LeTV 1S

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av cobbe, 23 dec 2015.

  1. darkshippo

    darkshippo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2011
    Inlägg:
    2 159
    Mottagna gillanden:
    1 145
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    IPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    IPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    IPhone XR
    Telefon 3:
    IPhone SE 2020
    Platta:
    iPad 12,9 M1
    Platta 2:
    iPad mini 6
    Är det någon som vet att om Letv 1s fixar bankid och swish?
     
  2. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    Relevant fråga!

    Ni som har köpt telefonen får gärna skriva lite mer om hur den är!

    - Hur är 4G täckningen?
    - Hur är kameran, er subjektiva uppfattning? Har läst blandade omdömen...
    - Hur är batteritiden?
     
  3. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    https://swedroid.se/forum/threads/l...-kina-lurarna-under-200-dollar-review.129194/ :) längst ned har du videoklipp länkade med både kamera och andra tester. Jag är super nöjd med min lur och klarar mig på 1 laddning per dag.

    Funkar hur bra som helst som på vilken annan telefon.
     
  4. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    Jodå jag har läst ditt omdöme, men jag tänkte på fler som har köpt telefonen :-) dock skriver du väl inget om vad DU tycker om kameran, så det får du gärna säga något om :-)

    BankID och Swish har funkat lite skakigt på vissa telefoner, av någon anledning. Men då vet vi att det funkar på denna :-)
     
  5. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    hehe ok, jag tycker kameran levererar riktigt bra faktiskt med tanke på vad man betalar för tel, över förväntan. Speciellt när nya programvaran 009s släpptes som hade en del förbättringar. Jag länkade ett stort kameratest till youtube på min review som du gärna kan kika in där dom testar alla möjliga miljöer och ljussättningar för att se hur kameran presterar (head to head mot note 3) Vad det rör bankid och swish så jag har aldrig haft nå bekymmer med dessa på nån av mina telefoner och på sista tiden har jag bara haft "kina" lurar som oneplus one , ulefone och nu letv och har funkar fint på alla :)
     
  6. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    Tack för svar! Kan det vara så att de recensioner som nämner kalla färger o.s.v. testat på en äldre mjukvara?

    Väldigt sugen på denna telefon, verkar onekligen vara det bästa från Kina under $200 just nu, men jag är bara skeptisk till storleken... hur är det att prata med en surfplatta mot örat, liksom ;-) vill helst ha 4,5", max 5", men det finns inte lika kompetenta telefoner i de storlekarna... har kikat på Bluboo Xtouch, DOOGEE F3Pro och Kingzone K2, alla verkar bra men LeTV 1s slår dem med hästlängder vad gäller ren prestanda.
     
  7. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

  8. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Dom är väldigt trovärdiga. Jag är premium medlem på china-devices.com och där har vi dom där som sponsorer och dom har fått genomgå en hel del för att bli det och både moderatorer samt jag själv har beställt där ifrån och likaså folk från xda som bekräftar att dom är att lita på. Dom skickar snabbt och paketet kommer fram mycket fortare än många andra som skickar med gratis frakt. Betalar du med paypal så är du skyddad där ifrån dessutom om något skulle hända.
     
  9. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    Stort tack för den infon! Då kanske det blir en beställning :-) är lite orolig för storleken, men om jag inte gillar den lär jag ju kunna sälja av den för minst samma pris :-)
     
  10. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    inga problem :) ja tror du kommer gilla den , riktig premium känsla och härlig telefon. Men som du säger gillar du den inte så kommer du garanterat nån vilja köpa den , är värd varje kr.
     
  11. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    Häpp då blev det till slut en beställning på en LeTV 1S :-) Spännande! 1600 SEK känns som ett RÅN för en telefon med 5,5" -panel i 1080p, 32Gb ROM, 3GB RAM, fingeravtrycksläsare, aluminiumram och med en processor som presterar 50 000 i Antutu... helt galet.

    Vilken ROM ska man alltså lägga in nu, och hur flashar man den?

    Blir till att köpa lite USB type C -sladdar också...
     
  12. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Grattis till ett bra köp. Beroende på vem och vart du beställde den så kan den antingen skickas med en multi lang rom eller med stock rom. Om du är kunnig på Engelska så skulle jag rekommendera dig att flasha in stock rom när du får hem telefonen (så du dessutom får OTA, den har inte svenska än så länge men det ska tydligen komma) därav multi lang versionen. men fördelen med originalen är att den är bättre optimerad! dock med en hel del bloatware som du enkelt blockar/fryser med titanium backup. Hojta till när du fått hem luren så ska jag nog kunna hjälpa dig med både root och ny rom om så önskas.
     
    Last edited: 23 jan 2016
  13. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    Jag köpte den givetvis av stället vi pratade om tidigare:

    http://www.mobilehike.com/letv-le-1...-screen-android-50-3g-32gb-silver-p-1209.html

    Dock ser jag nu när jag läser lite noggrannare att det står 16Gb ROM i beskrivningen... i rubriken står ju 32Gb ROM. Finns den med 16 Gb ROM?? Fasen var helt inställd på att den skulle ha 32 Gb :-( den har ingen plats för minneskort heller va? Får nästan maila dem...

    Har du en länk till ROM:en och beskrivning av hur man flashar så ska jag nog lösa det :-) har flashat många telefoner genom åren ;-)

    EDIT: Det måste vara 32Gb -varianten jag köpt, de säljer 16Gb -varianten för 156$: http://www.mobilehike.com/letv-le-1...-screen-android-50-3g-16gb-silver-p-1208.html

    Nu blev jag lite lättad :-)
     
    Last edited: 23 jan 2016
  14. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Ja det finns 2 versioner , 16gb och 32gb :) självfallet bör man ta 32gb då de inte finns någon SD slot i telefonen :) skönt att du tog rätt då hehe annars hade dom nog löst de för dig.
    Rom och recovery etc finns här http://www.needrom.com/category/others/i-j-k-l/letv/ kolla bara innan i info texten så du tar rätt filer för rätt letv modell :) finns lite olika lösningar för byta recovery och rom men du finner den mesta information där.
     
  15. tsint

    tsint Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2010
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    48
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OP 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OP 8 Pro
    Nu har jag fått min 1s silver, riktigt snygg! Vad ska man köra för Android på den?
     
  16. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

  17. tsint

    tsint Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2010
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    48
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OP 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OP 8 Pro
    Oops, tack! :)

    Har iaf lyckats installera 008s, fått rätt på det mesta men några kina appar blir kvar men det ska nog gå att leva med.

    Provade 009s OTA, men då fungerade inte längre Play Store, flasha om gaps men felet kvarstod - inväntar lite mer info om 009s.

    Någon som vet hur man ser om man har batteriproblemet? Står så här IF you should experience battery drain because of a WiFi BUG, you can also via TWRP try to flash the file called "x500_wifi_fix_flashWithTWRP.zip" - visst konsumerar den batteri men det försvinner inte på någon timme.
     
  18. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    Någon som vet om skärmen skyddas av Gorilla Glass? Hittar lite motstridiga uppgifter när jag googlar...
     
  19. BioBCool

    BioBCool Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2015
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    9
    Tror det är tvärtom, 1s (x500) är uppföljare till s1 (x600). X600 har gyroskop och lite andra funktioner som inte finns i x500, men x500 har en bättre skärm, finare chassi m.m. Konstig modellbeteckning, jag trodde också att x600 var den bättre modellen innan jag beställde, men icke!
     
  20. BioBCool

    BioBCool Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2015
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    9
    Jag tror att den har gorillaglass. Jag har min i fickan utan displayskydd och har hittills inte sett några repor.