Nya HTC Sense

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av Adam901, 15 sept 2010.

1. Anwar93

Anwar93 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

2. Sneaky

Sneaky Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Problemet med HTC är väl till viss del att de är så framgångsrika. Plötsligt finner de att efterfrågan på deras produkter är lika hög som på Apples, och att de vunnit fajten mot sony och samsung,men de har varken organisationen eller erfarenheten att hantera kraven som konsumenterna ställer på en så stor aktör. Det finns en viss växtvärk över hela företaget. Och då blir det så att HTC Desire, som bara funnits i handeln några månader och varit slutsåld hela tiden, räknas som gammal, för att man helt enkelt inte klarar av att supporta den samtidigt med nya produkter.

Men, men, de kan ju komma uppdateringar vad det lider, även om jag inte tror det. Nu låter det som att efterfrågan på Desire Z och HD är mycket högre än HTC räknat med igen. Skulle tro att de kommer att få ett litet helvete att leverera och uppdatera enbart dessa telefoner.

3. NervsOfSteel

NervsOfSteel Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har fått svar från HTC taiwan ang om det nya sense kommer till våran kära desire. Här har ni svaret:

" Thank you for contacting HTC Corporation. With regards to your enquiry, so far we still can't confirm the new HTC Sense can support Desire. Please kindly wait for Taiwan's release. We should be able to give you better answers whether or not the new HTC Sense will support Desire."

Då e det bara att vänta och se.

4. Norsehawk

Norsehawk Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Saken är @Gurk att om man köper en telefon som är blott några månader gammal så förväntar man att man också får något tillbaka. Så som till exempel Apple gör mot sina IP4- och 3GS-kunder. Jag tänkte faktiskt att jag skulle få olika typer av OS-uppdateringar i lång tid framöver, även skal som Sense, i och med att den här telefonen har fortfarande bra prestanda - och det kommer den ha i 1,5 år till. Därför blev jag sur eftersom jag trodde att HTC mer eller mindre ignorerade oss kunder (tänker även på Wildfire- och Legend-ägarna som ännu inte fått FroYo). Speciellt med tanke på att Desire sålt i såpass ofantliga mängder volymer världen över.

Ungefär som när man köper den där nya Volvo S60 å Volvo säger: "Jadu, tyvärr men nu när nya V90 kommer så kommer du inte få någon mer viktig uppdatering. Systemet får klara sig på egen hand nu".

Det funkar inte riktigt så! Jag ska inte bli tvungen att var annat kvartal köpa en så kallad toppmodell bara för att få en uppdatering. Punkt slut.

5. Anwar93

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Ne, men som @Gurk skrev så är det inte så att de garantera dig framtida uppdateringar. Du får det du köpte, att de senare ger dig saker gratis ska du vara glad över! Jag kan inte förvänta mig att jag köper en S60, för att 6 månader efter klaga på att man inte får Volvos senaste teknik på posten. Funkar inte så. Speciellt inte gratis!

Och Desire kommer INTE vara en topptelefon 1,5 år framöver. Kan redan nu skriva 5 mobiler som är bättre! iPhone 4, Droid X, HTC Incredible och Evo 4G. Z och Desire HD också, när de kommer ut. Sony Ericsson uppdaterade C905 1-2 gånger skulle jag tro. 1-2 buggfix!

Har du källa på att Desire sålts i ofantliga mängder? Inte så att jag inte tror dig, utan hade vart kul och se lite siffror!

6. Norsehawk

Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Jag tror inte HTC vill eller kommer att uppge de exakta siffrorna på antal sålda Desire, men man vet att de kommer sälja över 20m enheter bara i år. Hur många av de är eller snarare var Desire vet jag inte, möjligtvis många eftersom de är en bristvara idag.

Det här är det jag tjatat om sen augusti: http://phandroid.com/2010/06/30/rum...ead-details-outed-1ghz-minimum-specification/

Vilket betyder att HTC Desire har systemkraven som matchar kraven. Nej, men du förstår nog inte mitt resonemang. Det jag menar är om Apple kan göra en telefon som kommer få gratisuppdateringar även när ersättaren kommer om 1,5-2 år, varför kan inte HTC göra samma sak? Det är det som jag stör mig på. Man gör en telefon och så hejsan hoppsan struntar man i att komma med nya saker som nya Sense, Pepparkakan, saker som är ganska viktiga för en telefon i den här klassen.

Sen läser man en sån här nyhet från självaste Peter Chou där han påpekar att "...de nya mobilerna faktiskt inte är något banbrytande inom smartphone-världen". Vilket man anat redan från start att dessa modeller är ganska identiska med vanliga Desire om man bortser från smådetaljer som ramminne och pyttelite bättre GPU och CPU. Den är fortfarande på 1 GHz, även om det är 45nm-teknologi bakom. Hade den varit en fet dubbelkärnig då hade jag accepterat allt detta, men nu gör jag inte det.

Jag ska som sagt vänta ett litet tag till eftersom ingenting är spikat i kistan ännu, kanske prata med HTC och blir det så att vare sig Pepparkakan eller nya Sense inte kommer till min telefon what so ever så är det tack å hej leverpastej - iaf för den här modellen. Kanske kommer jag byta till en annan tillverkare med istället för HTC. Time will tell.

