Uppgraderade från mitt italienska (!) 2.1 firmware med vissa problem. Är nu till slut nöjd med 2.2, särskilt att det är mycket rappare! Helt annan känsla. Tyvärr försvann svenska menyer och svenskt Swype. Att jag fick göra en hard reset behöver väl inte ens sägas och bara att få tillbaka alla appar med Titanium Backup tog ju ett par timmar. Lyckades sen få tillbaka svenskt Swype efter instruktion på forumet men då blev det istället massa andra buggar så det var bara att glömma. Försökte också återställa till svenskt firmware enligt instruktionen på
https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=19024 men jag hittade ingen äldre version av Kies som jag fick det hela att funka med. Kör nu Smart Keybord på svenska vilket kanske är lika bra eftersom Swype för 2.2 tydligen suger oavsett.
Froyo verkar bra när det väl är på plats men jag häpnar över följande:
1. Att uppgradera till ny firmwareversion borde vara betydligt enklare. Varför tillhandahåller inte Samsung en uppdateringsapp med enkel backupfunktion?
2. Hur kan stora svenska återförsäljare sälja lurar med utländskt firmware och ta samma pris och inte ens skicka med instruktioner för språkbyte, uppdatering, kompatibilitet med nyckelprogram som Swype etc!? Närmast bedrägeri och dåligt av Samsung att inte styra det bättre. Kanske inget större problem för de flesta här på forumet, men de flesta svennar har ju ingen aning och får ägna en jäkla massa timmar på detta, dessutom med risk att bricka luren! Samsung borde väl ändå sträva efter att göra en folklur, inte en geekpryl!? Viss förståelse för att man väljer Iphone..
Click to expand...