Netflix kommer introducera en billigare prenumeration som innehåller reklam. Strömningstjänsten har nu tillkännagivit att Microsoft kommer sköta annonseringen.
I ett pressmeddelande framgår att Microsoft kommer bli Netflix ”globala partner för annonseringsteknik och försäljning”. Netflix skriver att Microsoft kan täcka hela deras reklambehov.
Långsiktiga målet är ”fler valmöjligheter för konsumenter” samt ”en upplevelse som är bättre än tablå-tv” för annonsörer.
Microsoft has the proven ability to support all our advertising needs as we work together to build a new ad-supported offering. More importantly, Microsoft offered the flexibility to innovate over time on both the technology and sales side, as well as strong privacy protections for our members.
Senaste artiklarna om NETFLIX
- SVT Play har bättre gränssnitt än strömningsjättarna
5 jun 2025 | 26 kommentarer - Netflix nya tv-app är ett dåligt skämt
30 maj 2025 | 8 kommentarer - Netflix introducerar ny tv-app
7 maj 2025 | 3 kommentarer - Netflix får engelska undertexter som bara visar dialogen
25 apr 2025 | 4 kommentarer - Netflix intäkter översteg 100 miljarder under första kvartalet
18 apr 2025 | 14 kommentarer - Netflix har börjat testa ny AI-baserad sökfunktion
14 apr 2025 | 0 kommentarer - Netflix börjar erbjuda undertexter på fler språk i tv-apparna
2 apr 2025 | 3 kommentarer