Vad jag kan se på Vimlas forum att "Emma" har kommenterat med följande:
"Hejsan allesammans! ![[IMG]](proxy.php?image=https%3A%2F%2Fd3odp2r1osuwn0.cloudfront.net%2F2021-11-29-14-52-51-bf894b2f%2Fdist%2Femojione%2F1f44b.png&hash=06f2351621c9975ce2a80f1b7bff61b1)
Då var det dags för november uppdateringen; som det ser ut nu så finns ingen stor uppdatering som vi hade hoppats på. Det här innebär inte att arbetet med VoLTE står stilla, utan snarare att processen befinner sig i sitt slutskede.
Vi kommer att återkomma i denna tråden i slutet av december med en ny månadsuppdatering. Förhoppningen är att de sista pusselbitarna är på plats och vi har ett planerat lanseringsdatum. Som utlovat kommer jag givetvis att se till att hålla er i tråden uppdaterade om det finns någon ny information, eller om det sker några förändringar.
Avslutningsvis vill jag även säga att jag förstår att ni är oroliga över hur 3G nätets framtid kan komma att påverka er, och er oro är självfallet något vi tar på allvar. Vi har en tät dialog med Telenor angående 3G-nätets modernisering/utfasning och vi arbetar tillsammans för att säkerställa en så låg användarpåverkan som möjligt. Det som är viktigt att tänka på nu är att, även om 3G nätet står inför en utfasning, så innebär inte det här att era telefoner blir obrukbara - Det innebär att under vissa förutsättningar, kommer funktionen att surfa och tala i telefonen samtidigt inte finnas tillgänglig."
Så om jag ska tro denna personen, VoLTE bör lanseras till Vimlas kunder under 2022 .. de hade väl lovat samma sak för nåt år sen .. så vi får hoppas med trycket från media och kunder att Telenor inser allvaret och börja skärpa sig.
Edit: Ovan inlägg är från idag .. för cirka 3 timmar sen, tog en skärmdump också på den nu med länken till det..
Dags att tydliggöra vad som gäller för befintliga och potentiella kunder | Vimla Forumet
Last edited: Nov 30, 2021