[Vimla] Tråden om Vimla

Discussion in 'Telenor & Vimla' started by Cupcakes, Oct 21, 2015.

  1. Boris92

    Boris92 Professional Droid Medlem

    Joined:
    Nov 18, 2012
    Messages:
    2 844
    Likes Received:
    972
    Operatör:
    Bahnhof, Fello
    Telefon:
    Oneplus 7T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Bahnhof, Fello
    Telefon:
    Oneplus 7T
    ROM:
    LineageOS
    Info:
    Degoogled med MicroG
    Telefon 2:
    Oneplus 3T
    ROM:
    DivestOS
    Telefon 3:
    Samsung Gakaxy S2 i9100
    Hur fick ni numret? Twitter, mail, SMS? Jag skulle kolla på mina tipsningar och faktura om det finns referens till rabatten.
     
  2. Boris92

    Boris92 Professional Droid Medlem

    Joined:
    Nov 18, 2012
    Messages:
    2 844
    Likes Received:
    972
    Operatör:
    Bahnhof, Fello
    Telefon:
    Oneplus 7T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Bahnhof, Fello
    Telefon:
    Oneplus 7T
    ROM:
    LineageOS
    Info:
    Degoogled med MicroG
    Telefon 2:
    Oneplus 3T
    ROM:
    DivestOS
    Telefon 3:
    Samsung Gakaxy S2 i9100
    Det är en tidsfråga innan Telenor sänker tipsen till 5kr eller tar bort dom helt och hållet för att lansera tekniker abonnenter viljat ha.
     
  3. MR.D

    MR.D Kid Droid Medlem

    Joined:
    Mar 23, 2015
    Messages:
    69
    Likes Received:
    22

    MINA ENHETER

    fretig likes this.
  4. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Joined:
    Apr 29, 2011
    Messages:
    4 650
    Likes Received:
    7 989
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Det tror jag inte. Jag tror att Vimla/Telenor är mycket medvetna om att det är tipsrabatterna som lockar och håller kvar kunder. Utan tipsrabatter skulle Vimla bara stå där med ett tveksamt nät och inte vara ett speciellt attraktivt alternativ. Då skulle vi nog få se strömhopp från Vimla. ;)
     
    pobin, NiklasO, KTM and 2 others like this.
  5. Boris92

    Boris92 Professional Droid Medlem

    Joined:
    Nov 18, 2012
    Messages:
    2 844
    Likes Received:
    972
    Operatör:
    Bahnhof, Fello
    Telefon:
    Oneplus 7T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Bahnhof, Fello
    Telefon:
    Oneplus 7T
    ROM:
    LineageOS
    Info:
    Degoogled med MicroG
    Telefon 2:
    Oneplus 3T
    ROM:
    DivestOS
    Telefon 3:
    Samsung Gakaxy S2 i9100
    Då blir det sänkning istället i framtiden. Man säger att Telenor förlorar pengar, då skulle dom ha dragit kabel för experimentet men att tvinga kunder att använda en testplattform visar att dom har höga marginaler. Jag tror att jag vet när teknikerna kommer till Beta2, när Telenor kör WG2 så får alla den skarpa stabila WG2 med alla önskemål. Varumärket är i en gråzon, inget vet vad som händer.

    Undrar om det finns en Vimla liknande operatör i Norge som ägs av Telenor AS.
     
  6. katho

    katho Android Medlem

    Joined:
    Jun 5, 2009
    Messages:
    5 693
    Likes Received:
    4 346

    MINA ENHETER

    Operatören kan ändra villkoren när som helst, så länge det informeras om det, ditt val är att gå med på det eller lämna som kund.

    Nej.
     
    Kristy likes this.
  7. fretig

    fretig Teen Droid Medlem

    Joined:
    Sep 11, 2010
    Messages:
    404
    Likes Received:
    118

    MINA ENHETER

    Ja, om det framgår i det avtal jag gick in i.
     
  8. katho

    katho Android Medlem

    Joined:
    Jun 5, 2009
    Messages:
    5 693
    Likes Received:
    4 346

    MINA ENHETER

    Självklart så står det där (Ändring av villkoren).
     
  9. Dashio

    Dashio Senior Droid Medlem

    Joined:
    Jun 6, 2018
    Messages:
    1 889
    Likes Received:
    714

    MINA ENHETER

    Visste inte hur långt bak jag skulle läsa men utan att ha läst någonting så undrar jag egentligen vad det är som gör att folk är missnöjda med Vimla? Är det avsaknaden Volte/VoWi-Fi? Eller är det någonting annat som jag har missat? :)
     
  10. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Joined:
    Jul 6, 2012
    Messages:
    4 600
    Likes Received:
    4 909
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Mest tror jag det handlar om att Vimla från början hade fantastisk kundservice och gav intryck av att lyssna på sina kunder. Forumet var också en diskussionsplats på den tiden. När Vimla så började experimentera med 2.0 och visade att man helt körde sitt eget race och inte brydde sig alls om et som kunderna efterfrågade (då: tvillingkort senare:e-SIM och VoLTE) blev nog besvikelsen extra stor då man kanske trodde att Vimla var "annorlunda". Senare har efter vad jag förstått (hänger inte där längre) forumet övergått till att vara diskussionsplats till att vara bara för support.
     
    tooobe, NiklasO, svenix and 1 other person like this.
  11. katho

    katho Android Medlem

    Joined:
    Jun 5, 2009
    Messages:
    5 693
    Likes Received:
    4 346

    MINA ENHETER

    En sida bak t.ex. [Vimla] Tråden om Vimla

    Det var min största anledning också. Features (tvillingkort, e-SIM, VOLTE osv.) bryr jag mig inte så mycket om, trevligt, men inte livsavgörande.
     
