Galaxy-ägare använder inte Samsungs appar enligt Strategy Analytics

Användare säger nej till bloatware

Postat:
10:19 - 2014-04-24
Skribent:
| Lars A
Kommentarer:
62

Samsung må vara världens största mobiltillverkare, men enligt en ny studie från Strategy Analytics lockar inte företagets appar och tjänster användare i lika stor utsträckning som hårdvaran. Istället för Samsungs motsvarigheter används tredjepartsappar som WhatsApp, YouTube och Facebook.

Galaxy S3- och S4-ägarna i studien använde i snitt Samsungs appar mellan sju-nio minuter i månaden, att jämföra med 11 timmars Facebook-användande. Googles appar var mer populära med cirka en timmas Play Store-användande och två timmar i YouTube i snitt.

Det här mönstret är för all del inget som är unikt för Samsung. Vi har sett indikationer på att många ignorerar de flesta inbyggda extra-appar som ofta kallas ”bloatware”, såtillvida de inte är från Google.

Brukar ni använda de tillverkarspecifika appar och tjänster som följer med telefonen?

Skriv fritt men var god följ vår kommentarspolicy. Tack!