P40 pro har inte keramisk baksida, endast P40 pro+ har detta och den släpps ju tydligen inte förrän i Juni.
Det bör gå att installera vilken app som helst, dock använder sig vissa appar utav api:r som finns i g mobile services. Kan vara allt från ar till location services och detta gör att vissa appar inte fungerar alls eller har lite problem. Vi har ju skrivit det mesta om detta i apptråden om ni vill fördjupa er lite mer.
Lite fel av mig men var helt säker på att det var något annat än glas, det finns inte en tendens till att fingeravtryck fastnar på baksidan... Tråkigt nog var det säljaren på Teliabutiken som berättade det...
Satt och tittade lite på Prisjakt som man på tok för ofta gör, och noterade att P40 sjunker. Ett tag låg den på sida 1, men nu har den tappat mark och ligger rätt lång nere på sida 2. Mobiltelefoner
I början var man ju lite kritisk men nu när alla appar kommit igång så är användsrupplevelsen mycket fin Stora tröskeln för mig var innan samsung klockan kom igång, Nu funkar den med e-sim från Telia precis som med min s8
När jag överförde galaxy wearable från min gamla s8 funkade det inte så jag installarade det på nytt. Då jag inte alltid har möjlighet att ha med mig mobil på jobbet så funkar det fint med smartklocka med esim, därför gick Huaweis klocka bort. Men med Apkpure app så installerade jag galaxy wear samt samsung health Sen var det bara att logga in med samsung konto. Jag kör med Samsung s3 fronter med 4G.
Bytte under veckan upp mig från min gamla Mate 9 Pro till en P40 Pro. Verkligen en riktigt bra telefon. Saknar inte direkt några appar då de flesta som inte finns går att köra via webben. Men en som jag verkligen hoppas kommer så småningom är Volvo On Call. Den följde inte med vid PhoneClone. Är väl det enda som stör mig än så länge, då den bara går att köra via app. Stör mig faktiskt ganska mycket, då jag innan köp gick igenom den gamla mobilen på vad som skulle fungera och inte fungera. Men Volvo On Call missade jag helt. Den måste igång innan vintern, annars blir det till att ha med den gamla mobilen bara för att styra bensinvärmaren i bilen. Kan bli onödigt krångligt. Nån som kanske har nåt tips på lösning? Kommer inte försöka få igång PlayStore
Precis, där av min ursprungliga fråga. @ice. det finns alternativa källor för att installera appar. För det mesta funkar apparna utan problem om det inte är så att dem kräver Googles ramverk
Jäklar va bra. Nu funkar den också. Får däremot inte upp kartan i appen. Men så länge det går att styra funktionerna i appen är jag nöjd. Tackar så mycket