Nyheter om nästa nexus

Diskussion i 'Nexus 4 - Allmänt' startad av jShoota, 14 maj 2012.

1. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Sluta lipa och kräv att bli matad med sked... En simpel googling och du har svaret. Så gjorde jag när jag undrade. Man ska inte göra allt jobb åt folk. De får faktiskt jobba lite själv ibland. Blir oftast bäst så.

Men eftersom du inte verkar fixa det/tycker att det är för jobbigt så hjälper jag dig denna gång... Varsågod.

http://bit.ly/TQxH0x

2. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Som jag misstänkte, BIS är bara ett väldigt genrellt ord. Både S2 och S3 har 8 Mpixel BIS sensorer.

"As mentioned previously, the Samsung Galaxy S3 has an upgraded BIS sensor from its predecessor, the Galaxy S2. Even thou both phones have the same megapixel count, but the difference in sensor will translate into difference in colour rendering and light sensitivity. "

Så du får kanske vänta med att jubla än...

3. kendobendo

kendobendo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

MINA ENHETER

Telefon:
    Som jag skrev, kan du inte bete dig behöver du inte läsa eller kommentera mina inlägg. Du är fan hopplös. Jag ser dig spy din galla över folk på forumet var varannan kväll. Hoppas du tröttnar någon dag och försvinner här ifrån eller växer upp och beter dig. Jag har ingen lust att föra någon konversation med en idiot som dig.

ftangstrom gillar detta.
  4. Nisse Järnet

Nisse Järnet Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125
    Telefon:
    Pixel 9 pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 9 pro
    Min GN är första telefonen jag haft som inte hängt sig en enda gång sen jag köpte den i början på december förra året :)

5. Atarih

Atarih Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

För en okunnig, hur är det med att köpa denna i USA och använda i Sverige? Ska nämligen dit i slutet på november och tänkte då passa på att införskaffa!

6. kendobendo

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Borde inte vara några problem så länge den är GSM unlocked. Som jag förstår på presentationen av dagens nyheter så ska den bara släppas som GSM unlocked så då borde de inte bli några problem. Men hur de blir med garanti vet jag inte. LG kanske har likt en del andra tillverkare världsgaranti.

Atarih gillar detta.
  7. Galax

Galax Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    270

MINA ENHETER

Det är väl bättre att någon skriver det en gång, inte en lat fan som dig då, än att alla som undrar ska behöva söka?

Eftersom att du redan vet allt kan väl du ta och berätta varför?

8. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Ska inte vara någon skillnad... Bara köpa på.

Atarih gillar detta.
  9. Galax

Galax Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    270

MINA ENHETER

Skulle vara sweet om någon SweDroidare som ska mot Usa/Uk skulle kunna importera en del därifrån, skulle inte ha något imot att betala lite extra, blir ändå säkert billigare.

10. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Är du läskunnig? Du citerar ju t om inlägget där jag LÄNKAR TILL SVARET!

Måste man klippa in texten här för att ni inte ens orkar klicka på länkar nu för tiden? Kom igen nu.

11. twonkey

twonkey Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    104
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 9

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 9
    Platta:
    Nexus 10, Ipad Air
    Övrigt:
    Sony Smartwatch 3, Mi Band 2, Galaxy Gear S3
    kanske något man kan implementera med nexus Q? sen om google music kommer till sverige vore ju det toppen :)

12. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Så att svara på din begäran om att andra ska göra jobbet åt dig är att "inte bet sig"? OK då vet jag.

Jag spyr inte galla över dig, jag bad dig hitta informationen själv. Jag förstår inte hur en sådan som du resonerar bara. Du har något som du undrar över, så istället för att skriva ett halvlångt inlägg och sen vänta på att någon svarar dig, och har du otur så är det mr flaggskepp/ftangstöm och då vet man aldrig vad man får för svar, varför googlar du inte bara och så hade du haft ett svar mycket snabbare? Nyfiken som sagt på varför man inte bara letar reda på svaret direkt när det är så lätt.

13. Galax

Galax Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    270

MINA ENHETER

Du länkar knappast till svaret, du länkar till fler länkar, hälften av dom tar inte ens upp svaret.

ftangstrom gillar detta.
  14. Galax

Galax Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    270

MINA ENHETER

Då kan du väl skita fullständigt i att svara då du inte alls tänkt svara överhuvudtaget? :)

15. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Herregud... Hur klarar du dig genom en vardag?

Översta länken ger dig svaret.

