Vi som väntar på LG Optimus 2X

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Norsehawk, 17 dec 2010.

1. cjb

cjb Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 280
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra
    Telefon 2:
    Galaxy S23+
    Sannolikheten för det är inte stor, det har du rätt i, men möjligheten finns.
    Om LG's ambitioner med O2X är att vara den "kraftigaste" luren när den släpps kan dom börjat fundera på utökat ram då Atrix presenterades.
    Som du själv säger är det inga större svårigheter i produktionen att ändra från 512mb till 1gb.

2. droidgren

droidgren Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    153
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Jo det är samma visa varje gång. Det var samma med Desire Z och samma med Xperian.. De kom ungefär 3-4 månader efter det första leveransdatum som hade satts i handeln. Webbutiken bygger sina leveransdatum på kontakters kontakter och är väldigt osäkra. Jag tror aldrig jag har sett ett första leveransdatum som inte har blivit framflyttat.
    Min erfarenhet säger att vi får se telefonen tidigast i april eller maj ute i butikerna.

3. linus007

linus007 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Neeeeejjjjjjjj fisk! det är bögarnas fel! nej men jag snacka med LG och de trodde senast i slutet av februari att den skulle komma så hoppas verkligen inte det dröjer till april!

4. Silvercliff

Silvercliff Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Jag skulle vilja att du tog en titt i denna tråd: https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=31465
    Om du fortfarande tror att Android 2.2 inte har stöd för dual core så får du gärna post:a där...för just nu är det lite tråkigt i den tråden, eftersom alla där är överens.

5. vargen

vargen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Vet inte om länken postats förut, men det här var inte så särskilt rolig information (iofs är artikeln gjord långt innan något fanns att testa på marknaden):

"Galaxy S features a great performing GPU for current generation - Hummingbird's PowerVR SGX540. No phones can perform at this level as of today. Only HTC G2/Desire Z/Desire HD are closing the gap using their second generation Snapdragon processors. Perhaps the GPU in Tegra 2 isn't as good as PowerVR SGX540."

"Its GPU appears to be a bit weak based on the first impression. Samsung's Hummingbird GPU might still have an edge here. So if 3D games is all you do on your phones, Galaxy S may work out better for you."

och

"Apparently there's some question on Tegra 2's usefulness due to its inability to handle the High Profile 1080p H.264 encoded files. And indeed this appears to be true based on the recent news on Boxee switching from Tegra 2 to Intel's Atom CE4100. I am also curious to see what NVIDIA has to say about this. This will probably not affect smartphones much, but on tablets and netbooks, it may become an issue for some users. "

http://smartphonebenchmarks.com/for...cessor-smartphones-are-they-going-to-be-fast/

Samtidigt säger artikelskaparen att han själv kommer köpa en 2X ^^

Last edited: 16 jan 2011
  6. Silvercliff

Silvercliff Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Här är en film filmad i 1080p: http://www.youtube.com/watch?v=nmIaf2787O4

Förresten, ingen har hittils kommenterat Quadrant-resultatet för O2X:
    http://dailymobile.se/2011/01/15/android-lg-optimus-2x-quadrant-benchmark-test/
    Resultatet består ju av flera delresultat.
    Blue CPU, Red Memory, Green I/O, Grayish Yellow 2D, Yellow 3D.

Min tolkning:
    - CPU-testet i Quadrant testar bara en kärna (är enkel-trådat).
    - Minnet i O2X (LPDDR2-600, eller kanske DDR2-667 (mindre troligt)) är ruskigt snabbt!
    - I/O-stapeln lider nog av filsystemet, här kan Gingerbread kanske göra nytta med EXT4?
    - Grafikresultaten ser bra ut

7. Optimus-Q

Optimus-Q Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

8. FearKill

FearKill Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    461
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    Telefon 2:
    Huawei Nexus 6P
    Platta:
    Samsung Galaxy TAB A 10.1
    Platta 2:
    Nexus 7 2013
    Okej Tack det var nytt. Har inte sett den tråden innan. Men tack för upplysningen. Men en sak är säkert är att det programet inte stödjer 2 kärnor ännu.

9. cjb

cjb Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 280
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra
    Telefon 2:
    Galaxy S23+
    Som du kan se i tråden har jag postat hur jag uppfattar det med "inget stöd för dual-core", men jag kan ju ha helt fel.
    Blir kanske lite roligare i tråden nu då ;)

10. Norsehawk

Norsehawk Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Hahaha, shit killar! Läste nu igenom vad alla skrivit och vilka intressanta diskussioner det är om CAD och telefoner. ^^ Haha åh herregud.. Som @Silvercliff skrev, telefonminnet som sitter i telefonen är riktigt snabbt och det är inte sådant som sitter i telefoner som iPhone 4, SGS eller HTC Desire-familjen.

Det var den bästa bullshiten jag läst på länge! Fick mig ganska många skratt, speciellt när denne skrev att GPU:n från SGS är BÄTTRE än Tegra 2 hahaha! :D

"Its GPU appears to be a bit weak based on the first impression. Samsung's Hummingbird GPU might still have an edge here. So if 3D games is all you do on your phones, Galaxy S may work out better for you.