  12. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Staff Member

    Joined:
    Jun 9, 2011
    Messages:
    31 000
    Likes Received:
    20 283
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G
    Telefon 2:
    Pixel 3a
    Telefon 3:
    Google Pixel
    ROM:
    Lineage OS 21
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Ett tag var det rätt mycket driftstörningar (iallafall skrevs det en del om driftstörningar här)
     
    Dashio likes this.
  13. Dashio

    Dashio Senior Droid Medlem

    Joined:
    Jun 6, 2018
    Messages:
    1 889
    Likes Received:
    714

    MINA ENHETER

    Jaha, det är så det var. Det är ju kunderna som i slutändan betalar så vill man behålla de bör man nog lyssna på de först tänker jag. Såvida man inte har större planer. Men jag läste lite snabbt i ett annat forum om utfasningen av 3G och då bör väl de features som volte/vowi-fi vara lite mer akut eller tänker jag fel?

    Synd att man använder forumet som en plats för support. Det känns som att det är det chatten är till för tycker jag.

    Förlåt, hänger inte riktigt med. Vad var din största anledning? :)

    Jag känner inte heller att Volte och de featuresen är så livsavgörande men samtidigt har jag nog aldrig haft det så kan inte uttala mig om det är någonting som jag måste ha eller ej. Vart bara lite nyfiken om missnöjet :)
     
  14. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Staff Member

    Joined:
    Jan 14, 2011
    Messages:
    15 463
    Likes Received:
    8 370
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Det har framgått i de allmänna villkoren för abonnemang hos Vimla.


    ” 12. Ändring av villkoren
    Vimla har rätt att göra ändringar i avtalet. Ändringar som inte är till uppenbar fördel för dig informerar vi om per SMS och/eller e-mail minst en månad innan ändringen träder ikraft. Du har i sådant fall rätt att säga upp avtalet. Om du fortsätter använda tjänsterna efter ändringens ikraftträdande tolkar Vimla det som att du accepterar förändringen.”

    Dock borde du ju få behålla priset i en månad efter att de har informerat om förändringen.
     
    Kristy likes this.
  15. emerge

    emerge Teen Droid Medlem

    Joined:
    Jul 2, 2017
    Messages:
    447
    Likes Received:
    370
    Operatör:
    Alla
    Telefon:
    Telepati

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Alla
    Telefon:
    Telepati
    Skummade igenom de villkor som finns publicerade på hemsidan och i dessa verkar kompispris inte alls nämnas. Det har aldrig reglerats vad gäller kompispris så vitt jag vet.
     
  16. fretig

    fretig Teen Droid Medlem

    Joined:
    Sep 11, 2010
    Messages:
    404
    Likes Received:
    118

    MINA ENHETER

    Det här avser alltså ett avtal som ingicks kring 2015. Ska gräva fram det hela när jag kommer hem.
     
  17. katho

    katho Android Medlem

    Joined:
    Jun 5, 2009
    Messages:
    5 693
    Likes Received:
    4 346

    MINA ENHETER

    Jag länkade direkt till ett inlägg. :)

    "Jag har också varit nöjd med Vimla tills en dag en nödsituation uppstod och vi inte kunde nå varandra inom familjen, kunde varken ringa eller ta emot samtal. Som tur hade jag jobbmobil som jag kunde lösa nödsituationen med men fortfarande kunde jag inte nå familjemedlemar (då de oskså hade Vimla).

    Då spelade det inte så stor roll vad vi betalade för abonnemangen. Det var engångshändelse men en gång för mycket och det räckte att jag flyttade våra abonnemang till Fello.
    "
     
  18. stelin

    stelin Adult Droid Medlem

    Joined:
    Mar 6, 2010
    Messages:
    681
    Likes Received:
    918

    MINA ENHETER

    Och troligen ingen mer Årets operatör.
     
  19. Boris92

    Boris92 Professional Droid Medlem

    Joined:
    Nov 18, 2012
    Messages:
    2 844
    Likes Received:
    972
    Operatör:
    Bahnhof, Fello
    Telefon:
    Oneplus 7T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Bahnhof, Fello
    Telefon:
    Oneplus 7T
    ROM:
    LineageOS
    Info:
    Degoogled med MicroG
    Telefon 2:
    Oneplus 3T
    ROM:
    DivestOS
    Telefon 3:
    Samsung Gakaxy S2 i9100
    Men tipsen bryr ni er om? Jag tror att jag har en lösning, om man har ett gratis abonnemang får man inte klaga, för att hen inte betalar för en service. Om man betalade för servicen har man all rättighet att klaga och anmäla till PTS/Konsumentverket.

    Känns som spilld mjölk. Ett bra exempel är om man inte har ett skal men klagar på att iPhoneskärm kostar mycket att laga. Where is the beef!

    Dom som är i forumet är kunder med lång historia och har influenser jobb genom att spridda tips. Tror inte att 99% av casuals bryr sig om hur plattformen är, YOLO!
     
  20. katho

    katho Android Medlem

    Joined:
    Jun 5, 2009
    Messages:
    5 693
    Likes Received:
    4 346

    MINA ENHETER

    Nej, uppenbarligen bryr jag mig inte om tipsen överhuvudtaget eftersom jag lämnade av sagda anledning jag länkat till 2 ggr nu.