Det finns ett par guider angående flashing på swedroids wiki, t.ex den här. Skulle nåt vara oklart innan du sätter igång så finns det gott om kunnigt folk som kan hjälpa till här på forumet.
Någon som har handlat på handys-mobile.de ? Deras Magic är väldigt billig http://www.handys-mobile.de/htc-magic.html
Sist jag kikade på HandysMobile.de så levererade de inte utanför Tyskland, iaf inte via beställningsforumläret. Kanske går det att lösa om man mailar dem och beställer den vägen, jag vet inte.
Appropå att köpa utomlands. Om man köper från typ storbritannien, då måste man antingen köra med adapter eller köpa ny laddare om man vill ladda direkt i nätuttaget va? Har resten av europa samma laddare som i sverige?
UK har annorlunda väggkontakter än vad vi har, ja. Jag tror vi har samma som de flesta andra länder i Europa dock. Det är bara britterna som kör en egen standard. TC E100 är en bra laddare för HTC-lurar med extUSB, kostar inte så mycket heller.
Jag har en laddare från min HTC Touch pro, med USB, känns som att den kommer funka alldeles utmärkt att ha på jobbet och ladda med
VARNING! Beställ inte från ett UK företag på Ebay som heter Ecell. De säljer en indisk variant av HTC Magic som inte har google programmen eller market installerat. Ecell ser bra ut om man ser på deras omdömen, men det är ett luftslott. Bra omdömen på billiga saker (som displayskydd osv) och dåliga omdömen på dyra saker (som telefoner). En kompis fick sin indiska variant och har nu skickat tillbaka den. Jag har avbeställt min och väntar på pengarna från dem.
Hej, Ni som är osäkra ang handy mobile, kan säga direkt att personen där är verkligen seriös och trevlig. Jag beställde min från han via Ebay.de vilket ni också borde göra, tror det är lite billigare där. Jag fick betala 2850 kr inkl frakt, och han hjälpte mig med allt tills paketet var framme.
Jag har en vit vintage HTC Magic med 1.5 till salu men kan inte starta en tråd i Köp&Sälj. Någon intresserad!? https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=100503