Samsung Upgrade+: uppgradera telefon var 12:e månad

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av art0101, 5 aug 2019.

  1. museo12

    museo12 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2010
    Inlägg:
    620
    Mottagna gillanden:
    291

    MINA ENHETER

    Frågan är om de inte vill tappa kunder när det gäller Upgrade-plus?

    Hur som är det dåligt och urdumt.
     
  2. Erske Grön

    Erske Grön Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2021
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    15
    Detta är slutsatsen av mitt försök att uppgradera: Screenshot_20210909-220750_Chrome.jpg
     
    bernard gillar detta.
  3. Qriouz

    Qriouz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2009
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Så ser det ut för oss alla tyvärr!
    Att det företag som Samsung inte kan lösa en webbshop, det är ganska obegripligt....
     
    bernard gillar detta.
  4. Cadoro

    Cadoro Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2021
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    14
    Och varför skulle man ens vilja köpa till care+ det ingår redan i upgrade plus
     
    StaLin gillar detta.
  5. Drygore

    Drygore Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    57

    MINA ENHETER

    Suttit med chatten nu. Samma svar som innan. De vet om problemet. "Bör vara löst inom en vecka"... Vilket de sa en vecka innan det, och innan det. Ingen som jobbar med Upgrade går att nå via chatt dock. Då måste man ringa in.

    Men man blir ju fan mörkrädd över hur detta sköts. Jag blir så irriterad/förbannad.. Jag gillar verkligen Samsungs grejer, men sånt här skit gör ju att de tappar kunder för evigt. Att fixa en sån här grej ska ju ligga sjukt högt på ett företags prio-lista.. När det gäller att ha kvar kunder, trogna kunder, så fixar man sånt här på en dag eller två. Speciellt ett företag i Samsungs kaliber.

    Funderar fan på att köpa en iPhone 13 Pro istället. Jag blir så jävla irriterad på Samsung och deras förbannade support.
     
    Roger K, bernard och Cadoro gillar detta.
  6. Klurre

    Klurre Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2016
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    756

    MINA ENHETER

    Köp med vanlig avbetalning.....
     
  7. Erske Grön

    Erske Grön Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2021
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    15
    Gärna, om det vore smidigt att säga upp nuvarande upgrade-plus...
     
  8. eastbound

    eastbound Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2011
    Inlägg:
    2 521
    Mottagna gillanden:
    2 782

    MINA ENHETER

    Många som lyfter fram " trogna kunder " .som om man skulle vara mer värd för att man är med i upgrade.
     
  9. Drygore

    Drygore Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    57

    MINA ENHETER

    Det är inte så jag menade iaf. Jag menar att de faktiskt trogna kunder de har, som också kör via Upgrade Plus, riskerar de att förlora för evigt. För att inte tala om förstagångskunderna som köper för första och sista gången.. Sen sprider sig ryktet.

    Hur man än vänder och vrider på det, så är det urbota makalöst hur dåligt detta har skötts under så lång tid.
     
    Janne303, Erske Grön, eastbound och 1 annan gillar detta.
  10. Twicefire

    Twicefire Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2012
    Inlägg:
    219
    Mottagna gillanden:
    75
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Iphone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Iphone 14 Pro Max
    Yeapp kommer aldrig gå tillbaka till Samsung efter detta.
     
    Cadoro gillar detta.
  11. mrsavage

    mrsavage Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 feb 2010
    Inlägg:
    285
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Måste säga att Samsungs support/kundservice är fan i mig bland det sämsta ja har varit med om!
    Det är lite imponerande hur fruktansvärt dåliga dom är.
    Jag jobbar själv med kundservice, och kan säga, att hade jag behandlat mina kunder på samma sätt som Samsung gör, då hade jag varit arbetslös.
     
    Janne303, Oxygenic, Trino och 1 annan gillar detta.
  12. Janne303

    Janne303 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2011
    Inlägg:
    2 263
    Mottagna gillanden:
    467
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV
    Inget returkit än. Gått en vecka nu sen jag fick svaret att de skulle skicka :)
     
    Roger K och bernard gillar detta.
  13. Trino

    Trino Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2013
    Inlägg:
    520
    Mottagna gillanden:
    285
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 Pro
    Övrigt:
    Chromecast
    Jag bad om returkit för över två månader sedan. Har fortfarande inte mottagit något, trots att jag kontaktat Samsung support tre gånger med frågan om returkitet är skickat eller inte.

    Det enda jag fått i svar är att de ska undersöka saken och skicka det så fort som möjligt.
     
    Roger K och bernard gillar detta.
  14. daevilb

    daevilb Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    80

    MINA ENHETER

    Jag kommer börja twittra och tagga @samsungsverige om denna tråd, fler borde göra samma sak, varenda "annons" dom lägger ut så ska det stå hur dåligt dom hanterar detta!
     
    Drygore, kissidor, Erske Grön och 2 andra gillar detta.
  15. StaLin

    StaLin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2013
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Inkludera även personerna från inlägg #920.
     
    Cadoro gillar detta.
  16. Cadoro

    Cadoro Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2021
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    14
    Kung! KASTA hela samsung
    Hur kan man se numret på inlägget förresten?
     
  17. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    7 990
    Mottagna gillanden:
    8 458
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Drygore, Cadoro och Kristy gillar detta.
  18. Oxygenic

    Oxygenic Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2013
    Inlägg:
    527
    Mottagna gillanden:
    507
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22 Ultra
    Info:
    Nova
    Platta:
    Lenovo Duet 5, 2-in-1 Chromebook
    Övrigt:
    Sony WF-1000XM5
    Ny vecka, ännu en arbetsdag över. Funkar det? Nej.

    Nu har de rensat bort de gamla modellerna, finns bara Z Fold 3, Z Flip 3, Note 20 och Note 20 Ultra. Av någon anledning är nu S21 och S21 Ultra borta...

    Oavsett, det går att lägga till, verifiera skicket på nuvarande mobil, men sedan saknas knapp för att gå vidare /köpa efter vyn där man ser vald mobil och kan lägga till försäkring... Suck.

    Screenshot_20210913-173836_Chrome.jpg
     
    Cadoro gillar detta.
  19. Thaison69

    Thaison69 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jul 2019
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    5
    Jag vet inte hur många gånger per dag man går in och testar bara för att hoppas man ska kunna gå vidare, var och kände på z fold 3 idag i min lokala elgiganten butik och den känns helt fantastiskt så man skulle ju helst velat kunna beställa den för 2 veckor sedan.
     
    Last edited: 13 sept 2021
    bernard och Oxygenic gillar detta.
  20. Drygore

    Drygore Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    57

    MINA ENHETER

    Ja... Det är för jävligt. Jag har själv testat varje dag i ett par veckor, eller mer. No dice..

    Nä, det börjar luta åt att jag helt skiter i Samsung nu. Men först ska man ju lyckas med bedriften att ens få returnera Fold 2:an.. För att inte tala om att eventuellt behöva bestrida fakturor och skit från Seven Day.

    Man blir matt! För att inte tala om jävligt lack!