Säljes: Intressekoll; Galaxy Nexus import från Saudi Arabien, 1703 sek

Diskussion i 'Arkiverade annonser' startad av Playstation, 18 okt 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Playstation

Playstation Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    95

MINA ENHETER

Telefonerna är inhandlade. Måttligt irriterat butiksbiträde när jag ville betala alla var för sig. Inkvarterade i deponeringsbox på hotellet i väntan på hemtransport.

tompan, Talvathir, tivefalth och 2 andra gillar detta.
  2. LeBron

LeBron Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    63

MINA ENHETER

Irriterat? Han sålde ju 9 mobiler på en och samma gång :S

3. Playstation

Mottagna gillanden:
    95

MINA ENHETER

Blev kanske fler kostnader för honom. Betalade med Amex, kanske har han dåligt inlösen på kreditkort, vad vet jag. Var en procedur utan dess like, tre kvitton mer telefon plus ett a4 som skulle skrivas under då jag planerade att föra ut elektronik ur landet (tullen här, troligtvis något 9/11 hittepå) för varje enhet :). Samtliga telefoner är som sagt bokade även om jag inväntar betalning från några.

4. NoiseMaker

NoiseMaker Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Pm:a gärna om betalning uteblir och en plats blir ledig.

5. Andreas2

Andreas2 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34
    Operatör:
    Comviq

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    PM:a gärna om någon uteblir!

6. svenix

svenix Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    7 992
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Roligt att höra att det flyter på enl. plan! :)

7. Kajlie

Kajlie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    Samsung S20+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung S20+
    Måste bara säga att det är galet sjysst av dig Playstation :)

8. Playstation

Mottagna gillanden:
    95

MINA ENHETER

Samtliga handpennningar är nu mottagna, så ni som ställt er i kö får jag tyvärr tacka för visat intresse. Om någon hoppar av återkommer jag självklart i tur och ordning men jag har svårt att se det hända. Tråden kan med andra ord låsas.

Marquzz och johanrosvall gillar detta.
  9. inact_0043

inact_0043 Teen Droid Inaktiverad

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Om du låter tråden vara öppen en stund till kan du använda denna tråd som referenstråd i framtiden :)

10. Snusdus

Snusdus Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    259

MINA ENHETER

Jävligt synd att man inte tog chansen när man kunde.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk 2

11. svenix

svenix Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    7 992
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Något har gått snett i detta fallet och ingen har fått sina telefoner.

Jag vill inte peka finger åt något håll eller anklaga någon för något, men faktum är att vi som var med på dealen och betalade in våra anmälningsavgifter till Playstation inte kommer att få några telefoner. Hur det går med vår anmälningsavgift återstår att se.

Playstation har presenterat en förklaring till vad som hänt. Eftersom jag inte känner Playstation personligen har jag ingen möjlighet att bedöma sanningshalten i denna förklaring och jag kan inte säga ifall det handlar om olyckliga omständigheter för Playstation eller ifall det är ett skickligt iscensatt scam?

Som sagt, inga anklagelser åt något håll i dagens läge. Men jag tycker ändå det finns ett allmänintresse i att informera i forumet att denna dealen inte blev vad den var tänkt. Ni som inte hoppade på detta tåget kan vara lyckliga att ni inte gjorde det.

De av er som liksom jag var med i denna deal får gärna skicka PM till mig ifall ni vill diskutera det som hänt. Det kan kanske vara bra att dela sin erfarenhet med någon annan och kanske få lite mer information.

Det finns två sidor av den här saken:
    1. Nio personer här på forumet anmälde sig och betalade in 900:- var. Summa 8100:- som "försvunnit".
    2. Enl. den händelsebeskrivning som lämnats av Playstation har alla mobiler beslagtagits av myndigheter och Playstation själv blivit tvungen att betala 10.000-tals kronor i böter/avgifter.

Så frågan är vem man ska tycka synd om i detta fallet? Jag har inget färdigt svar, bara funderingar och undringar. Men jag diskuterar som sagt gärna mer er andra som var med.

probio och Jizzler gillar detta.
  12. Playstation

Mottagna gillanden:
    95

MINA ENHETER

Nåväl, samtliga personer har fått erbjudande om att få sina pengar tillbaka, jag har tagit på mig det fulla ekonomiska ansvaret och inte krävt någonting av någon. Och den tionde personen som inte hörde av sig på flere dagar utan betalade in först efter jag åkt utan att jag visste om det har redan fått sin insats tillbaka.
    (Trodde denna hoppat av). Att GCC transitland räknas in och att prisindex där är rådande norm var inget jag eller ens incheck kunde svara på. Allt var deklarerat, att godset beslagtas är vad jag vet standard överallt. En användare här har själv rest i regionen och berättade att han inte ens var direkt förvånad, så jag vet inte, du talar om att inte peka finger, men det är exakt vad du gör, inte bara mot mig utan även de som rekommenderat mig, vilket är fler än de som skrivit i tråden då jag vet att de blivit kontaktade via PM. Det är dessutom inte riktigt sant att att det är tiotusentals kronor i böter - bötesbeloppet var om ca 13k sek (8k dir), det som gjorde att det blev var var tariffen för godset och antalet enheter, vilket är fullt normalt, ville bara påpeka det. Som sagt, det blev ett tråkigt avslut, inget jag kan rå för men istället för att gnälla ser jag till att ordna upp det - vilket tydligen är en mästerlig scam... I sådana fall hade jag väl tagit betalt från de 50 pers som hörde avv sig och sedan stannat i sandlådan? Detta är ett forum - allt sprids blixtsnabbt, jag är inte dum. Folk här visste om att jag skulle dit sedan länge, skulle jag veckor i förväg curlat för detta? Jag blir bara uppgiven, jag ville bidra med något, insperationen var han som toog n7;s från tyskland, som visserligen inte kostade mig något initialt, det blev fel och jag ordnar till det så snart det går men ändå pekas det finger. Jag förstår frågorna som kommer upp, men vad mer kan jag göra.

