Nåväl, samtliga personer har fått erbjudande om att få sina pengar tillbaka, jag har tagit på mig det fulla ekonomiska ansvaret och inte krävt någonting av någon. Och den tionde personen som inte hörde av sig på flere dagar utan betalade in först efter jag åkt utan att jag visste om det har redan fått sin insats tillbaka.
(Trodde denna hoppat av). Att GCC transitland räknas in och att prisindex där är rådande norm var inget jag eller ens incheck kunde svara på. Allt var deklarerat, att godset beslagtas är vad jag vet standard överallt. En användare här har själv rest i regionen och berättade att han inte ens var direkt förvånad, så jag vet inte, du talar om att inte peka finger, men det är exakt vad du gör, inte bara mot mig utan även de som rekommenderat mig, vilket är fler än de som skrivit i tråden då jag vet att de blivit kontaktade via PM. Det är dessutom inte riktigt sant att att det är tiotusentals kronor i böter - bötesbeloppet var om ca 13k sek (8k dir), det som gjorde att det blev var var tariffen för godset och antalet enheter, vilket är fullt normalt, ville bara påpeka det. Som sagt, det blev ett tråkigt avslut, inget jag kan rå för men istället för att gnälla ser jag till att ordna upp det - vilket tydligen är en mästerlig scam... I sådana fall hade jag väl tagit betalt från de 50 pers som hörde avv sig och sedan stannat i sandlådan? Detta är ett forum - allt sprids blixtsnabbt, jag är inte dum. Folk här visste om att jag skulle dit sedan länge, skulle jag veckor i förväg curlat för detta? Jag blir bara uppgiven, jag ville bidra med något, insperationen var han som toog n7;s från tyskland, som visserligen inte kostade mig något initialt, det blev fel och jag ordnar till det så snart det går men ändå pekas det finger. Jag förstår frågorna som kommer upp, men vad mer kan jag göra.
Skickat från min U20i via Tapatalk 2
Last edited: Oct 31, 2012