Google visade annonstavlor för RCS under CES, vill sätta press på Apple

Postat:
10:58 - 2023-01-07
Skribent:
| Lars A
Kommentarer:
45

I somras bytte Google taktik för att få Apple att implementera den nya branschstandarden RCS, som ersätter SMS och MMS. Istället för uppmaningar hoppades Google att en slags grupptryck från allmänheten skulle få Apple att ändra sig.

Planen var till synes att skämma ut Apple och påpeka att både Androidanvändare och IOS-användare drabbas. Hittills har kampanjen inte haft någon effekt överhuvudtaget, men Google har fortsatt uppmana Apple – senast genom digitala annonstavlor som visades under teknikmässan CES.

I de två liknande annonserna uppmanas Apple på ett hånfullt vis att börja stödja RCS. Koden som behövs sveper rentav snabbt förbi på annonstavlan. Inget tyder dock på att Googles kampanj kommer ha någon effekt utöver att informera Iphone-användare om varför funktionaliteten och bildkvaliteten begränsas i kommunikationen med Androidanvändare.

@uptin

First time I’ve even seen an ad for android and it’s going all out

♬ Funny Song – Cavendish Music

Senaste artiklarna om RCS

→ Se fler artiklar om ämnet