Xiaomi tillkännager nya märket Redmi, kan bli företagets internationella satsning

Postat:
17:53 - 2014-02-12
Skribent:
| Lars A
Kommentarer:
11

I slutet av augusti förra året lämnade Hugo Barra sin högt uppsatta position inom Google och Android och blev istället chef för kinesiska tillverkaren Xiaomis globala expansion. Igår kväll berättade Barra på Google+ om ett nytt märke som kallas Redmi, vilket kan bli Xiaomis internationella satsning.

På hemsidan skriver tillverkaren om sin ambition att tillhandahålla senaste tekniken i ett väldigt prisvärt format. Enligt Xiaomi står ”red” för passion medan ”Mi” är företagets huvudvarumärke. Med Redmi vill tillverkaren låta användare ”förvänta sig mer” och ”åstadkomma mer”.

Precis som telefoner som bär ”Xiaomi” som varumärke kommer Redmi-enheterna köra MIUI, vilket är företagets mycket anpassade, och anpassningsbara, variant av Android. Eventuellt väljer Xiaomi inledningsvis samma approach som Oppo – det vill säga att leverera telefoner globalt genom webbutik.

redmi-xiaomi-miui

Senaste artiklarna om XIAOMI

→ Se fler artiklar om ämnet

Skriv fritt men var god följ vår kommentarspolicy. Tack!

Mest kommenterat

  1. Ny tullavgift ska stävja småpaket från kinesiska e-handelsbutiker
  2. Vilket märke har din Androidmobil 2025?
  3. OBS: Du kan kanske ladda hem en ny systemuppdatering via Google Play
  4. Ikea introducerar billiga Qi2-laddarna Västmärke
  5. 2026 kan bli ett surt år för smartphones
  6. Google släpper första betaversionen av Android 16 QPR3 för Pixel – här är nyheterna

Mest läst

  1. OBS: Du kan kanske ladda hem en ny systemuppdatering via Google Play
  2. Vilket märke har din Androidmobil 2025?
  3. 2026 kan bli ett surt år för smartphones
  4. Google Translate får bättre översättningar, språklektionerna kommer till Sverige
  5. Nya modellen Gemini 3 Flash släpps globalt idag
  6. Tips: Experimentera med hemskärmen och prova ett helt nytt rutnät

  7. Visa topplistan

Undersökningar

Vilken är årets Androidtelefon 2025?

Visa resultatet

Loading ... Loading ...