Skickat från min U20i via Tapatalk 2

Last edited: 31 okt 2012
  13. Playstation

Mottagna gillanden:
    95

MINA ENHETER

Kan även lägga till att jag gjort väldigt klart för alla förutsättningar från början, och nu i efterhand att visst har jag överklagat beslutet även om jag i princip vet att det är lönlöst/kommer ta oerhörd tid. Jag har aldrig påstått att det är synd om någon förutom om er andra, jag har sagt att hänt är hänt och det drabbar ingen annan förutom mig (brustna förhoppningar för er andra men det kan man leva med). Jag förstår inte riktigt poängen, det är allt.

14. Talvathir

Talvathir Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    656
    Operatör:
    Tele2 (Företagsabb.)
    Telefon:
    OnePlus 7T

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2 (Företagsabb.)
    Telefon:
    OnePlus 7T
    ROM:
    Stock, så in i bänken stock.
    Telefon 2:
    OnePlus 5
    Jag har varken fått besked om att det inte blir av, förklaring eller återbetalning. De sista posterna i denna tråden är det första jag hör om att det skitit sig.

15. Playstation

Mottagna gillanden:
    95

MINA ENHETER

Jag har i min skickat mapp att du skall fått via PM. Jag forwardar det så får du se att det stämmer, du bör ha fått det nu. Är det några bekymmer och du innte fått det igen nu så kolla att din inkorg/utkorg inte innehåller mer än 500pm;s samt meddela mig så mailar jag istället. Kan ju även lägga till en sak, och det är att jag gjort upp med folk som bor här i samma stad eller i grannstaden - jag utsätter ju knappast mig eller min familj för något knepigt när flera har min adress och vi har bestämt att mötas hos mig. Ingen gör en ekonomisk förlust förutom de som själva utan som några som helst krav eller önskemål avstått från sin insats helt eller sagt att de tar tillbaka halva summan.

16. Playstation

Mottagna gillanden:
    95

MINA ENHETER

Skickade även ett standalone pm för att säkerställa att du får dem, bara återkomma med någon form av bekräftelse så jag vet att du mottagit det hela.

17. Talvathir

Mottagna gillanden:
    656
    Operatör:
    Tele2 (Företagsabb.)
    Telefon:
    OnePlus 7T

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2 (Företagsabb.)
    Telefon:
    OnePlus 7T
    ROM:
    Telefon 2:
    OnePlus 5
    De har kommit fram nu (båda), surt för dig, för oss alla men räknar vi in kosingen så "leder" du ju den ligan. Även om du nu hamnat i skiten bör du nog satsa på att betala tillbaka swedroidarna omgående hellre än om ett par veckor, jag misstänker att det kan bli lite sura miner annars. Vill dock poängtera att jag pekar inte heller några anklagande fingrar, men ber om handpenningen tillbaka bums.

18. Playstation

Mottagna gillanden:
    95

MINA ENHETER

Absolut är det så, och det är helt min tanke med. Men när rörelsekapitalet får sig en sådan törn så blir det klurigt att råda upp det direkt.

Hur som helst , så ser jag självfallet till att ordna allt och det så skyndsamt det bara går. Jag vill återigen bedyra att jag är verkligt ledsen för det uppkommna, lika mycket för min som er samt de som utan omsvep rekommenderade mig i tråden utan att jag bett om det - det låg helrt utanför min kontroll, men jag tar som sagt hela ansvaret och ordnar det.

Jag sitter i möten hela dagen så eventuella PM;s som kommer efter att detta skrivs kommer troligtvis besvaras först till kvällen - Jag skriver detta för att klargöra att jag inte struntar i något eller "håller mig undan", jag är helt enkelt väldigt upptagen men svarar under dagen i den mån det går.

19. Marquzz

Marquzz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67
    Telefon:
    Huawei Mate 10 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Mate 10 Pro
    Jag är en av de som hoppade på dealen och jag var medveten om den risk jag tog. Jag tycker att Playstation sköter det hela mycket bra. Synd att det gick åt skogen bara.

20. Talvathir

Mottagna gillanden:
    656
    Operatör:
    Tele2 (Företagsabb.)
    Telefon:
    OnePlus 7T

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2 (Företagsabb.)
    Telefon:
    OnePlus 7T
    ROM:
    Telefon 2:
    OnePlus 5
    Ansvaret du måste ta är att på ett eller annat sätt föra tillbaka våra pengar direkt, utan ursäkter eller förseningar. Sen om du måste låna av mamma, be chefen om förskott eller sälja en dator, det bekymrar oss egentligen inte. Är din historia sann (det kanske den är, men jag har ingen möjlighet att verifiera den) så tycker jag genuint synd om dig, du försökte göra communityn en stor tjänst och det bet dig i arslet, men skillnaden på dig och en scammer just nu är när/om du skickar tillbaka pengarna. Observera att jag inte kallar dig en scammer, men återbetalning utan dröjsmål är din enda väg framåt om du har rent mjöl i påsen för du inser säkert själv hur detta verkar från vår sida saken.

ASR gillar detta.
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.