Galaxy-ägare använder inte Samsungs appar enligt Strategy Analytics

Användare säger nej till bloatware

Postat:
10:19 - 2014-04-24
Skribent:
| Lars A
Kommentarer:
62

Samsung må vara världens största mobiltillverkare, men enligt en ny studie från Strategy Analytics lockar inte företagets appar och tjänster användare i lika stor utsträckning som hårdvaran. Istället för Samsungs motsvarigheter används tredjepartsappar som WhatsApp, YouTube och Facebook.

Galaxy S3- och S4-ägarna i studien använde i snitt Samsungs appar mellan sju-nio minuter i månaden, att jämföra med 11 timmars Facebook-användande. Googles appar var mer populära med cirka en timmas Play Store-användande och två timmar i YouTube i snitt.

Det här mönstret är för all del inget som är unikt för Samsung. Vi har sett indikationer på att många ignorerar de flesta inbyggda extra-appar som ofta kallas ”bloatware”, såtillvida de inte är från Google.

Brukar ni använda de tillverkarspecifika appar och tjänster som följer med telefonen?

Skriv fritt men var god följ vår kommentarspolicy. Tack!

Mest kommenterat

  1. Var med och rösta fram årets Androidtelefon 2025
  2. Vilket märke har din Androidmobil 2025?
  3. OBS: Du kan kanske ladda hem en ny systemuppdatering via Google Play
  4. Ikea introducerar billiga Qi2-laddarna Västmärke
  5. 2026 kan bli ett surt år för smartphones
  6. Google släpper första betaversionen av Android 16 QPR3 för Pixel – här är nyheterna

Mest läst

  1. OBS: Du kan kanske ladda hem en ny systemuppdatering via Google Play
  2. Vilket märke har din Androidmobil 2025?
  3. 2026 kan bli ett surt år för smartphones
  4. Google Translate får bättre översättningar, språklektionerna kommer till Sverige
  5. Nya modellen Gemini 3 Flash släpps globalt idag
  6. Google har ändrat sökningen på Pixel

  7. Visa topplistan

Undersökningar

Vilken är årets Androidtelefon 2025?

Visa resultatet

Loading ... Loading ...