Enligt Variety kommer Netflix nya billigare och mer begränsade prenumeration som innehåller reklam att släppas 1 november i ett flertal länder likt Tyskland, Frankrike, Storbritannien, USA och Kanada.
Huruvida Sverige får den nya prenumerationen i första vågen återstår att se. Uppgiften baseras på branschkällor som ska ha insyn i Netflix planer. Strömningsjätten sägs ha tidigarelagt introduktionen för att hinna före Disney+ reklamstödda prenumeration, vilken förväntas komma 8 december.
En av Varietys källor säger att Netflix vill att annonsörer ska förbinda sig att som minst lägga 10 miljoner dollar om året på reklam. Netflix påstås vara ute efter betydligt högre annonseringspriser än branschstandarden: $65 CPM (kostnad per tusen visningar) istället för under $20. Microsofts reklamnätverk står för annonseringen.
Senaste artiklarna om NETFLIX
- SVT Play har bättre gränssnitt än strömningsjättarna
5 jun 2025 | 26 kommentarer - Netflix nya tv-app är ett dåligt skämt
30 maj 2025 | 8 kommentarer - Netflix introducerar ny tv-app
7 maj 2025 | 3 kommentarer - Netflix får engelska undertexter som bara visar dialogen
25 apr 2025 | 4 kommentarer - Netflix intäkter översteg 100 miljarder under första kvartalet
18 apr 2025 | 14 kommentarer - Netflix har börjat testa ny AI-baserad sökfunktion
14 apr 2025 | 0 kommentarer - Netflix börjar erbjuda undertexter på fler språk i tv-apparna
2 apr 2025 | 3 kommentarer