"While I'm sure Google would love nothing more than users depending on Google Drive or Google Music -- and there's certainly a big push for it -- that's not the reason devices have been trending away from expandable storage.

Wanna know what it really is? Sure you do.

The lack of an SD card in Nexus devices is nothing new, and we've been over this issue already when the Galaxy Nexus first appeared.

We got tired of seeing OEMs include many GB of internal storage for music, while users were still running out of space for apps and data. This approach lets us merge everything on one volume, which is way better.

-- Dan Morrill, Android engineer at Google

Google still supports removable storage in Android, but it is leading by example and providing phones (and now a tablet) with one big block of storage that users can use for anything they like -- be it media, documents, or apps. There are a couple of side benefits to this approach as well. The first one is a bit geeky -- it allows the device to use ext file systems instead of a mix of ext and FAT. This is faster and safer -- both for the data on the device and the way it's handled, and access to our own personal data. A journalized file system means fewer file errors, and ext preserves file system permissions so random code can't find your pictures or documents folder.

Another benefit is that the host machine (when your device is connected to a computer) can't muck things up and molest the file system, as it doesn't have block-level access to the files. Instead, a proxy FUSE (Filesystem in Userspace) file system is used to mount a psuedo-SD card folder so that your computer can read and write to it via MTP. This means you won't get errors from incorrectly unmounting your phone, and the device still has access to all the data even while plugged into a PC.

Does Google want you to use Google Play and its cloud services? Of course it does. But there is no secret evil cabal in Mountain View that held back the SD card slot to force it on you. In fact, you're still free to use other cloud solutions like Amazon, Dropbox, or even a shared drive on your desktop PC. Nobody has to like the fact that Nexus devices ship with no SD card slot, but let's stop looking for conspiracies when we already know the answer."

Säg till om jag ska översätta det till Svenska och komma hem och läsa upp det för dig. ;)

16. sneeze

sneeze Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Kan man hoppas på att den kommer stödja apt-x-bluetoothprofilen? Har inte sett det nämnas nånstans.

Väldigt sugen på en Nexus 4, men avsaknad av apt-x är nog nåt jag skulle reta mig på dagligen..

17. Galax

Galax Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    270

MINA ENHETER

Klarar mig säkert bättre än dig.

Tack.

ftangstrom gillar detta.
  18. kendobendo

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Jag stör mig på ditt sätt hur du är otrevlig med din nedlåtande attityd. Jag hoppas verkligen du vaknar upp någon dag. Kanske en veckas semester ifrån vårat form skulle göra dig gott. Du har en jävligt dryg attityd som vi andra här måste dras med i hela jävla forumet för du spyr din negativitet över precis alla delar av forumet. Jag är rätt förvånad att du inte har åkt på en ofrivillig semester redan för ett par av gångerna har du varit riktigt jävla dryg mot andra forummedlemar. Du är helt enkelt en dryg jävla idiot. De är synd, du verkar ha rätt mycket kunskap men ett jävligt drygt sätt att förmedla det.

Jag vet hur man Googlar och jag har läst de du länkat tidigare men jag tror inte på de helt och hållet. Jag ville skapa diskussion här på forumet, du vet när människor PRATAR om saker, och inte som dig, som skickar lär dig googla kommentarer.

Men skit samma jag kommer inte svara på fler inlägg ifrån dig. Blir bara provocerad och kommer säkert bara skriva något idiotiskt som jag får ångra senare. Synd du är så blind i din bitterhet.

HenrikLundqvist, RikNik, pmugghc och 3 andra gillar detta.
  19. kendobendo

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Ignorera honom istället. Han har varit sån här så länge jag kan minnas. De är synd inte att någon av våra kära moderatorer har kastat ut han än eller övertygad honom att man kommer längre med en trevligare attityd.

TazZy och ftangstrom gillar detta.
  20. ftangstrom

ftangstrom Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T
    Kan folk sluta citera Facit snälla? Jag är så nöjd nu när jag satt på Ignorera så man inte ser vad hon skriver men så ska alla sabba det och citera hans text. För er som vill ignorera Facit så gå in på hennes sida och lägg över i Ignorerar listan.

Kan alla komma överens att totalt ignorera alla hennes inlägg från och med nu? Blir ju bara roligt om hon skriver massa inlägg och ingen bryr sig. Kan förstå att nya medlemmar kommer in i tråden och skriver men då får man bara påminna varandra.

Skickat från min GT-I8150 via Tapatalk 2