum med pengar, troligtvis flera hundra tusen utan omsvep - Varför i helvete skulle jag göra det?

    Varför skulle jag åta mig hela ansvaret nu när jag (och detta har jag ringt till myndigheten själv och frågat pga denna uppståndelse) inte har något juridiskt ansvar?

    Varför skulle jag ha ställt upp och hjälp andra användare här utan något som helst ekonomiskt krav i andra ärenden? Lagt ned timmar på att hjälpa folk att roota sina enheter, tagit emot enheter hem till mig och hjälp till med customroms och sedan skickat tillbaka dem?

    Hjälp andra att kolla skick på Demo-X i Linköping när jag ändå var förbi, ett visnings X i Norrköping, sålt massvis av prylar här utan några som helst problem med tillhörande dokumentation.

    Varför skulle jag då riskera precis allting för detta? Det är inte logiskt någonstans, speciellt inte med tanke på att jag redan, en dag senare, börjat med återbetalningarna och flera har redan fått igen allt. Jag har under mer än ett halvår byggt upp ett tämligen gott rykte, där folk utan att jag ens ber dem rekommenderar mig. Kan du se någon logik alls i detta ( Du är ju rätt duktig på att se logik enligt dig själv ) så undrar jag - varför, varför skulle jag göra det, när jag gjort allt för att kunna ha en bra forum kultur och ett gott rykte? Speciellt med tanke på att jag hela tiden sett till att hålla en god och öppen linje med precis allting. Dessutom, det finns användare som vet att jag inte var hemma, eftersom de sökt mig i hemmet - sen att det kan ha varit så att jag var i tex. Åmål istället för Saudi är ju fullt möjligt, men komigen, lite vett och ranson får det väl i alla fall finnas?
     
    Last edited: 1 nov 2012
  12. Playstation

    Playstation Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2012
    Inlägg:
    1 764
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    Vilket kvittar om du använder en vpn/proxy anslutning vilket du alltid gör för att vara konstant uppkopplad och få din mail i outlooken, men det är ok, jag har telefonerat en användare från Saudi, men troligtvis har jag väl fejkat ett utlandsnummer , eller hur?
     
  13. selko

    selko Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2011
    Inlägg:
    1 687
    Mottagna gillanden:
    431
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    LG G3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    LG G3
    Platta:
    iPad Air
    Det är för mycket snack från dig Playstation, det är lika obegripliga bortförklaringar som du gav mig och sydou och som jag än idag har kvar på både mejl och pm.

    Visa något bevis på att du har varit där, ring försäkringsbolaget och skaffa fram en kopia, de kan ordna det och visa det här, visa biljetten, vad som helst. Det är för ditt eget bästa och jag skulle se till att försöka lägga fram alla bevis i form av bilder, text är bevis nog för någon, speciellt inte nu efter allt som hänt och alla obegripliga händelser som inträffat.
     
    Millwad, TazZy och flipp gillar detta.
  14. Manneman

    Manneman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2011
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Nae... inte med svenska operatörer utomlands. Det sätter tydliga spår varifrån du använder mobildata och vanliga telefonnätet.

    Hade det inte varit enklare att hosta upp ett kvitto i tråden? Och om du nu har lämnat ifrån dig originalen så hade det räckt med ett utdrag från bankkontot. Du har blivit föreslagen detta ett otal gånger... men du ignorerar det. Det är nog inte många som hade hoppat på dig i tråden efter det... ett simpelt utdrag där det framgår 9 inköp på raken, eller ens 3 inköp, då det var det du skrev i OT.

    Snabb fråga till dig, Playstation. Det var tänkt enligt OT att du och två kollegor skulle ta vars tre telefoner med er till Sverige. Ni blev tagna alla tre? Eller hur var det? Eller var i tråden står det att dina "kollegor" inte längre ville vara delaktiga och du fick ta alla över gränsen? Du borde kanske gett dina "kunder" chansen att hoppa av när förutsättningarna ändrades så pass mycket. Från att ta med sig "gåvor" till export för enskild person... riskerna ökade ju? Borde inte de som köpt fått reda på detta innan?
     
    Lidback gillar detta.
  15. ElecTriX

    ElecTriX Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2009
    Inlägg:
    1 186
    Mottagna gillanden:
    109
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel
    ROM:
    Aint nobody got time for that
    Så du säger att om Swedroid kollar upp dina IP-nummer så kommer alla peka mot Sverige p.g.a att du kört med en Svensk proxy även när du varit utomlands?
     