So until other Cortex A9 based processors arrive to the scene by Samsung, Qualcomm and Texas Instrument, this might have the fastest solution."​

Och här säger personen i fråga helt emot sig själv. Jaha, så den är ändå den snabbaste som finns idag, men SGS har bättre GPU? Haha, say what?! :D Så all bullshit som kommer från sånna här sajter som vare sig testat telefonen eller har absolut inga seriösa slutsatser efter noga utförda tester på CPU och GPU what so ever är inget annat än skit. Inte nog med det, har ni sett när detta är skrivet? "Posted 20 September 2010 - 03:45 PM"! Hur i h-vete kunde han veta detta när det inte ens fanns någon Tegra 2?! :D

Ungefär som att jag skulle börja skriva "egna" tester på min blogg på Motorola Atrix 4G idag och lägga upp slutsatser baserade på tidiga förhandstittar, specar, nyheter etc., eller som i detta fall hitta på saker som inte finns. Dvs. lögner. Som Sefanboy gör. Så ta detta med 100 KG salt!

Swedroid kommer skriva en recension på telefonen, lika så Mobil.se och andra tidningar som är seriösa tidningar. Dessa ska man lita på, inte på någon som skriver egna sagor på nätet på saker som inte ens fanns!

11. josåatt

josåatt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    118

MINA ENHETER

Vad heter minnestypen?

12. Lullebulle

Lullebulle Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

13. Gr1peN

Gr1peN Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Snabbhet är en sak, storlek är en annan. Börjar man blanda ihop dem går det snabbt utför ;)
    Alltin är relativt. De är snabba jämfört med IP4, långsamma jämfört med en dator.

Sen är ju frågan hur mycket snabbheten gör.

14. Skerved

Skerved Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Jo, om man nu ska jämföra med en PC så påverkar snabbare minnen där marginellt jämfört med snabbare CPU/GPU. Tänk också på att storlek och snabbhet på processorns cache-minne spelar roll i dessa sammanhang.

Obs, nu tänker jag inte på minnesintensiva benchmarks som är skrivna för att testa just minnet, utan för normala program och spel.

15. Norsehawk

Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Troligtvis är det LPDDR2-600, eller Low Power DDR2 som det så fint heter. För mer info läs sidan 33 i denna tråd.

No shit, är datorns snabbare? Nä, jag trodde faktiskt att min Dells SO-DIMM DDR3 på 4GB var jävligt mkt långsammare än det RAM-minnet som sitter i min kommande LG Optimus 2X... :money:

16. Gr1peN

Gr1peN Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Jag tänkte iofs inte på dagens high-end minnen. Även på DDR2 fronten så har 667MHZ, eller PC5300, inte tillhört någon topp på flera år.

Men eftersom du verkligen insisterar på att 667:orna till LG är ett hopp iteknologin kanske du skulle komma med siffror. Hur mycket snabbare är 667 jämfört med, exempelvis, DHD:s minnen?

17. Blomkungen

Blomkungen Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    416

MINA ENHETER

Din engelska failar

Han menar att SGS grafikprocessor kan vara det snabbaste tills orion osv kommer ut på marknaden

sen kan jag ju påpeka att minneshastighet gör praktiskt taget 0 i 99,99% av fallen utan det är mängden minne för att klara av att spara texturer osv för snabbare laddning som bestämmer
    Men bra med lite snabbare minne ändå
    Sen fanns tegra 2 då men inte i någon telefon utan i netbooks och självklart chippet som sig själv

mobil är också inte seriösa

18. Norsehawk

Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Kanske gör den det, det säger jag inte emot, men jag förstår vad han vill ha sagt med sin lilla hypotes. Att SGS har bättre GPU, och kanske att den kommer ha det även när Tegra 2 släpps. Men det var inte det jag skrattade åt utan att han redan visste vad som skulle komma i september, rena bullshit-gissningar tagna ur tomma luften typ.

Men hur kan det som finns i netbooks vara "samma" som det släpps till denna telefon undrar jag då? Så han jämförde mer eller mindre äpplen med päron. Det lät otroligt korkat i det han skrev, och tills någon med mer vett mellan öronen granskar dagens Tegra 2 och ARM Cortex-A9 i form av olika tester, kommer jag kalla hans påstående från september 2010 för bullshit.

Jag vill ha mer bevis tack. Så enkelt är det. Ingen vet hur Orion kommer vara, ingen vet ens vad SGS's efterträdare kommer HETA, men han visste redan förra året att den kommer ha med 100% sannolikhet en bättre GPU än alla. Yeah, right.

Mobil är enligt mitt tycke mer seriös än IDG:s M3 som favoriserar telefoner efter tillverkare. Ändå är Swedroid även i år bäst av alla just när det gäller ren och skär Android, för att inte tala om alla dessa tester och djupgående analyser av både telefonens hårdvara och mjukvara. Och de lägger ut allting i detalj! Gratis!

19. Blomkungen

Blomkungen Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    416

MINA ENHETER

Samsungs efterträdare heter orion
    Den är samplad och har visats upp och spel har körts på den

är ju samma cpu även om det är en netbook
    Däremot högre upplösning som påverkar testresultatet

Att han är lite vilse däremot kan nog stämma då vad jag ser är Powervr SGX540 svagare hittills men ändå en riktig best

20. Lullebulle

Lullebulle Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Tegra 2 är ARM Cortex A9 med en Geforce GPU.