LeTV Le Max - någon som har den?

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av easyrider, 26 sept 2015.

1. Ara

Ara Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Du kanske inte ska bli så imponerad. Min DOOGEE F5 för 1222 SEK har släde av aluminium, kraftfull metallram och är hur snabb som helst. Den har alla 4G band och Svenska som systemspråk.

DET är imponerande. Det är inte imponerande att göra en premiummobil till premiumpris. Det kan "alla" göra. Det som är imponerande är att göra en premiumprodukt och sälja den till småpengar.

Last edited: 17 nov 2015
  2. easyrider

easyrider Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy Note 20 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy Note 20 Ultra
    Telefon 2:
    Galaxy Note 10+
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab pro
    Kul "tips" om Doogee F5! Man tackar, Ara, den kände jag inte till.
    Men visst blir jag imponerad eftersom jag jämför med de oftast ganska plastiga och dyra Samsungmobilerna... Men jämfört med "din" Doogee F5 så är det ju en nämvärd prisskillnad för en liknande mobil. Den verkar verkligen imponerande. Hittade den hos Banggood för 1.235:- vilket ju är ett enastående bra pris för en så (verkar det som) bra mobil.
    Ara, det vore kul att höra lite mer om den.

Ara gillar detta.
  3. Ara

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Frodrak och easyrider gillar detta.
  4. proffen

proffen Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Easyrider är du nöjd med letv le max telefonen än ? Och har du fått in Svenska språket i den ? Är den värd pengarna ?

5. easyrider

easyrider Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy Note 20 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy Note 20 Ultra
    Telefon 2:
    Galaxy Note 10+
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab pro
    Jag är nöjd med den, men inga svenska menyer ännu. Vet inte om det ens kommer i ngn senare OS-uppdatering.
    Värd pengarna? Det är klart att "ju billigare desto bättre" men jag gav ca 5.600 sek för den och det är kanske lite för mycket om man jämför med t.ex. DOOGEE F5 (1.235sek) som Ara nämnde här ovan. Nu är det ju lite skillnad på innehållet i de båda lurarna så det blir väl inte så korrekt i jämförelse. Jämför man med de dyra Samsunglurarna så är det värt pengarna.
    Köpte samtidigt en 1+2 som jag sålde direkt - den var inte så imponerande, tycker jag.

LeTV LeMax är enormt gediget byggd med aluminium överallt - ingen plast här inte. Den är snabb och laggar ALDRIG, den har aldrig hängt sig heller.
    Det jag dock inte gillar är att det inte går att avinstallera de kinesiska apparna eller LeTV-menyerna. LeTV har lagt in ett antal egna appar och en App Store typ Google Play men på kinesiska så det suger ju. Vissa går att "Force stoppa".
    Har försökt att använda min favoritlauncher, Nova, men den funkar inte i denna mobil. När jag ska in i "settings" så stängs den ner. Värsta buggen mao.
    Kameran är grym med jättesnabb start, bara 1.5 sekund. Tar bra bilder i dåligt ljus.

6. Ara

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Jag skulle kunna tänka mig att betala premiuimpengar för LeTV Le Max (eller motsvarande mobil) men då måste den ha alla 4G-banden och svenska menyer. Jag är inte villig att betala premiumpengar för en produkt som saknar grundläggande funktioner.

7. proffen

proffen Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för svaret. Jag har sett att andra sidor säljer den med svenska språket , då är den troligtvis rootad. Jag köpte en blueboo b6000 sommaren 2013 och den använder jag fortfarande den har fungerat kanon, ytterst få problem, svenska i den och inga kinesiska appar det är fabriks romen i den. Det enda problemet är att den bara är på 8ggb så den blir full och jag kan inte lägga in några nya appar. Så jag tänkte köpa mig en ny med minst 6 tums skärm och fingerprint sensor. Är det någon som har förslag på en bra telefon.