  16. Playstation

    Playstation Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2012
    Inlägg:
    1 764
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    Jodå, men skall jag släppa allt jag håller på med? Jag ordnar det, men samtidigt, så är det ingen av de drabbade som härjar utan det är externa parter som inte ens är delaktiga. Folk har fått info redan i viss utsträckning, allt framgår inte i tråden. Jag tänker inte hänga ut någon, men de förstår att det är inte så enkelt för mig heller att bara raka fram allt, utan jag har gått den simpla vägen att göra en sak i taget. Jag har som sagt även bjudit hem folk till mig där de kan få saker och ting redogjorda samt motaga sina pengar när det passar, jag hade gjort upp med att träffa andra hos mig eller i närheten.


    Det går självklart tracerouta ned hur uppkopplingen varit ansluten, men jag är tämligen (rättare sagt vet) att det kommer stanna vid "citrixhosten".


    Men sak samma, jag har ingen skyldighet att sitta här och argumentera med dig, jag har de facto ingen skyldighet att svara dig överhuvudtaget. Så jag håller mig till att helt enkelt tala med berörda parter och det hoppas jag de är nöjda med. Vill man mig något, skickar man PM.




    Neh, jag säger att anslutar jag via en vpn anslutning till en citrixhost som står i sverige så förmodar jag att det är den adressen som syns ytterst, jag tror inte det nästlas ned, jag är tämligen säker, men som sagt, det ordnar sig. De får kika på vad de vill, har ingenting att dölja.
     
    Last edited: 1 nov 2012
  17. Hassizle

    Hassizle Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2012
    Inlägg:
    243
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Hade du lagt den tiden som du lagt på dina långa och välformulerade svar på att fixa ett kontoutdrag så hade du haft ett du kunde visa upp i tråden här förlängesen, just sayin'.



    Tapatalke'd from my G Nexus.
     
    flipp och ASR gillar detta.
  18. Lidback

    Lidback Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2011
    Inlägg:
    2 420
    Mottagna gillanden:
    503

    MINA ENHETER

    Kan bara hålla med.
     
  19. Manneman

    Manneman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2011
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Jomen det är ju det jag skriver hela tiden tillsammans med många fler... lugna ner oss andra medlemmar! Visa med något annat än text och välskrivna rader! Du var snabb att visa bild och kvitto i iPhone 5-tråden... gör det här också! Du anar inte hur lugnt det blir i tråden!

    Ja, du har uppenbarligen tid att sitta på Swedroid och försvara dig i tråden. Då hade du kunnat logga in på din I-netbank och ordna ett utdrag.

    Och för att summera en kommentar till hela ditt inlägg ovan: Det är det som jag personligen reagerar över. De mest utstuderade småbedrägerierna är de mest väl genomtänkta. Och jag känner igen det lång väg... speciellt när det hela tiden läggs tid på långa fina svar istället för ett konkret bevis. Och du kan... du bara KAN inte annat än hålla med. Bara visa ett kvitto. Gå in på banken via internet, gör ett utdrag och skugga det vi inte har att göra med och sen BOOM... ut med det på forumet.

    Hade det inte känts skönt att visa oss som tvivlar så starkt? -"Där fick dom jä*larna för att dom inte trodde på mig"


    Du HAR betalat tillbaka alla utom en, säger du? Jovisst... men ska du kunna fortsätta på forumet så har du nog mycket att vinna på att vara medgörlig för oss andra.
     
    Last edited: 1 nov 2012
    Lidback gillar detta.
  20. Playstation

    Playstation Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2012
    Inlägg:
    1 764
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    Fast det har jag inte skrivit, jag har skrivit att två har fått allt, en har fått en del, två har avsagt sig och resten kan vänta tills när jag får lön. Den som jag inte är överens med alls är telvathir , men där jobbar jag på det. Samtliga jag talat med har kommenterat tråden till mig, kanske till någon annan , det vet jag inte, men det enda viktiga är att de får sina pengar tillbaka. Således är jag överens med alla, eller ja, han som inte varit online på länge har jag inte fått tag i heller, ens på telenumret han gav mig, vilket jag knappast kan hållas för.

    Upprättelse kommer jag få, var så säker, men jag kommer aldrig och har aldrig drivits av revansch lust, därav har jag sett till att spara ned allting så länge utifall att min användare stängs av - vilket jag såklart inte hoppas, då blir det genast svårare att tala med alla / sköta en vettig kontakt.
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.