Last edited: 18 sept 2010
  7. FouR

FouR Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

8. Anwar93

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Hur bra är det att köra en mjukvara på minimum? Vår mobil blir lika seg som HTC Smart eller någon b-version. En anledning till att iPhone uppdaterar alla deras telefoner, är för att de från telefon till telefon inte ändrar så mycket! Och för att de själva står för mjukvaran. HTC måste gör eget gränssnitt, som ska passa alla modeller osv. Jag tror att Hero och Legend har minimum kraven för FroYo, men hur bra hade det varit? Legend mobilerna klarar ju knappast av 2.1, vad jag hört iaf.

Tillbaka till iPhone. Vad är skillnaden mellan iPhone 4 och iPhone 3 både iOS och mobilerna? Så stora är de inte, och är därför anledningen till att man kan uppdatera båda. Sen tar det iPhone ca. 1år innan nästa modell kommer ut, och har en eller två uppenbara uppdateringar, som den första HTC mobilen hade. Typ som sms, eller internet.

9. Norsehawk

Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Jag tror att du hört lite fel. Som sagt, inget är hugget i sten - än. Sen så vet jag inte riktigt om du överhuvudtaget läst det jag skrivit om John Chou, att de nya telefonerna skiljs väldigt lite åt jämfört med min Desire. Att slopa all form av uppdatering och bara fokusera sig på nya telefoner är ingenting annat än marknadsföring på idiotnivå. Då kan kunder som jag en dag tappa förtroendet och köpa någon annan telefon nästa gång pga sådan typ av exkludering. Och vi är många som har en Desire, den saken är säker.

Apple håller ju telefonerna vid liv, det är det som stör mig att HTC kanske INTE kommer göra det. Det känns helt sjukt att jag ens nämner Apple här, än mindre påpekar hur bra de är i vissa punkter än HTC. Jag hoppas snart att jag har helt fel...

Last edited: 19 sept 2010
  10. Anwar93

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Ganska sjukt att du nämner Apple ja! De har sen start släppt 5-6 mobiler, och detta på några år. HTC har bara iår släppt 4-5 och planerar på 2 till! De blir som sagt för stora för sitt eget bästa, och gör det svårt.

Jag är inte emot att vi får nya sense, men har självklart förståelse ifall vi inte får det!

Edit:
    Sen tycker jag att vi ska få alla uppdateringar HTC släpper ut inom ett år! Sen kan mobilen nog anses som en gammal!

Last edited: 19 sept 2010
  11. Norsehawk

Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Sen kan man spekulera vad definitionen "inom ett år" är. Om det gäller from datumet man fått sin telefon eller inte. Missförstå mig rätt: jag vill inget hellre än att min telefon uppdateras ända fram till 14:e april 2011. Eftersom jag har inga planer på att roota för att få något jag borde få tillbaka med tanke på att jag betalt nära 5 laxar. Därför blev jag irriterad med tanke på att den uppfyller prestandakraven (och nej, den kommer inte köra på minimum!) och ändå får den kanske inget i framtiden.

Den här telefonen är så lik iP4:an så det bara går och ändå kommer Äpplet ge sina kunder diverse uppdateringar till iOS och fortsätta ÄVEN när nästa efterträdare kommer. Det stör jag mig nått så kopiöst på! Det som HTC är kanske på väg att göra är ingenting annat än intern kannibalism. Jag hoppas verkligen att de inte kommer göra så.

12. Travolta

Travolta Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    869
    Telefon:
    Google Pixel 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 5
    Platta:
    Nexus 9
    Måste ställa en fråga som jag hoppas någon kan svara på.

Kör LauncherPro och gillar den verkligen. Vad skiljer en ren Froyo ROM utan Sense jämfört med en Sense ROM med LauncherPro?

Alltså, om jag vill fortsätta med LauncherPro, kan jag då lika gärna göra en ROM utan Sense, vilka delar tappar jag då?

13. Madeli

Madeli Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    722

MINA ENHETER

Enkelt, du tappar alla inställningar som du kan göra med launcher pro. Däremot kan du lika gärna köra launcher pro med en rom utan sense med. Skillnaden blir att du får en vit statusbar om du inte flashar in en modifierad svart statusbar.

Sent from my HTC Desire

14. Travolta

Mottagna gillanden:
    869
    Telefon:
    Google Pixel 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 5
    Platta:
    Nexus 9
    Okej, tack!

15. fregor

fregor Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

16. Travolta

Mottagna gillanden:
    869
    Telefon:
    Google Pixel 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 5
    Platta:
    Nexus 9
    Måste vara hårdvarurelaterat och/eller något slags hybridviloläge som inte stänger ner den helt. Annars är det helt galet snabbt :)

17. fireon

fireon Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    144

MINA ENHETER

ja, det där är helt galet snabbt! om det kommer med nya sense så vill jag ha!!!

18. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Jäääääääävlar vad snabbt!

19. samster93

samster93 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Helt sjukt vad snabbt då skulle man ju knappt tycka det var jobbigt de gångerna man man behöver starta om den.

20. Anwar93

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jo, men framtida iOS kan väl köras på våra mobiler också. De kanske inte är så krävande!