1. Registrera ett konto och bli del av Sveriges förmodligen trevligaste och mest hjälpsamma community.
    Stäng notis

Diskussion: Vimla - var slutar resan?

Diskussion i 'Telenor & Vimla' startad av svenix, 18 nov 2018.

1. svenix

svenix Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 841
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    LG G7

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    LG G7
    Platta:
    Samsung Note 8.0
    Vimla har igår och idag haft "kickoff" i en och en halv dag. Det sammanfaller i tiden med att tidigare VD:n Johan Littorin slutar på Vimla.

Gissningsvis så presenteras en ny VD under denna kickoff och en hel del sägs troligen om Vimlas fortsatta resa och framtida inriktning. Vad ska vi gissa kommer ut av detta? Vad blir planerna för den närmsta framtiden på Vimla? Kan vi förvänta oss några förändringar?

Kommer det att bli ett ökat tryck för att verkligen genomföra migreringen till Vimla 2.0 för alla kunder under året? Kommer man på något sätt ta krafttag för att verkligen genomföra en del av alla Vimlas högtflygande planer inom rimlig tid? Eller kommer Vimla tillåtas att lulla på i sin skyddade verkstad där ingenting någonsin behöver bli färdigt?

Det ska bli intressant att se vad som kommer att kommuniceras från Vimla kommande veckor. Jag gissar på någon typ av förändring och ökade krav på att Vimla faktiskt levererar något.

inact_0049 gillar detta.
  2. Phonie

Phonie Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Det första en ny VD brukar vilja göra är att visa handlingskraft. Detta görs enklast genom att göra någon slags förändring, gärna en större sådan. Det är dock långt ifrån säkert att en sådan förändring kommer att märkas för oss som kunder (varken positivt eller negativt).
    Själv hoppas jag inte att Vimla 2.0 kommer att tvingas på alla kunder, iaf inte förrän Vimla är helt säkra på att alla barnsjukdomar är botade. Som det är nu trivs jag med Vimla, och jag tror inte att jag är ensam om det så inte ens en ny VD kommer våga göra några större förändringar med tjänsten. Det ser nämligen väldigt dåligt ut på CVt om kundantalet börjar minska kort tid efter att man tagit över som ny VD. Om det blir förändringar för oss som kunder så tror jag alltså snarare att det blir till det bättre.

svenix och inact_0049 gillar detta.
  3. svenix

svenix Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 841
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    LG G7

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    LG G7
    Platta:
    Samsung Note 8.0
    Äntligen har då Vimla fått en ny VD. Det har skett i tysthet och utan att det omtalats på annat sätt än att hans namn kommit upp under listan över personal på Vimlas hemsida.

Den nya VD:n för Vimla heter Christoffer Cederschiöld och verkar ha en bakgrund främst inom finans och e-handel. Ingen tidigare erfarenhet av telekom verkar det som. Lite synd tycker jag för Vimla kunde behövt någon som begriper sig på telekom för att styra upp problemen med Vimla 2.0.

Återstår nu att se om det på något vis kommer att märkas för kunderna att Vimla fått en ny ledare. Det finns gott om problem att ta tag i för den nya VD:n. Nu senast är det ju supporten som håller på att braka ihop under trycket från kunder som inte kommer i kontakt med Vimla. Sedan har vi allt det tidigare arvet med Vimlas visioner som aldrig förverkligas, löften som inte infrias, en stökig migrering till Vimla 2.0 och div. problem med tjänsternas kvalitet. Det saknas inte uppgifter för den nye VD:n att gripa tag i ifall han har några ambitioner.

induktion och bernard gillar detta.
  4. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    17 854
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Google Pixel 3

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Google Pixel 3
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    OnePlus 6
    ROM:
    Oxyogen Stock
    Platta:
    Google Pixelbook
    Övrigt:
    Galaxy Watch, Fossil SportWatch (2018)
    Vore kul med en VD som hörs och syns också, dvs om det finns några ambitioner kvar med att vara en communitydriven operatör. Ett foruminlägg i kvartalet hade varit mycket uppskattat.

svenix gillar detta.